Internet\MSN beroende.

Medlem

Jupp Ice, han kom på att han är som många av oss andra: en svag individ som inte klarar sig utan internet! Mycket förståeligt i det moderna samhälle vi lever i idag i mitt tycke dock.

Medlem

skaffa familj


signatur

thank you, come again

Youtube-proffs
Skrivet av Qrush:

Jupp Ice, han kom på att han är som många av oss andra: en svag individ som inte klarar sig utan internet! Mycket förståeligt i det moderna samhälle vi lever i idag i mitt tycke dock.

Det är faktiskt fel.

Skall berätta. Att skylla mitt tråkiga liv på internet är bara lamt, det är mig själv jag måste fixa. Och det är jag på god väg att göra. Har haft en dröm länge, och det är dags att förfölja den!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Ni får det att låta som om det vore fel att spendera all sin lediga tid framför datorn.

Inaktiv

tror faktiskt att utan internet så hade säkert mer ungar gått runt i städer och ställt till med jäkelskap.
det är bättre att sparka ner nån i ett spel än i verkliga livet.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

tror faktiskt att utan internet så hade säkert mer ungar gått runt i städer och ställt till med jäkelskap.
det är bättre att sparka ner nån i ett spel än i verkliga livet.

... Men tack vare dom våldsamma spelen så har ju ungar börjat gå ut och sparkat ihjäl folk
Samma var det med videon, jag vet inte tycker vi borde införa kristendom i skolan igen


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Ni får det att låta som om det vore fel att spendera all sin lediga tid framför datorn.

Fel och fel, det är högst individuellt men faktum kvarstår; det är fasen inte bra för en i längden i alla fall

Medlem

jag har insett att det är okej att sitta här och ha _roligt_
innan ansåg jag det dumt, men nu har jag iallafall axepterat mitt liv


signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs
Skrivet av IceMan:

jag har insett att det är okej att sitta här och ha _roligt_
innan ansåg jag det dumt, men nu har jag iallafall axepterat mitt liv

Har du aldrig kännt att du bara sitter och slösurfar, eller bara uppdaterar gamla sidor och bara, har gubbtråkigt?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

det där känner jag igen, kollat t.o.m. forum i en viss ordning, och när man gått ett varv som händer det ofta (om tid finns) att man kör ett varv till och inspekterar dom få nya inlägg (om ens några) har dykt upp.

föresten så tror jag folk hade rört på sig mer och haft SOCIALT ROLIGT utomhus istället - som våra föräldrar.
"leka med kottar" hehe

nu sitter alla inne, helt osocialt och spanar in varandra på communitys, sedan drar omyndiga människor ut på stan, super sig fulla och är socialt handikappade så dom måste slås och sparka på andra för att känna sig som unika........


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

att man var ute när man var liten är en sak men inget säger att man hade mer skoj utomhus vet själv att ibland stog man bara i ett hörn med nåra polare och undrade jahapp va fan gör man nudå typ 3 på en eftermiddag på en lördag.

Känns som man är lastgammal:P

på 80talet så hade man ingen dator iaf inte i min familj så då var man utomhus konstant för inomhus fanns det inget att göra.
Men inte betyder det att det var bättre för det , men visst lite friskluft skadar ingen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av IceMan:

jag har insett att det är okej att sitta här och ha _roligt_
innan ansåg jag det dumt, men nu har jag iallafall axepterat mitt liv

Har du aldrig kännt att du bara sitter och slösurfar, eller bara uppdaterar gamla sidor och bara, har gubbtråkigt?

jo visst, det var just det som jag fick ångest för.
Men det man kan göra är att prata med folk på IRC.
eller annars, om man inte satt och slö surffade, vad skulle man göra då? Vem säger att läsa en "god bok" är bättre än att studera historia på wikipedia?
När jag känner att det bara är slött, är det wiki, ett kul SP spel, eller nått MP spel jag tar fram, så man "gör" nått, och inte bara F5 om det tar imot på sammvetets sida

om alla dessa ord nu säger nått vettigt.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

äsch, jag känner samma sak.. har dock haft EXTREMT strul med msn den senaste tiden så jag kommer in på Fz.se lite när som helst, laddar upp bilder på bilddagboken så ofta jag kan.. Mer än så blir det inte =).

Inaktiv

tjötar inte nånting på msn.

men vet folk som av nån anledning blir disconectade från sin uppkoppling när dom använder msn,
speciellt om dom skickar nån grej över msn.

verkar hända mest på dom nyaste msn versionerna.

Inaktiv

Känns som om det där stämde på mig

Youtube-proffs
Skrivet av Notumforce:

att man var ute när man var liten är en sak men inget säger att man hade mer skoj utomhus vet själv att ibland stog man bara i ett hörn med nåra polare och undrade jahapp va fan gör man nudå typ 3 på en eftermiddag på en lördag.

Känns som man är lastgammal:P

på 80talet så hade man ingen dator iaf inte i min familj så då var man utomhus konstant för inomhus fanns det inget att göra.
Men inte betyder det att det var bättre för det , men visst lite friskluft skadar ingen

Jag kan inte låta bli att tänka hur det var på 70talet alltså.. hur det var att vara 18 på den tiden.. hur såg man på livet då? Framtiden? osv?

Och hur fan är det när man är 100 bast, och har levt sedan 1907 typ.. hur ser man på de teknologiska framstegen?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Jag kan inte låta bli att tänka hur det var på 70talet alltså.. hur det var att vara 18 på den tiden.. hur såg man på livet då? Framtiden? osv?

Och hur fan är det när man är 100 bast, och har levt sedan 1907 typ.. hur ser man på de teknologiska framstegen?

och hur gjorde man egentligen om man skulle träffa nån och den andra var försenad? Stannade man kvar ovetande eller..? det är ett mysterie..


signatur

thank you, come again

Medlem

mycket intresant!
bra fråga, eller man skulle åka nånstans och fick punktering, vad gjorde man då? gå tex 2mil till närmsta hus?

Att folk överlevde förr är ett mirakel.


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar