Det finns för lite minne för att utföra åtgärden?

Inaktiv
Det finns för lite minne för att utföra åtgärden?

Hallå, när jag satte på WoW idag, fick jag error där det sa "Det finns för lite minne för att utföra åtgärden".
Eftersom jag inte har mycket koll på datorer kollade jag windows hjälpen men hittade inget som hjälpte mej.
Jag har en ganska gammal dator, 2,8 ghz, 750 ram och grafikkort på 256 mb, har funkat ok att spela wow på.
Datorn e nästan full och går långsamt men eftersom jag ska få ny en ny dator i jul tänkte jag försöka slippa att formatera.
Hittils har jag fri gjort utrymme från hårddisken och jag håller på att Diskfragmentera.
Finns det något annat att göra?

Snälla hjälp mej, har skit tråkigt

Tack på förhand

Medlem

Ta en skärmdump på felmeddelandet. Stå det inget mer typ någoy att växlingsfilen bör utökas blablabla?

Inaktiv

Nej, står inget sådant. Står bara att det finns för lite minne för att utföra åtgärden.
Vad menas med att utöka växlingsfilen föresten?

Medlem

Tryck ctrl-alt-del, ta "process hanteraren" eller va den heter, sen klicka på fliken prestanda. Hur mkt fysiskt minne har du ledigt, samt hur stor och hur mkt ledigt växlingsfil har du?

Växlingsfilen är en fil på disken som datorn använder som om det vore minnet, deb används typ när de fysiska minnet inte räcker till.

Har du ngt antivurs program? Hade ngt virus för ett par sedan som åt upp allt minne.

Inaktiv

Det finns för lite minne för att utföra åtgärden?

det har jag råkat ur för också, både på pc, ps3 och wii när man ska surfa.

fast det har bara hänt typ 2 gånger på ett halvår.
helskumt.

Inaktiv

tror att en diskrensning skulle vara på sin plats hade samma problem på min gamla 98:a (LOL) som hade 64mb ram

men det kan vara ramminnet också, stäng ner onödiga processer isåfall, då får du bättre fps på wow också

Medlem

Eller så struntar man i att spela WoW
Nej men seriöst, 700mb i ram är ju inte väldans mycket i dagens läge. Kolla dina processer efter riktiga ramslukare och ränsa där.

1
Skriv svar