Bästa grafikkortet runt 2000:-

Medlem
Bästa grafikkortet runt 2000:-

Hejsan.
Jag ska köpa grafikkortet, men det finns ju såååå mycket att välja mellan. I alla fall så får det inte kosta mer än 2000 kr... så min fråga är, vilket är det mäktigaste och bästa kortet för den prisklassen?
De spel jag helst vill spela är t.e.x Oblivion, HL2 och det uppkomande Assassins Creed om det är till någon hjälp...
Kortet ska helst vara PCI och bara ta en plats, så inte t.ex. en fläkt sitter på sidan och tar upp en hel plats till (har litet moderkort).

Tack så mycket

nj
Medlem

PCI-Express menar du?
Det allra bästa kortet för 2000kr är Geforce 8800GT 512MB, finns att hitta i rätt precis den prislappen lite här och där.
Dock så är det nog inte det enklaste kortet att få tag på just nu pga efterfrågan garanterat är större än tillverkningen.

Medlem
Skrivet av nj:

PCI-Express menar du?
Det allra bästa kortet för 2000kr är Geforce 8800GT 512MB, finns att hitta i rätt precis den prislappen lite här och där.
Dock så är det nog inte det enklaste kortet att få tag på just nu pga efterfrågan garanterat är större än tillverkningen.

Spelar det roll vilket moderkort man har för att stoppa in ett 8800GT kort i datorn? Jag menar, har hört många som har sagt att kortet inte har fungerat även fast de är PCI osv osv... stämmer det?

Medlem

Måste vara PCI-EXPRESS.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

De är extremt långa så du bör ha ett ganska brett chassi eller inga hårdiska bakom kortet. Kolla måtet står på sidan, när man beställer. Om de tar 2 pci platser variera med mellan tillverkare då en del kort använder ett extra slot till fläktutblås. Som
http://www.sweclockers.com/imagebank/200711/AmdRadeonHd3870S0...

Det bruka man kunna se på bilderna om de inte står.

Rekomendera me 8800GT, dock verka de vara svårt att få tag på. Ett nytt Ati HD 3870 kanske kan vara ett gott alternativ då

nj
Medlem
Skrivet av muscle:

Ett nytt Ati HD 3870 kanske kan vara ett gott alternativ då

Det fungerar dock inte eftersom caddylac vill ha ett kort med enkelslotskylning och alla HD 3870 jag sett har haft dubbelslotskylare.

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av muscle:

Ett nytt Ati HD 3870 kanske kan vara ett gott alternativ då

Det fungerar dock inte eftersom caddylac vill ha ett kort med enkelslotskylning och alla HD 3870 jag sett har haft dubbelslotskylare.

Powercolor HD3870 PCS är (ser ut att vara) singel slot, dessutom är det fabriksöverklockad.
sen kan man ju fråga sig när eller om den kommer till sverige.

nj
Medlem
Skrivet av napahlm:

Powercolor HD3870 PCS är (ser ut att vara) singel slot, dessutom är det fabriksöverklockad.
sen kan man ju fråga sig när eller om den kommer till sverige.

Zalmans VF900-CU som används tar upp dubbla slots med, se den här bilden tex.

Medlem
Skrivet av nj:

Zalmans VF900-CU som används tar upp dubbla slots med, se den här bilden tex.

å fan, där ser man. my bad.

nj
Medlem
Skrivet av nj:

Zalmans VF900-CU som används tar upp dubbla slots med, se den här bilden tex.

Nu ljög jag lite, råkade vara för snabb i min överblick av kylaren på kortet. Det är inte Zalmans VF900-Cu som används, däremot ser det ut som ZeroTherms GX810 som är aningen högre än Zalmans VF900-Cu.

Inaktiv

KAn radeon 2600 eller 2900 xt vara bra altenativ

Medlem
Skrivet av Hallanolan:

KAn radeon 2600 eller 2900 xt vara bra altenativ

Om du ska klocka dom med flytande kväve kan det vara ett bra alternativ.;) Båda korten blir rejält varma, och om jag inte tar fel så är det dubbelslot på dom.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Beror lite på systemet i övrigt också. Spelen du nämner smider ju ända från P4 631, så från X1950Pro grafikkort och uppåt är inga som helst problem.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar