Stora nedskärningar på Microsoft

Robot
Medlem
Stora nedskärningar på Microsoft

inb4 "rätt åt M$"
Fast flight simulator är i min mening ett ganska dåligt spel så det är väl sak samma.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Bleh. Trist. =/


signatur
Medlem

Jajvlar. 5000 jobb. Riktigt surt.

Inaktiv
Skrivet av Greger:

inb4 "rätt åt M$"
Fast flight simulator är i min mening ett ganska dåligt spel så det är väl sak samma.

Flight Simulator är väl inget strikt riktigt spel ändå?

Piloter har ju kunnat använt iaf den senaste versionen som komplement för att "bibehålla" skärpan. Iallafall är det de vibbar som introduktionsmanualen gav mig så det kanske inte är hundra procent bekräftat.

Tycker det är synd att de måste lägga ner faktiskt, har gjort åtskilliga nödlandningar när jag har haft tid över.

Jag menar alla är ju inte särskilt intresserade av HawX. Särskilt när det är någon slags "enhanced reality". Heroes over Europe är också ganska meh, förstår inte varför de skulle vara särskilt bättre än Combat Flight Simulator-serien.

Avstängd

yes, hoppas de slutar köpa upp spel nu

Medlem

Ja de drog ju "bara" in 34 miljarder kronor under det sista kvartalet 2008.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Fyfan, det är jävligt många jobb det.

Dock om det är som det står Flight simulator-teamet så kommer några av dom säkert anställas inom utveckling för "riktiga" simulatorer inom pilotutbildningar med mera - skulle inte bli förvånad om det blev så. Däremot kanske inte alla 5000 får plats inom det yrket.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Greger:

inb4 "rätt åt M$"
Fast flight simulator är i min mening ett ganska dåligt spel så det är väl sak samma.

Förlåt, men detta är så korkat skrivet.

Först och främst, det handlar om människors jobb och det är väl knappast kul när folk blir utan jobb?Hoppas du får uppleva samma härliga känsla någon gång så duvet hur "rätt åt" dom det är.

Sedan är det väl konstigt att fastslå att det är "rätt åt M$" för personligen tycker du Flight Simulator är dåligt. Du förstår att detta är din åsikt va? :).

Finns MÅNGA MÅNGA som endast ägnar sina "speltimmar" på detta "spel". MS är de enda som enligt mig har resurser att fortsätta ge ut samma kvalitetssimulatorer i denna storlek. Faktum var att en gång i tiden var PC's starkaste kort flygsimulatorer och nu är det svårt att hitta en enda. Och nu kanske den där enda försvann. Men de kvittar för "Greger" gillar de ändå inte.

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Greger:

inb4 "rätt åt M$"
Fast flight simulator är i min mening ett ganska dåligt spel så det är väl sak samma.

Förlåt, men detta är så korkat skrivet.

Först och främst, det handlar om människors jobb och det är väl knappast kul när folk blir utan jobb?Hoppas du får uppleva samma härliga känsla någon gång så duvet hur "rätt åt" dom det är.

Du borde verkligen försöka lista ut vad "inb4" står för och läsa om vad Greger sa och förstå sammanhanget.

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Greger:

inb4 "rätt åt M$"
Fast flight simulator är i min mening ett ganska dåligt spel så det är väl sak samma.

Förlåt, men detta är så korkat skrivet.

Först och främst, det handlar om människors jobb och det är väl knappast kul när folk blir utan jobb?Hoppas du får uppleva samma härliga känsla någon gång så duvet hur "rätt åt" dom det är.

Sedan är det väl konstigt att fastslå att det är "rätt åt M$" för personligen tycker du Flight Simulator är dåligt. Du förstår att detta är din åsikt va? :).

För det första skrev han inte "rätt åt MS" utan att andra skulle posta det i tråden snart. För det andra skrev han "i min mening". Varför måste du påtala att det är hans åsikt då?

Läsförståelse är bra att öva på

Medlem

Då ursäktar jag! Sorry sorry!

Nu vill jag dock påpeka att "inb4" inte är något de lär ut på skolor och knappast tillhör "läsförståelse" eller självklarheter. Men visst kunde jag kollat upp detta. Dock vill jag väl påpeka att sista meningen fortfarande antyder att det kvittar hurvida Flight Simulator finns eller inte för det är "ganska dåligt ".

Men mest att det var "rätt åt M$" tolkningen jag blev sur över :).

Skrivet av aesdana:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Greger:

inb4 "rätt åt M$"
Fast flight simulator är i min mening ett ganska dåligt spel så det är väl sak samma.

Förlåt, men detta är så korkat skrivet.

Först och främst, det handlar om människors jobb och det är väl knappast kul när folk blir utan jobb?Hoppas du får uppleva samma härliga känsla någon gång så duvet hur "rätt åt" dom det är.

Sedan är det väl konstigt att fastslå att det är "rätt åt M$" för personligen tycker du Flight Simulator är dåligt. Du förstår att detta är din åsikt va? :).

För det första skrev han inte "rätt åt MS" utan att andra skulle posta det i tråden snart. För det andra skrev han "i min mening". Varför måste du påtala att det är hans åsikt då?

Läsförståelse är bra att öva på

"I min mening" antyder att det är "i hans tycke". Hur tolkar du det?

MFC
Medlem

The bigger they are... the bigger the fall.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Nu är det allvar alltså finanskris leder tillslut till globalt krig komma bara vad som hände efter börskraschen i USA på 30 talet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Så gåre när man släpper saker som Vista

tråkigt på allt folk bara.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Flight simulator är inget spel, det är en Simulator

Flight Sim teamet. Är dom goa i huvet eller?!
Kan fan ta bort windows teamet imo

Inaktiv

Äh, M$ gör bara skit spel nu för tiden. Förtjänar allt förlora pengar.

Men de är synd för de anställda, men det är också bra samtidigt... Det är ju fan pinsamt att arbeta för M$. Något bättre jobb måste de hitta!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Äh, M$ gör bara skit spel nu för tiden. Förtjänar allt förlora pengar.

Men de är synd för de anställda, men det är också bra samtidigt... Det är ju fan pinsamt att arbeta för M$. Något bättre jobb måste de hitta!

Nämn något spel?

Varför är det pinsamt att jobba för världens största mjukvaruföretag? Du kan ju beskriva dina uttryck så vi kan förstå dom?

Jag litar på Microsoft till 100 % för ett fungerande operativsystem och för en Xbox 360 som aldrig har fått problem.

Edit : Har du ingen dator i hemmet med Windows eller använder du inte din bärbara i skolan med windows eller skolans datorer?

Medlem
Skrivet av KrejzY:

yes, hoppas de slutar köpa upp spel nu

Det kommer nog MS inte göra,
det är faktiskt så att det är sony som går med förlust med typ minst 20 miljarder och kommer gå med stor förlust även 2009, trots att även dom kickar typ 5000 personer,

MS däremot går med mindre vinst, men det är ändå en flermiljard vinst.

Så ekomiskt ligger MS bra till.

Sony´s stora förlust beror ju på mindre efterfrågan av elektronikprylar, och att deras Yen står högt.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tpiom:

Äh, M$ gör bara skit spel nu för tiden. Förtjänar allt förlora pengar.

Men de är synd för de anställda, men det är också bra samtidigt... Det är ju fan pinsamt att arbeta för M$. Något bättre jobb måste de hitta!

Nämn något spel?

Varför är det pinsamt att jobba för världens största mjukvaruföretag? Du kan ju beskriva dina uttryck så vi kan förstå dom?

Jag litar på Microsoft till 100 % för ett fungerande operativsystem och för en Xbox 360 som aldrig har fått problem.

Edit : Har du ingen dator i hemmet med Windows eller använder du inte din bärbara i skolan med windows eller skolans datorer?

