Kontrollerar kunddata tar nu 3 sekunder :)

Medlem
Kontrollerar kunddata tar nu 3 sekunder :)

Fram till patch 1.2 eller så så kontrollerades kunddata snabbt och trevligt på min maskin. Någon gång därefter så började det däremot ta en evinnerlig tid och man kommer in på varje match en bra stund efter att rundan börjat. Jag har en A64/3500+, 7800GT och 2 GB RAM så man tycker ju att det borde gå rätt fort. Jag har tidigare försökt med defragmentering, byggt om shadercachen, osv men inget gjorde någon större skillnad.

Nu till det roliga: jag noterade att jag fått in StarForce på datorn, trots att jag bojkottar spel som använder det. Boven var TrackMania Nations av alla spel! Efter att ha kört StarForce Removal Tool och bootat om så går nu kontrollen i BF2 på... tre sekunder!

Eftersom så många lider av problemet så misstänker jag att det finns mer än en lösning på problemet, men det här gjorde i alla fall susen för mig.

URK
Medlem

jag testade lite och jag tror att jag kännade några sekunder utan starforce. själv så trodde jag att jag inte hade skiten för jag har tagit bort det förut. fast det är ju värre än ett virus.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Jag varnade ju flera gånger för att Trackmania hade StarForce. Dvs även gratis-versionen av spelet...=)

Medlem

Jo, synd att man inte såg varningen innan man laddat ner. Anti-spywareprogrammen borde skydda mot det, jäkla infektion.

Medlem

Hur fick du reda på att du hade SF det installerat? för en gång i tiden så hade jag SplinterCell installerat och det använder visst SF.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Kolla länken på jag noterade så får du instruktioner.

Inaktiv

den biten har alltid tagit lika lång tid som det tar att ladda själva banan. har alltid trot att det var normalt.. har inte starforce dock.. något annat man kan göra?

Medlem

Nej det verkar mest vara svart magi. Det som avgör hur lång tid det tar är till 90% hårddiskprestanda. Mycket RAM gör skillnad för att ladda banan, men försumbart lite för kontrollen.

Det man kan prova är att:

*) Kontrollera så att hårddisken är i UltraDMA-läge och inte PIO.
*) Defragmentera hårddisken
*) Defragmentera swapfilen
*) Stänga av antivirusprogrammet medans du spelar (hjälper speciellt om du har lite minne)
*) Stänga av alla andra program och alla små ikoner som ligger och snurrar nere till höger vid klockan. Har du fler än 3-4 saker där så mår datorn inte bra.

Medlem

jag bryr mig inte hur läng tid det tar att bekräfta kunddata, utan att jag får spela..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Om man hinner bajsa innan kunddata är bekräftat känns det lite illa... Men jag håller med fanster, viktigare att spelet är stabilt när man väl fått igång det.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Visst, men det är surt att missa början av rundan varje gång servern byter bana. Lagom kul att spawna utan ett enda fordon i sikte.

Medlem

Ja det e gott att komma in fort mellan banorna... enda chansen att få hardware.... höhöhöhöh


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Medlem

jag har tagit bort min StareForce i datan men det går inte mkt fortare bara för det....Men jag har fått ett nytt problem.. när jag spelar på vilken server som helst får jag en ping på 200 efter ca 10min o så har det varit rätt länge nu..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Fanster: Har datorn vart på ca 11 min då eller är datorn på alltid och pingen droppar efter 10 min i spelet?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem
Skrivet av Hunken:

Fanster: Har datorn vart på ca 11 min då eller är datorn på alltid och pingen droppar efter 10 min i spelet?

datan brukar alltid vara på.. men jag tror felet är 1.3... hade inga problem med pingen innan.. men jag vet inte riktigt... men jag har oxå provat att stänga av datan en stund o sen sätta på den o köra men samma sak.. har oxå provat utan brandvägg ingen skillnad... Men jag kunnde spela lite innan idag, men så fort jag dog steg pingen upp till gränsen av att bli kickad av servern.. :(.. men det funkade att spela iallafall... hehe


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

1
Skriv svar