Inaktiv
BF2 VS BFV

Battlefield Vietnam var speciellt för mig,
det hadde det mesta som man kunde kräva.

Battlefield 2 tyckte jag var tråkigt, tröttnade ganska snabbt, iaf rösta på de spel ni tyckte var eller är bäst.

Medlem

bf vietnam is teh shit, ingen trasdocke fysik!


signatur

Bengebolle

Medlem

Tråd flyttad.

Medlem

Väljer Vietnam för att det var så mycket skönare än vad BF2 är. BF2 saknar massa olika saker såsom skön spelkänsla, bra optimering och ja listan kan göras mycket längre om man vill.

Inaktiv

Jag säger vietnam helt klart.
Why? ja du lisstan kan göras lång men här e lite....

Ingen trasdocke fysik
Bra optemering.
Grymmt nice spelkänsla
Bra ballans
Roliga Banor
Musik i fordonen (fann fan inget skönare än att göra en bomb räd me napalm och med The box topps/the letter i hörlurarna)
Högt gräs att gömma sig i.
Sköna fordon. ( saknar hellikoptrarna haha )
Miljön
m.m m.m

Inaktiv
Skrivet av black_scorpion:

Jag säger vietnam helt klart.
Why? ja du lisstan kan göras lång men här e lite....

Ingen trasdocke fysik
Bra optemering.
Grymmt nice spelkänsla
Bra ballans
Roliga Banor
Musik i fordonen (fann fan inget skönare än att göra en bomb räd me napalm och med The box topps/the letter i hörlurarna)
Högt gräs att gömma sig i.
Sköna fordon. ( saknar hellikoptrarna haha )
Miljön
m.m m.m

Jo helikoptrarna var grymt roliga iaf, musiken till spelet är nice också passar väldigt bra. BF2 har ingen djungel knappt om jag minns rätt, iaf inte så tät.

Inaktiv

Nix finns ingen "större" jungel som det va i HELA BF-V
älskar det spelet groft, men det e ju fan inga som lirar det längre.

((Tänkter tillbaka,,,, fan vilka roliga stunder man hadde när man satt bak på en flak moppe och körde som fan på vägarna för att man va lockbete till ett bakhåll mellan några hus och man komm puttrande *asg* me nån hård låt skrikandes ur högtalarna hahaha)) fy fan vilka roliga minnen man har

Installerade det på Datan igår och alla servrar e ju fan nässtan tomma =/... man får väll inse , det som en gång va ett av dom bässta spelen i BF serien har gått till sin död. =(

Hoppas att nässta Bf (Battlefield 3) kommer ha mera jungler och gå Bakåt i tiden för frammåt i tiden (bf 2492 eller va det heter)
E ju värkligen ingen höjdare,,mera fel och brisster än glädje fan.

Inaktiv
Skrivet av black_scorpion:

Nix finns ingen "större" jungel som det va i HELA BF-V
älskar det spelet groft, men det e ju fan inga som lirar det längre.

((Tänkter tillbaka,,,, fan vilka roliga stunder man hadde när man satt bak på en flak moppe och körde som fan på vägarna för att man va lockbete till ett bakhåll mellan några hus och man komm puttrande *asg* me nån hård låt skrikandes ur högtalarna hahaha)) fy fan vilka roliga minnen man har

Installerade det på Datan igår och alla servrar e ju fan nässtan tomma =/... man får väll inse , det som en gång va ett av dom bässta spelen i BF serien har gått till sin död. =(

Hoppas att nässta Bf (Battlefield 3) kommer ha mera jungler och gå Bakåt i tiden för frammåt i tiden (bf 2492 eller va det heter)
E ju värkligen ingen höjdare,,mera fel och brisster än glädje fan.

Battlefield 2142 är ju exakt som BF2 men med andra saker, framtid osv. Endel säger tillomed att BF2 är bättre. Iaf finns ju några servrar för Battlefield Vietnam men synd att spelet dog för många när BF2 kom. :evil:

Medlem

BFV var helt ok lir med den grymmaste spelmusiken på länge. Men rösten faller på BF2 för det har jag lagt mest tid på och det jag fastnat för mest.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

BFV var ju helt klart skönast. Skulle faktiskt bli störtförtjust om det kom en modd till BF2 med alla kartor från det spelet. Operation Hastings, Irving, Flaming Dart med mera var ju underbara kartor. Jungeln var trevlig. Det bästa var ju framförallt inget artilleri, utan BFV hade det mest geniala vapnet genom tiderna istället, Mortarn!! Hade så förbannat kul med min mortar då den tillät mig att skutta opp på taken på stadsbanorna bland annat.

Sen var ju musiken störtskön när man flög runt i sin helikopter eller la en matta napalm över en liten by. Det väcker gamla minnen...

Inaktiv

Lägger min röst på BF2 för det är det spel av BF-serien som jag har lirat mest, och tycker är roligast.

Men som många har sagt så känslan i BFV var grym med musiken, när man flög heli med en pansar hängandes under sig och dom roliga stadsbanorna. Så BFV är och var inget dåligt spel.


signatur
Medlem

När Eve of Destruction kommer till BF2. Då jävlar säger jag bara!

Inaktiv
Skrivet av Qrush:

När Eve of Destruction kommer till BF2. Då jävlar säger jag bara!

:heart: Jadu.

Medlem

röstade såklart på BFV, men säga att det var mer balans som någon sa skulle jag inte säga.

Medlem

jag installerade bfv igår efter läst den här tråden, ej lirat spelet på cirka 2år... boomtown kör 3? servar med mycket folk, ganska trevligt public lir

infanteri och closecombat i bfv är himmla kul


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

BF2 gilalr jag mer, har aldrig gillat BFV av nån anledning, krig i jungeln är inte min grej.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Måste bara säga att 1942 fortfarande är bästa spelet i serien. Lägger min röst på BF2, fick aldrig chansen att älska BFV. Hade fullt upp med min DesertCombat-klan när spelet kom och när man väl hade chansen att lira så var det fortfarande så obalancerat att man det aldrig blev så hett som man hade velat. Hade Dice spottat ut första patchen tidigare tror jag faktist att fler hade spelat BFV idag.

Medlem

BF2 - utan tvekan.

Inaktiv

Det finns djungel i bf2 också. Den där kinesbanan där baserna ligger på varsitt berg. Minns dock inte om det finns fler.

Musiken i fordonen i vietnam äger.

1
Skriv svar