Det är bara en åsikt, men jag tycker de roliga spelen har redan dött (Halo, Age of Empires, Midtown Madness med flera).

Orsaker varför M$ är pinsamma:

1. Windows = BSOD, virus. Det är bara stort för att de gjorde några smarta drag i början.
2. Xbox 360 = RROD, jetmotor (låter som fan)
3. Zune = ipod dödare, någon som har den?
4. M$ bob = http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Bob
5. Live Search = Alt. sökmotor, använder du den?
7. Vista = Skulle inte Vista rensa bort XP från marknaden? Det har gått mer än 2 år sedan Vista släpptes och XP är fort. populärast? Många som köper Vista nedgraderar också till XP eller något annat OS.

Det borde räcka. Det är okej med misstag, men M$ har bara för många...

Ja, jag använder Windows hemma men dual-botar med Linux, och använder Windows i skolan för att man måste :evil:


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

MFC
Medlem

Flight Simulator är något av det bästa Microsoft gjort, ja bättre än Winsux, DET är nog det enda jag tycker är trist. Nåja, finns ju alternativ som är gratis.

Och nej, Flight Simulator är inget spel men för den enkla typen fyller den säkert det syftet.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av Greger:

inb4 "rätt åt M$"
Fast flight simulator är i min mening ett ganska dåligt spel så det är väl sak samma.

du snackar penis...gosse!

Medlem
Skrivet av Tpiom:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Tpiom:

Äh, M$ gör bara skit spel nu för tiden. Förtjänar allt förlora pengar.

Men de är synd för de anställda, men det är också bra samtidigt... Det är ju fan pinsamt att arbeta för M$. Något bättre jobb måste de hitta!

Nämn något spel?

Varför är det pinsamt att jobba för världens största mjukvaruföretag? Du kan ju beskriva dina uttryck så vi kan förstå dom?

Jag litar på Microsoft till 100 % för ett fungerande operativsystem och för en Xbox 360 som aldrig har fått problem.

Edit : Har du ingen dator i hemmet med Windows eller använder du inte din bärbara i skolan med windows eller skolans datorer?

Det är bara en åsikt, men jag tycker de roliga spelen har redan dött (Halo, Age of Empires, Midtown Madness med flera).

Orsaker varför M$ är pinsamma:

1. Windows = BSOD, virus. Det är bara stort för att de gjorde några smarta drag i början.
2. Xbox 360 = RROD, jetmotor (låter som fan)
3. Zune = ipod dödare, någon som har den?
4. M$ bob = http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Bob
5. Live Search = Alt. sökmotor, använder du den?
7. Vista = Skulle inte Vista rensa bort XP från marknaden? Det har gått mer än 2 år sedan Vista släpptes och XP är fort. populärast? Många som köper Vista nedgraderar också till XP eller något annat OS.

Det borde räcka. Det är okej med misstag, men M$ har bara för många...

Ja, jag använder Windows hemma men dual-botar med Linux, och använder Windows i skolan för att man måste :evil:

Skyll inte på Windows om du får blåskärm. Jag får så gott som aldrig blåskärm. Det kan lika gärna vara valet av hårdvara som inte passar varandra så bra som dåliga nätaggregat, minnen m.m. och oförsiktiga personer som inte avnvänder antistatskydd när de monterar. Kan vara dåliga drivrutiner från tillverkaren av hårdvaran. Det är alltså inte Windows fel. Sorry för offtopic


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av Pettor:

...Du förstår att detta är din åsikt va? :).

Durr, nej vad är en åsikt? Det är väl ganska självklart att jag förstår att det är min åsikt då jag faktiskt skrev "i min mening"...
Som många skrev efter så var det på skämt, då det faktiskt finns folk som skulle kunna skriva "rätt åt M$" (fan vad jag stör mig på att folk skriver M$).
Och som MFC påpekar så kan det ju faktiskt ses som ett spel av den stora massan (mig själv inkluderat).

Skrivet av true_human_design:

du snackar penis...gosse!

Huh?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar