Konstigt ljud när man träffar någon.

Medlem
Konstigt ljud när man träffar någon.

När man skjuter någon, alternativt spränger en granat/flash så den träffar någon så markeras ju detta på sitt crosshair i cod 4. I samma ögonblick detta inträffar så låter mitt ljud spräckt (svårt att förklara bättre än så). Jag vettefan vad det är, men tycker det är lite småstörigt. Någon som vet vad det kan vara? Eller som har samma problem?

Kan säga att jag kör ett Gigayte DS3 med inbyggda ljudkortet.

Testade att pilla lite med ljudinställningar ljudet försvinner om jag kör med ljudkvaliteten på "low" men istället är ju inte ljudet någon höjdare och jag har inga sånna här problem iövrigt.

Medlem

Ingen aning vad det kan vara för fel, men du kan ju testa med att ladda hem den senaste drivrutinen från Gigabyte's hemsida och installera den.


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

Testade att instalera om spelet och instalera de senaste drivrutinerna, problemet kvarstår. Det är ingen stor sak, men det är alltid något som ska småjäklas. :/

Medlem

Det är kanske inte alls något fel. Du har en hit-indikation i ljudet med, man hör när man träffer nån, det kanske är det du hör?

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Det är kanske inte alls något fel. Du har en hit-indikation i ljudet med, man hör när man träffer nån, det kanske är det du hör?

Jo det vet jag, men jag tycker inte det låter så "bra" låter mest som om högtalaren är sprucken. Men kanske ska det vara så ^^

1
Skriv svar