Medlem

Våran löptränare hjälpte alltid oss med sånt här. Klippa ett jack framme i mitten på nageln var ett bra tips, gör att nageln inte växer "inåt" om nån förstår.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

brrrrrr


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Karmalicious:

Efter vad jag läser här känns det inte som jag var på väg mot nageltrång, utan snarare en nagel som växte lite dumt.

Måste fråga alla som opererat och allt sådant: Hur blev det så? Nageln växer ju sakta. Märker man inte att det inte står rätt till? Ta det inte som kritik mot er person. Jag försöker bara förstå hur man får nageltrång en morgon.

Det hela började med att jag klippte naglarna med "nageltång" och kände en vass kant på vänstra sidan av stortånageln, så jag drog av den lilla biten och drog med en bit av roten på sidan av stortån (insidan brevid granntån). Så det blev lite öppet dör och började blöda. Men när det var över så trodde jag inte att det var någon fara.

Efter kanske 1-2 veckor så blev det infekterat och insidan av stortån började svullna. Därefter växte nageln in i svullnaden på något sätt.

Är så jäkla arg på mig själv att jag var så slarvig och inte tänkte på infektion och svullader, följderna. Grr! *ger mig själv en käftsmäll*

Man börjar ju undra hur ni "klipper" era naglar. sitter och säger att ni sliter bort allt möjligt... :S Aldrig hört talas om precisions arbete? Är skinn ivägen för nageln så är det väl bara att flytta på det...låter som att ni går ut i lagårn och tar en jävla hästtång och hugger tag och hoppar runt sliter och pustar tills foten slitits av


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av RagNy:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Karmalicious:

Efter vad jag läser här känns det inte som jag var på väg mot nageltrång, utan snarare en nagel som växte lite dumt.

Måste fråga alla som opererat och allt sådant: Hur blev det så? Nageln växer ju sakta. Märker man inte att det inte står rätt till? Ta det inte som kritik mot er person. Jag försöker bara förstå hur man får nageltrång en morgon.

Det hela började med att jag klippte naglarna med "nageltång" och kände en vass kant på vänstra sidan av stortånageln, så jag drog av den lilla biten och drog med en bit av roten på sidan av stortån (insidan brevid granntån). Så det blev lite öppet dör och började blöda. Men när det var över så trodde jag inte att det var någon fara.

Efter kanske 1-2 veckor så blev det infekterat och insidan av stortån började svullna. Därefter växte nageln in i svullnaden på något sätt.

Är så jäkla arg på mig själv att jag var så slarvig och inte tänkte på infektion och svullader, följderna. Grr! *ger mig själv en käftsmäll*

Man börjar ju undra hur ni "klipper" era naglar. sitter och säger att ni sliter bort allt möjligt... :S Aldrig hört talas om precisions arbete? Är skinn ivägen för nageln så är det väl bara att flytta på det...låter som att ni går ut i lagårn och tar en jävla hästtång och hugger tag och hoppar runt sliter och pustar tills foten slitits av

Haha! Nej men jag var mindre då det hände, tänkte inte på konsekvenserna.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av RagNy:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Karmalicious:

Efter vad jag läser här känns det inte som jag var på väg mot nageltrång, utan snarare en nagel som växte lite dumt.

Måste fråga alla som opererat och allt sådant: Hur blev det så? Nageln växer ju sakta. Märker man inte att det inte står rätt till? Ta det inte som kritik mot er person. Jag försöker bara förstå hur man får nageltrång en morgon.

Det hela började med att jag klippte naglarna med "nageltång" och kände en vass kant på vänstra sidan av stortånageln, så jag drog av den lilla biten och drog med en bit av roten på sidan av stortån (insidan brevid granntån). Så det blev lite öppet dör och började blöda. Men när det var över så trodde jag inte att det var någon fara.

Efter kanske 1-2 veckor så blev det infekterat och insidan av stortån började svullna. Därefter växte nageln in i svullnaden på något sätt.

Är så jäkla arg på mig själv att jag var så slarvig och inte tänkte på infektion och svullader, följderna. Grr! *ger mig själv en käftsmäll*

Man börjar ju undra hur ni "klipper" era naglar. sitter och säger att ni sliter bort allt möjligt... :S Aldrig hört talas om precisions arbete? Är skinn ivägen för nageln så är det väl bara att flytta på det...låter som att ni går ut i lagårn och tar en jävla hästtång och hugger tag och hoppar runt sliter och pustar tills foten slitits av

Haha! Nej men jag var mindre då det hände, tänkte inte på konsekvenserna.

Låter som om du snackar om heroin lr nåe xD Nä, tråkigt att folk inte får lite kunskaper om den gyllene tåklippartekniken! Så man får väl göra en manual :

1. Av med strumpan annars blir det dyrt i längden.
2. Hitta tinget som ska saxa död vävnad.
3. lägg tre "snitt" på nageln, börja från sidan med en, sen mitten, sen andra sidan.
4. Gör så på alla naglar.
5. Ta helst reda på nagelbitarna.
6. Spring till mamma och visa hur grymt bra ni är på att klippa naglar när ni gjort det efter RagNy's (copywright märke) manual.
7. ta på sockhelvetet

Print ffs!


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

12
Skriv svar