Connection problem

Medlem
Connection problem

Hejsan.

När jag spelar i multiplayerläget så blir det otroliga lagspikar när bilden fryses i ca 3-4 sekunder, och sedan kör på som vanligt. Dessa perioder återkommer med ca 1 minuts mellanrum. Ibland kommer spelets symbol för "connection problem" upp, men jag blir aldrig kickad från en server pga lag eller så.

Jag har kollat min ping just efter en frysning och den ligger på över 1000. Jag har även kollat brandvägg -både PB och CoD4 ska funka genom brandväggen utan problem.

Jag är inte bra på sånna här saker men gillar att gibba på ibland - det vore kanon om någon som har lite ideer kunde skriva ett par rader. Tack!

Specs:

AMD Athlon 64X2 4600+ 2,4GHz Socket AM2, 1MB
MSI K9N SLI Platinum, nForce 570 SLI
2*1024MB DDR2 Corsair PC5300
XFX GeForce 8800GTS 530M, 640MB (drivrutiner :2007-10-04, driver version 7.15.11.6375)
Vista Home Premium 32-bitar


signatur

//Snaazex

Medlem

Vad kör du för applikationer i bakgrunden?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Inga som jag startat själv. Inget Xfire, Teamspeak etc. Bara de appar som ligger normalt typ Logitech--update-sunket, NOD32 antivirus, Windows sidebar etc.

Skumt problem faktiskt. Har provat många olika servrar men felet finns på alla. Kanske är ComHem som spökar?


signatur

//Snaazex

Medlem

Kör du trådlöst? Jag har inte vista själv men har hört att det trådlösa närtverk kör en polling efter tillgängliga trådlösa nätverk. Om du kör trådlöst så testa med en kabel, eller stäng av windows nätverks identifiering och använd drivrutinerna för ditt access point.

Medlem

Aha!

Trådlöst crap ska man inte använda sig av tydligen Jag ska kolla om man stänga av pollningen på något smart sätt.

Stort tack för tipset!


signatur

//Snaazex

1
Skriv svar