Får inte mina awards i BF2142

Inaktiv
Får inte mina awards i BF2142

Jag har som sagt inte fått ett ex antal awards i spelet som jag har slitit för, jag kontaktade EA men de sa att de inte kan hjälpa mig, så jag undrar om det är nån som vet nått.

Dessa har jag inte fått.

Air Defense Ribbon
Aircraft Service Ribbon
Crew Service Ribon 120pTotalt
-------------------------------------------------
Collectors Badge Guld 1000P
Pistol Commendation Bagde silver + guld 1500P
Medic Excellense Badge Silver + Guld 1500p
Commander excelense Badge 40p
Engineer Excellense Badge 1000p
-------------------------------------------------------------
Totalt 5040P + 120P = 5160P

Helt galet jag vill ha de poängen.

Medlem

Det kan ju vara så enkelt att du inte lirat på en rankad server, eller så är det bara lite skit i systemet så du kommer säkert att få dom tids nog. När jag loggade in igår så stod det att jag var private... fast jag i själva verket är Chief Petty Officer Gold. Så jag loggade ur och stängde ner spelet, startade det igen och loggade in och vips så var min rank tillbaka. Sedan har det hänt flera gånger att jag har fått mer poäng än vad gränsen för att bli befodrad har varit. Då har jag inte fått befodringen förrän jag loggade ur och in igen.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Det har hänt mig också startar också om spelet då.

Jag kör bara på rankade servrar, så jag får hopas det är mycket poäng, segt att ranka i slutet.

Medlem

Hur längesen var det du fick medaljerna? I början krånglade EA's server och det var många (inkl mig) som inte fick medaljer och poäng sparade. Dock fungerar det nu utan problem. Dom brukar inte synas efter att du disconnectad från servern, men en omstart av spelet eller vänta tills nästa dag brukar fungera.
Sen kan det vara så att du går ut INNAN banan är slut. Då sparas inte dina poäng och du har tagit allt i onödan.

Annars finns en annan sak som vissa löst det med.
Dubbelklicka på klockan nere i högra hörnet.
Välj fliken 'internet-tid' och tryck uppdatera nu.


signatur

snestreck woicer

Medlem

Enligt uttalandena från DICE i samband med BF2s lansering så sparas alltid allt man gjort på en server oavsett om man lämnar den innan banan är slut eller inte. Däremot så skickas all data när banan tar slut så kraschar servern är det borta om man inte blivit befodrad för det ska skickas direkt.

Inaktiv

Har en ny Ribbon jag inte fått men uppfyllt kraven:(

Valorous Unti Service Ribbon = 2000P
Har testat det där med klockan, funkar inte.
Skulle ha fått medaljerna för länge sedan den senaste Ribbonen skulle jag få för 2 dar sedan de andra för lite mer än10dar sedan:/

Kan man ringa och snacka med dom eller nått, har de kontor i Sverige?

Medlem

Hjälper inte att ringa/maila, tror tyvärr inte dom kan göra något åt det. Gäller detta alla medaljer?
Testa göra en ny soldat och ta någon lätt medalj, och se om det fungerar då. Annars vet du ju att felet ligger vid din soldat, och inte något med t.ex din dator.


signatur

snestreck woicer

Inaktiv

Nej bara vissa.

Lyckades få min Valorus Unit Service Ribbon och
Medic Excellense Badge Silver.

Fick göra om det som stog man ska göra på en runda för att få dem. (Uppfyllt allt annat har jag)
Verkar som om jag uppfyler kraven på att få grejerna men, får trots allt inte det.
Måste köra om en till likadan runda, innan vem det är som bestämmer, att jag ska få mina grejer upplåsta.

Medlem

Testa det här då.
Taget ur ett inlägg från BF2142.se's forum:

Mitt funkar igen!!!! (hade ca 680/520 eller nåt sådant).

Kan ju vara en tillfällighet men om inte....

Jag tömde cachemapparna under C:\Documents and Settings\*ditt datoranvändarnamn*\Mina dokument\Battlefield 2142. (logocache och httpcache).

Sen laddade jag ner pbsetup.exe från http://www.punkbuster.com/index.php?page=pbsetup.php installerade det och uppdaterade bf2142 (ja, det fanns en uppdatering).

Det sista jag gjorde var att avinstallera windowsupdate 917422 (den har visst förstört för många olika spel).

Loggade in på k-play eller vad de nu hette, en tysk server iallafall och TADAAAA!!! fick min befordran och upplåsning som jag skulle haft för nästan 200 poäng sedan.

Hoppas det fixar sig för alla snart.


signatur

snestreck woicer

Inaktiv

Vad var det för BF2142Uppdatering, menar du V1.06 för vad jag vet har jag uppdaterat mitt spel totalt.

Jag ska deffenitivt prova dina tips, uppskattas mycket
---------------------
EDIT, hahah hemlig uppdatering till BF2142 via Punk Buster.

Inaktiv

Antagligen en Noob fråga men ja hitta inget om detta.
Vissa gånger jag spelar får jag välja bonus saker som sedan gäller till mappen byts.
Hur fungerar denna funktion, vad är de man uppnår för att få detta?

Medlem

Är man med i bra squads får man det oftare tror jag.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Som ovan, men det är viktigt att squaden hänger ihop, så inte 3 gör som man säger och de resterande tre är spridda på kartan.

Det funkar genom att när en Squad leader ger en order nånstan på kartan, när gruppen försvarar, dödar fiender, reparerar o,s,v inom det området får hela gruppen.
Squad points, när den lilla listen i övre högre hörnet har fyllts kan man låsa upp ett vapen eller nån utrustning i förväg.
Den baren kan man fylla på hur många gånger som helst.
----------
Men de har du bara tillgång till så länge du spelar på den servern du låste upp grejerna på, byter du försvinner de.
--------------------
EDIT: Woicer jag provade det du gjorde.
Funkade inte, men jag hittade EAs nr och ringde drog ett rejält snack med dem och fick ett rejält svar.

De sa, att ibland när man uppfyller kraven så får man inte belöningen utan man måste ibland göra om det som man ska göra på en runda för att få respektive belöning, om man har uppfyllt alla andra krav så klart.

1
Skriv svar