Vansinnig på alla heli o airsupport i cod4

Medlem
Vansinnig på alla heli o airsupport i cod4

Nån annan än mig som önskar en server med lite restriktioner på detta?

Och på vissa små kartor är det extremt malplacerat.

Just nu så dör jag mest av detta än något annat o ja jag vet det finns skydd men hur segt blir inte spelet då om man måste kura i en hörna av ett hus.

Sen visst man kan skjuta ner heli men när dom spammas fram typ 3-4st på raken så är det en aning irriterande typ.

aja nu fick jag skriva av mig.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Hehe.. vissa matcher vill man ju bara gå o dö. Men gömma sig är bra eller vinna då man helt enkelt pressar dom så mycket att ingen i motståndar laget någonsin får över 3 kills på raken.. osv.
Skjuta ner helin är inte svårt, tro mig jag är själv irriterad när jag skickar upp den utan att få en kill som bonus..

- Jag ser gärna airstrike/Heli fria banor!
- Jag ser gärna artilleri samt kemiska vapen!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Man kan enkelt göra helikoptern svagare eller ändra hur mycket den ska se av spelaren innan där skjuts, men airstrike kan man inte göra så mycket åt.
Endast om man kör en unranked server kan man stänga av airstrike.
Annars kan ni testa modden Heat of Battle, där man ska 5 kills för en UAV, 10 för airstrike och 15 för helikopter. Dessutom ska man vara minst två för att cappa ett objekt så modden är bra för teamplay.
IP till den officiella server for modden är 66.55.155.89:28960
Bemärk att just den server har regler mot bunny-hopping och language, men det finns fler andre servrar som kör modden.

Medlem

Ja jag är rikitgt less på på alla hellisar och airstrikes.
Spelar knapt spelet längre pga det. Jag störde mig på det från första början, då det uppmnar till camping för att få dessa air och helli strikes.
Tycker inte att ett så stort shooter spel som cod4 ska ha det som orginal instälningar.
Jag kan aceptera om dom hade det som ett tillval för dom som vill spela på dessa servrar och som gillar och tycker om att ligga och campa och leva sig in i spelet, men för oss som gillar öppet och fartfyllt shooter där ens skill ska spela in är det rena katastrofen.

Medlem

så spela en annan shooter?

Medlem

Ja vist kan jag göra det, men jag tycker spelet är rikigt bra förövrigt och tycker dom fått till allt annat. Men som sagt synd att det inte var tillval med hellisar och airstrikes vilket gör att man lessnar.......

Medlem

Massor av unrankade servrar som kör utan båda, så spela på en sån

Medlem
Skrivet av Zlampan:

så spela en annan shooter?

Finns det någon annan som ens kommer inärheten av COD4s klass ??

Inte som jag har provat iaf (har provat dom flesta nyare shooters)

Medlem

Om man spelar på en bana som t.ex. Shipment, så är det nästan omöjligt att gömma sig för en airstrike när man kanske är 18 spelare i varje lag.

Skulle också gärna de några servrar utan airstrike/heli, men bara på små banor.

Medlem

speciellt dom små banorna så är det ju helt absurt o ha airstrike iaf.
Borde finnas möjlighet o köra utan airstrike på rankad server.

Sen blir jag irriterad på att inte flera försöker ta ner helis ju fler som gör det desto mer utrymme utan heli får man .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Spelar man 2x18 på Shipment så kan det väl ändå kvitta om det så kommer nukes, det är ju ändå bara kaos allt. Den banan är nog designat för max 2vs2.
Men visst, för lite random kaos så duger den väl.

Medlem

finns mer än en bana som skulle må bra utan airstrikes imo


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Något som är skumt är att man inte får några poäng överhuvudtaget om man skjuter (eller hjälper till att skjuta) ned en helikopter. En assist vore ju hursomhelst på sin plats.

Bristen på poäng gör säkert att många väljer att inte skjuta på helikoptern för att inte röja sig. Speciellt i teambaserade spel (Domination, Headquarters etc) gör man ju laget en tjänst genom att skjuta ned helikoptern = borde få poäng.

Medlem

Håller med, men som Helikoptern fungerar förstår jag dom som inte skjuter. Det blir ju dom helikoptern skjuter på först då.

Men som sagt, det är ganska lätt för en server admin att ändra helon så den både blir lättare att skjuta ner och så den inte skjuter folk där bara en fot är synlig från helon.

Medlem

kruxet är att hitta en server där man gjort detta


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Burzum Mashtar:

Något som är skumt är att man inte får några poäng överhuvudtaget om man skjuter (eller hjälper till att skjuta) ned en helikopter. En assist vore ju hursomhelst på sin plats.

Bristen på poäng gör säkert att många väljer att inte skjuta på helikoptern för att inte röja sig. Speciellt i teambaserade spel (Domination, Headquarters etc) gör man ju laget en tjänst genom att skjuta ned helikoptern = borde få poäng.

man får ju poäng första gången man skjuter ner en heli? men de är väl bara 50p eller nått mindre om jag inte minns helt fel?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Notumforce:

kruxet är att hitta en server där man gjort detta

Jag kan direkt ge dig IP till en, men den är inte speciellt välbesökt. Annars så kan det funka att gå till forummet för den server man hänger mest på och föreslå och eventuellt tjata

Medlem

visserligen men blir ganska dissad om man gör det så hoppar det


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

På en av dom servrar jag är admin på (Codboards.com UK server) har vi justerat helikopteren efter att våra spelare tyckte den var för kraftig.
Inga blev dissade där inte

Medlem

Det var ju bra det


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Gillar inte fordon i krigsspel men upplägget i COD4 med airstrike och helikopter tycker jag är helt ok.

Medlem

Är nog ingen som tycker det är fel bara att det ologiskt o ha det på vissa banor som är små.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Vissa banor är helt sjukt för små sen har man trycker in airstrikes samt helis på dom gör ju inte saken bättre jag tror inte att det här spelet kommer bli så stort online tyvärr förövrigt är det än skön känsla i det framför allt att spela TDM Hardcore.

Det finnes väl inget intresse för ett spel företag att göra det ultimata online spelet som alla kan spela gratis på nätet nä det kännes som kulorna ligger i SP delen MP delen finnes det inga kulor att tjäna därför finnes det ingen anledning att göra skiten bra heller.

Medlem

Jag tror dom stora pengarna ligger i MP, det är MP som fortsätter att sälja spelen länge efter första utgivningsdatum.

Inaktiv

Det borde vara så rent logiskt men spel med några år på nacken laddar ju folk ner från nätet och så länge man kan inte behöver betala för att spela spelet online så finnes inte heller krav på produkten.

Det ser man ju bara på hur dom agerar jag vet inte hur gammalt COD är men det kännes som spottar ut ett nytt spel varje år

Medlem

Jovars, men i dagens läge är det ju nästan bara PB servrar som är roliga att spela på (personlig åsikt) och där kan man ju inte komma med ett pirat-spel.

Och vist, i nuvarande takt är det ett spel varje år, men endast för att det är två olika utvecklare som alternerar.

1
Skriv svar