Medlem
Multiplayer

Hej, när jag ska spela multiplayer och går in på en server hinner jag inte ens spel 1 sekund innan jag blir kickad det står " kan inte kontakta Punkbuster.exe" fast jag har punkbuster på min data och uppdaterat det. vad ska jag göra ?

Mvh Jeff

Medlem

kolla om PnkBstrA och PnkBstrB kör på din dator. Du trycker ctrl+alt+del och tittar på processer, där ska dom finnas.
Finns dom båda så kolla om dom är tillåtna genom din brandvägg. För en säkerhets skull kan du neka dom genomgång och sen öppna för dom efter det, då är du säker på dom släpps igenom. Testa det först så får vi se.

Medlem

dom fanns inte där fast jag vet att när jag installerade Cod4 så kom det " vill du installerade Punkbuster" och jag tog ja

Medlem

vet inte om du löste ditt problem, men om du inte gjorde det, kolla att punkbuster är förkryssat i "Options - Multiplayer Options".


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

japp, det är förkryssat och allt men det funkar endå inte

Medlem
Skrivet av Winian:

dom fanns inte där fast jag vet att när jag installerade Cod4 så kom det " vill du installerade Punkbuster" och jag tog ja

Då får du avinstallera tjänsterna och sen installera dom igen. Det görs med PBSVC från evenbalance.com

Medlem

Hej, men vart hittar jag PBSVC? har letat genom hela evenbalance.com

Medlem
Medlem

Det är länken till PBSetup, som uppdaterar PB. För att få tag på PBSVC ska du gå hit: http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsvcfaq.php

1
Skriv svar