Wii historiens mest framgångsrika spelkonsol?

Medlem
Skrivet av luiga:

Jag blir så evinnerligt trött på att så många FZ-läsare tror att de är normen i samhället.

Håller helt med. Tala om hive mind.

</thread>

Medlem

Inte illa, med tanke på att Wii'n är i grund och botten inget annat än en GameCube med IR-teknik.

Medlem

Allt tal om de superinovativa kontrollerna. Visst är det en bra idé men senast jag spelade Wii så kändes de mer eller mindre slumpmässiga. Kanske bara jag som inte förstod principen rätt.

Medlem

Nu för tiden så finns det mer människor på jorden än förut lr?
Därav fler som kan köpa. xD


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av radiuz:

Räkna med att nya Xbox och PS4 kommer ha liknande kontroller som Wii!

Självklart att Sony & Ms vill släppa ngt liknande när de ser hur mycket Nintendo tjänar på det. Det behöver inte betyda att det är bra, föredrar själv en vanlig gamepad. Jag har jag ingen lust att stå och vifta som om jag var med i en aerobicsgrupp när jag spelar spel (lite extremt exempel men vissa ser ju ut så när de spelar wii). Tiger Woods på datorn med mus är det inget fel på. Många spelutvecklare idag verkar inte heller förstå hur de ska utnyttja wii-moten till sin fulla rätt, i alla fall inte tredjepartsutvecklarna.

Just det här, "stå och vifta" säger alla som inte kan spela Wii! Jag spelar iaf Wii sittandes och viftar inte, räcker med små ryckningar i handleden för att det ska fungera. Dessutom så kommer Motionplus göra det hela så mycket mer realistiskt än nuvarande kontrollen..

Medlem

okami, zelda, mario, metroid har iallafall ganska bra med speltid. körde mirrors edge och army of two till ps3 för ett tag sedan... sjukt att folk kan lägga ut så mycket pengar på så lite!

Medlem

Härligt härligt.

Varje vecka kommer det nyheter om hur bra wii säljer eller att deras spel slår nya rekord som mest sålda. Ändå orkar ps3 och xbox 360 fans gnälla på att det är sämsta spelkonsollen ute på marknaden.

När kommer ni att inse fakta att wii är inte en dålig maskin. Om grafiken och blu-ray skulle ha viktigaste betydelsen inom 3 generationens spel maskiner, så skulle statistiken se annorlunda ut eller?

Inaktiv
Skrivet av WIZZY365:

Härligt härligt.

Varje vecka kommer det nyheter om hur bra wii säljer eller att deras spel slår nya rekord som mest sålda. Ändå orkar ps3 och xbox 360 fans gnälla på att det är sämsta spelkonsollen ute på marknaden.

När kommer ni att inse fakta att wii är inte en dålig maskin. Om grafiken och blu-ray skulle ha viktigaste betydelsen inom 3 generationens spel maskiner, så skulle statistiken se annorlunda ut eller?

Word. Låter bara sorgligt att alla ska klanka ner Wii, sen kan jag hålla med om att det finns för få bra spel till Wii.
Det känns som dom flesta på fz har glömt bort spelkänslan....

Medlem

SNÄLLA Skribent! "Wii, historiens mest framgångsrika spelkonsol?" ska det väl ändå vara?

Medlem

Skälet till att jag spelar wii:

Det är den bästa jävla avslappningskonsollen jag har spelat. Är rätt stressad med skola och dylikt och då känner jag att jag inte hinner spela lika hardcore som förr, men man hinner alltid dra några banor på Mario Kart eller spela lite golf eller ta en tennismatch.

Har kompisar som i princip lagt av med spel som ringer och frågor om de kan få komma över och köra lite Wii Sports. Spelar massa tennis med farsan och jag spelar mario kart med morsan när de är på besök.

Det är en sjukt bra konsoll för att umgås och slappna av runt omkring... Att ens få morsan att röra en vanlig handkontroll... haha det händer aldrig.

Sen håller jag med om kritiken, behövs mycket fler roliga spel till Wii, men jag har svårt att tro att det inte kommer att få fart, om konsolen går så förbannat bra så lär tredjepartsutvecklare vilja ha en del av den kakan.

12
Skriv svar