Medlem
Servrar!

Halloj!

Just köpt mig ett x cod4 men hittar inga trevliga servrar. Kan ni tipps någon med bra pingtider o trevligt folk? Hardcore eller inte spelar ingen större roll.

Tack :]

Medlem

Svårt att säga beroende på vilket motstånd du vill ha och om du vill köra med MODS så som PAM eller Promod osv...

Men här får du några av mina favos:
Namn: Multiplay.co.uk :: Dignitas Promod Beta Server
IP: 85.236.101.99:29360
Motstånd: Högt, men det är bra folk.

Namn: ~#TS<---CROSSFIRE 24/7
IP: 195.122.134.174:28960
Motstånd: blandat, men kom ihåg att de bara kör mapen "Crossfire"

Det var dem jag kunde kolla upp just nu, sitter i Danmark just nu.

//Parad0x

Medlem
Skrivet av PaRad0x:

Svårt att säga beroende på vilket motstånd du vill ha och om du vill köra med MODS så som PAM eller Promod osv...

Men här får du några av mina favos:
Namn: Multiplay.co.uk :: Dignitas Promod Beta Server
IP: 85.236.101.99:29360
Motstånd: Högt, men det är bra folk.

Namn: ~#TS<---CROSSFIRE 24/7
IP: 195.122.134.174:28960
Motstånd: blandat, men kom ihåg att de bara kör mapen "Crossfire"

Det var dem jag kunde kolla upp just nu, sitter i Danmark just nu.

//Parad0x

Tack promod var nått för mig, det hade jag helt missat

Inaktiv

nån som vill förklara vad promod är?

Medlem

Sitter i danmark just nu så vissa tangenter ser lite konstiga.

Ganska svårt att førklara vad Promod ær men kan sæga att den anvænds av vissa turneringar som top klaner spelar i (Fnatic, eSuba, MYM osv).
Kan inte hela changelog i huvudet men de har lagt till AWP fixen, och ændrat på vapen och FOV (Field of view) så att den står på 90 (tror jag) detta kan snabbt ændra via att man i konsollen skriver: /cg_fov 71.1
Vapen som jag mærkt skillnad på ær AK-74u. Den har mindre skott men hitreg ær mycket bættre.

Hoppas detta hjælpte lite.

//Parad0x

Medlem

Hittade detta på Callofduty.se

Pro Mod

Under sommaren har en ny mod dykt upp som blivit positivt bemött av spelare, Pro Mod. Denna mod skiljer sig från PAM och OW på så vis att den inte bara lägger den nödvändiga grunden för att göra matcher lättare att spela (med ready up och stöd för olika regelset) utan även förändrar spelet genom att exempelvis ändra hur kniven fungerar, ändra vapnenas skada osv.

Pro Mod tycks heller inte vilja gå den traditionella vägen med stöd för en massa olika regelset utan vill snarare bli en mod kombinerad med ETT regelset (deras eget). Det är ganska sannolikt att det kommer finnas de ligor och cuper som inte gillar att bli låsta till ett regelset på det här sättet. Samtidigt vore det förstås skönt om man kunde hålla sig till ett regelset.

Fördelen med Pro Mod är att det är en mod som tagit hänsyn till vad spelarna vill ha i matcher, vilket de positiva reaktionerna tydligt visar.

Nackdelen är att man lämnat små möjligheter för ligor och cuper att ändra regelsetet. Tyvärr är också Pro Mod proprietär kod där det bara är skaparna som kan göra ändringar.

Många av ändringarna i Pro Mod är mycket välkomna av spelarna, exempelvis sv_fps 30. Frågan är dock om Pro Mod kommer lyckas slå igenom i ligor, cuper och på LAN vilket förstås är nödvändigt för att modden inte bara ska bli en kul grej som snart glöms bort.

Inaktiv

Jag brukar spela på : [83rd] HARDCORE #2 Ranked SD/SAB/TDM som kör en rotation av Sabotage, S&D och TDM. Det har ett språkfilter och ett par Admins som kommer från USA så dom är sällan inne samtidigt som vi svenskar spelar.

Dom flesta S&D är väldigt tröga och försiktiga men på deb här servern så har man en respawn som livar up spelet rejäljt ( kanske inte är vanligt har inte sett det på många andra servrar dock ).

IP: 64.34.249.173:28930

Ajdå detta ser ut som en reklam annons

1
Skriv svar