Jag har ett stort jävla problem!!

MFC
Medlem

Annars kan man ju slänga upp en win2k3 burk med styrd lina o på det viset låta din dator (och wow-datorn) gå via den o garantera dig viss bandbredd och likaså till wow-nörden

ganska avancerat men det går ju...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av andreashal91:

Okej som du vill Fettma är bra för om någon slår mig så studsar dom tillbaka _D.. Wow är bra för att då får man vara ifred för ingen vill vara ens vän:) Bra att spela wow för då får man IG i allt och då får man inget jobb och då har man mer tid att sitta och spela wow.. om man inte jobbar måste man ju bo hemma hos sinna föräldrar för man inte har råd med någonstans att bo Tror jag börja fatta de med "FÖRSTÅELSE" nu:)

Jag spelar WoW (ganska mycket också), mitt BMI är nästan mitt på medel. Jag är en av de bästa i klassen i skolan. Jag har många vänner både utanför skolan och i skolan. Jag har även allmännt lätt för att finna nya vänner. Tvärt om så brukar de som fastnar helt för WoW (tyvärr känner jag en och annan) faktiskt gå ner i vikt kanska mycket då de de inte har tråkigt lika ofta och småäter då inte heller lika ofta.

Inte för att vara elak på något sätt, men det låter som du har väldigt dålig själv uppfattning. spelar du wow 12 timmar omdagen så har du inte tid för studier, fritids aktiviteter, laga vettig mat, umgås med vänner.

Sen din sociala kompetens säger ja inget imot, men jag tror antingen att du ljuger hur mycket wow du spelar eller resten av ditt påstående.
Om detta inte är fallet så ursäktar jag mig och skäms.

Medlem

Beror helt på hur man spenderar sin tid i WoW, man kan som naraccas fortfarande ha en massa tid över om man bara spenderar 4-6 timmar åt gången i 3-5 dagar åt att raida.

Man kan vara hardcore även fast man har ett fungerande socialt liv


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

De är min lille bror. de här är hans livsstil. fria dagar: Gå upp ur sängen, spela wow, hämta godis, spela wow till kl 6 på kvällen. äta mat, spela till kl 3-6 på morgon. Skol dag: gå upp, åka till skolan, skolka dom 2 sista lektionerna för att komma hem ch spela wow, spela wow, äta mat, spela wow till han går och lägger sig kl 10. skiter i alla sina läxor....


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

ja alltså... kan ju säga att jag haft en unge hade jag inte tillåtit h*n bete sig sådär, men samtidigt var jag likadan när jag var 14 till 17, fast det var Quake 3 istället (och så skolkade jag inte, och umgicks med kompisar lite då och då, nästan inget spelande på helger).

så jag har lite dubbelmoral där antar jag hehe.
men iallafall, jag kan tänka mig att många såg mig som en kille som förstörde mitt liv (även om man hade ett stort socialt liv på internet (IRC och turneringar och klaner m.m.)) men nu i slutändan så är jag en lyckad och lycklig person, jag har jobb, utbildning m.m.

så det behöver inte gå helt åt helvete för din bror


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Aa man får väl se:) Han kanske får ett annat intresse efter GPC (Gotlands största lan) Kanske börjar spela något annat:) Man kan ju alltid hoppas:)


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Inaktiv
Skrivet av andreashal91:

Heej... Jag har ett stort problem... Vi sitter 2 st på ett telia 24 internet. Jag är en sån som gillar att ladda ner mycket (dc++ och torrent) och min bror (på den andra datorn med internet) sitter bara och spelar tråkspelet WOW... Men när jag laddar hem samtidigt som han spelar så laggar de för han och då får han damp och får typ panik och skriker och slåss för han inte kan spela wow (som sagt, wow beroende)

1: Vet någon hur ja ska göra för att kunna ladda ner samtidigt som när han spelar wow utan att lagga för han?
2: få bort han från wow så jag kan ladda ner!!

Skulle helst vilja ha tips på 1an...

24 Mbit och du & din bror klarar er inte?! Hur jävla mycket laddar du ner egentligen?! Piratavskum är vad du är, inget annat.

Iof kan det även bero på att Telia suger nåt ofantligt. Kan iof bara jämföra med min okända hastighet här, och mina förra 2 mbit där jag själv kunde ladda ner och spela t ex CSS (som har sämre servrar än WoWs officiella) utan problem (dvs mindre än 20 i ping).


signatur
Medlem
Skrivet av Ascendant:
Skrivet av andreashal91:

Heej... Jag har ett stort problem... Vi sitter 2 st på ett telia 24 internet. Jag är en sån som gillar att ladda ner mycket (dc++ och torrent) och min bror (på den andra datorn med internet) sitter bara och spelar tråkspelet WOW... Men när jag laddar hem samtidigt som han spelar så laggar de för han och då får han damp och får typ panik och skriker och slåss för han inte kan spela wow (som sagt, wow beroende)

1: Vet någon hur ja ska göra för att kunna ladda ner samtidigt som när han spelar wow utan att lagga för han?
2: få bort han från wow så jag kan ladda ner!!

Skulle helst vilja ha tips på 1an...

24 Mbit och du & din bror klarar er inte?! Hur jävla mycket laddar du ner egentligen?! Piratavskum är vad du är, inget annat.

Iof kan det även bero på att Telia suger nåt ofantligt. Kan iof bara jämföra med min okända hastighet här, och mina förra 2 mbit där jag själv kunde ladda ner och spela t ex CSS (som har sämre servrar än WoWs officiella) utan problem (dvs mindre än 20 i ping).

Problemet är inte nerladdningen, det är att ladda upp som slukar bandbredd.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Säger som jag säger till alla, sålänge de inte bor i norrland eller har flyttat in i närmsta bombrum - Undvik telia.


signatur
Medlem

helt otroligt, skulle precis skirva ett inlägg, typ:

"Gnäll inte på telia, jag har det och det funkar bra. och bor på landet."

när jag klickar på "snabbsvar", så DÖR linan haha sjukt galet tokigt.

Men nu är det upp igen Telia funkar bra som sagt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

helt otroligt, skulle precis skirva ett inlägg, typ:

"Gnäll inte på telia, jag har det och det funkar bra. och bor på landet."

när jag klickar på "snabbsvar", så DÖR linan haha sjukt galet tokigt.

Men nu är det upp igen Telia funkar bra som sagt.

Telia är som häxblandning* - inkörsporten till bättre grejer.

*Häxblandning är när man snor lite ur varje flaska ur farsans barskåp så att det inte skall märkas och blandar det i samma flaska.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

*hoppövermoraldiskussionen*
Jag har hört fler som har problem med torrent och wow samtidigt, däremot verkar DC++ funka hjälpligt så länge det inte tokladdas. Kan det vara något med protokollen i torrent och wow som inte vill leka samarbete?

Inaktiv
Skrivet av Jazman:

*hoppövermoraldiskussionen*
Jag har hört fler som har problem med torrent och wow samtidigt, däremot verkar DC++ funka hjälpligt så länge det inte tokladdas. Kan det vara något med protokollen i torrent och wow som inte vill leka samarbete?

Det har med att de flesta modem och routrar inte klarar av tusentals anslutningar samtidigt som torrent använder. De säckar nästan helt ihop.

Medlem

Aha, man lär sig alltid något nytt!

12
Skriv svar