Hjälp med Modds

Inaktiv
Hjälp med Modds

Laddade ner en mod till BF 2 som jag inte får att funka. När du startar upp modden så syns det moddens bakgrund och moddens laddningssymbol men jag kommer inte åt servern. laddade ner en exe fil och en patch och sen en mapp utan några installeringsfiler. Ska man lägga den mappen i BF2 mappen? För det är vad jag nämligen gjort men får det ändå ej att funka.. hjälp?

Finns det någon online guide på svenska här över hur man gör eller så?

Medlem

Beror nog lite på vilken modd det är du vill spela... En del har en .exe fil som bara är att köra och sedan fungerar det. Medan andra kräver lite mera bök för att få igång...

Finns det inga installations instruktioner till modden då? Sen kan det ju vara så att den servern du försöker gå in på har en annan version av modden också...

Inaktiv

Det är operation peacekeeper. Först så var det exe filen som jag installerade, sedan en patch och därefter finns d två server filer (windows och linux) dessa 2 är bara mappar som jag har noll aning om vad ja ska göra med.

Vidare så har det hänt att när jag startar en bana så avslutar spelet sig självt när banan laddats till precis 100% vad kan det bero på isåfall?

Medlem

Det är till din egen server det kraschar alltså? Testat att gå in på någon som redan ligger uppe och se om det fungerar då.

Inaktiv

Nej det är när jag ska ansluta till något spel som det jävlar sig.

1
Skriv svar