Eidos-uppköp på gång

Medlem
Eidos-uppköp på gång

Tomb Raider och Hitman är typiska Ubisoft titlar. Skulle vara ballt och se hur dem skulle forma spelen.

Medlem

EA games lär det bli som vanligt


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag hoppas på Ubisoft.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Någonting säger mig att det är Warner!

Medlem

Jag drar till med Warner, känns som dom säkert letar efter uppköpskandidater i den växande spelbranchen.

Medlem

Jag tror det blir EA.


signatur

Rawr

Medlem

Det låter osannolikt att det är EA iaf de ligger väl i ekonomisk kris nu? De sparkar ju folk o stänger ner masser avdelningar etc.

Medlem

tror inte de är EA, jusst nu ser dom ju bara pengar i att sparka folk som skulle kunna göra spel som dom tjänar pengar på....


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Inte så stort fan av Hitman men jag skulle inte tacka nej till ett till Hitman spel.

EA eller Warner är vad jag tror annars.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

E.A Games, It's in the game!

Medlem

Hoppas de blir uppköpta så att de kan släppa nästa Hitman-lir! Älskar Blodd money

Medlem

Tror inte på EA av redan nämnda anledningar.

Får tippa på nåt otippat som Square Enix eller nåt.
Får se om de kan sparka ordentligt liv i serierna.

Medlem

Jag tror det är "Ingen" som har köpt dom. Det låter logiskt.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Ligger Eidos så pass risigt till att de måste gå på gatan, så tror jag EA inte ligger i sådan pengabrist att de inte skulle kunna investera till sig de.
Att de gör sig av med underhuggare har visserligen en del med de ekonomiska förhållandena att göra, men de skövlade redan innan, å andra sidan?
Dessutom har de nog inte gjort någon Volvo och skänkt bort sina vinster, mig veterligen. Hah!

Hur som haver var min första tanke att Eidos skulle i sådant fall hamna under Ubisoft, som sprudlar av samma jargong (fast i regel av bättre kvalité kanske).
Dock skulle en sådan nyhet komma från ingenstans, då Ubisoft inte verkar letat expandering. Lär väl sluta med att Activision roffar åt sig kakan för att få fler årliga episoder. Yay.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Tror det är mest troligt att Warner köper upp dem.
Dels äger de en del av SCI, Eidos ägare samt så har Warner & Eidos samarbetat mycket.
Skulle dock vara intressat om Square Enix köpte upp dem.
Sega har ju lyckats ganska bra sedan de börjat fokusera på västerländska marknaden. Så det skulle vara intressant om någon annat japanskt företag började fokusera mer här borta. Sega har köpt The Creative Assembly och ska ge ut bland annat kommande alien spelen från gearbox & obsidian.

Medlem

Är ni som tycker Ubisoft borde köpa Eidos dumma i huvet?

Nej Ubisoft får fan inte köpa Eidos! Ubisoft gör bara buggiga spel o stressar spelutväcklare värre än EA!
och Ubisoft är dom sämsta på support specielt o patcha sina buggiga spel!

Blä för Ubisoft!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Är ni som tycker Ubisoft borde köpa Eidos dumma i huvet?

Nej Ubisoft får fan inte köpa Eidos! Ubisoft gör bara buggiga spel o stressar spelutväcklare värre än EA!
och Ubisoft är dom sämsta på support specielt o patcha sina buggiga spel!

Blä för Ubisoft!

Frågan var ju inte vilket bolag du gillar bäst, utan vilket av de nämnda som är mest troligt att vara intresserad av Eidos.

Min gissning skulle varit Ubisoft också faktiskt, Tomb Raider och Hitman känns som de passar grymt bra in i Ubisofts typ av spel.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Mycket möjligt det sker med ett företag som ingen förväntar sig.

Jag menar, ingen tänkte ju på SCi när Eidos hade en ekonomiskt kris under 2005, men det var SCi som köpte Eidos.

Men SCi har ju inte kunnat hantera det hela speciellt bra. På 4 år så har det bara blivit mer förluster.

Oavsett vilka som köper Eidos så hoppas jag att de hanterar spellicenserna Eidos har med respekt. Thief, Deus Ex och Hitman är bland det bästa som hänt spelvärlden, iaf enligt mig

En sak som är mest en slump och inte så mycket med Eidos dåliga finans att göra, är att deras ekonomiska problem började väldigt kort efter de hade köpt IO Interactive (som ligger bakom Hitman) för en större summa pengar. Undrar om IO Interactive ångrar det uppköpet eller ej.

Av de nämnda företagen så hoppas jag mest på Warner. Fast Square-Enix vore intressant också.

Medlem

Hoppas inte den nya uppköparen kommer förstöra Hitman-serien då....

Medlem

givf Thief 3 :/ Får fan inte bli EA, allt de rör vid blir till bajs.

Medlem

Kanske dags för grabbarna med pengar att ge sig in i leken, dvs. kineserna


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Katana:

givf Thief 3 :/ Får fan inte bli EA, allt de rör vid blir till bajs.

Du vet att Thief 3 släpptes för många år sedan va?

Inaktiv
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Katana:

givf Thief 3 :/ Får fan inte bli EA, allt de rör vid blir till bajs.

Du vet att Thief 3 släpptes för många år sedan va?

Nja, Thief 3 hette ju inte Thief 3 utan "Thief: Deadly Shadows", de numrerade det inte officielt. Antagligen eftersom det inte var samma utvecklare som de 2 första spelen.

Medlem

Det är dock lika mycket Thief 3 som Hitman Blood Money är Hitman 4.... =P

Inaktiv

Ubisoft eller EA, fast det låter som Ubisoft - fråga mig inte varför


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Lägg till en poll som frågar "Vem vill ni skall köpa upp...?"


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Ubisoft har inte råd att köpa nånting

Medlem

Hoppas på ubisoft.

Medlem

Det är nog EA.

12
Skriv svar