Ny skärm för spel

Inaktiv
Ny skärm för spel

Hej
jag ska nu köpa en ny datorskärm som ska vara avsedd för att spela. Jag kan inget om skärmar så jag skulle uppskatta alla sorts tips. Vad är det som är viktigt för skärmar som ska användas till spel?? Sen skulle jag även vilja ha tips på skärmar, men priset ska ligga runt 2000kr och möjligen lite mer.

Tack på Förhand

Inaktiv

hur storvill du ha unfefär? vad spelar du? är du väldigt seriös? vill du kunna spela i flera upplösningar? behöver du plats? Bryr du dig mycket om färger? osv osv... väldigt bra att veta...

CRT:Snabb,många upplösningar,billigt -oftast inte så jätte bra bild/färger, stor klumpig, drar mer ström

LCD:Bättre bild/färg,tar inte mycket plats,drar inte så mycket ström - inte lika snabb, bara "1 upplösning"(somser bra ut)

Inaktiv

ok, storleken bryr jag mig inte om så mycket, ca 20tum är väl rätt lagom?? Sen så är jag väl inte JÄTTEseriös, utan spelar mest för skojs skull.... just nu spelar jag cs och så ska jag ha Call of Duty 4 när det kommer sen så är jag van med en gammal skärm så jag skulle nog kunna nöja mig med det mesta, men vill ändå ha en bra skärm nu när jag ska köpa en ny:p

Inaktiv

Ska bara säga att mitt nya pristak ligger på 3000kr! då blir det väl lite mer än 20tum?? Sen kommer jag också kolla mycket på film på datorn.

Medlem

En CRT skulle jag iaf inte betala pengar för, finns hur många som helst som skänker bort sina mot avhämtning. Finns ett fåtal LCD 22" för under 3000kr, och över 22" så drar priset iväg. Så någon decent 20" - 22" borde du kunna få för 3000kr.

Inaktiv

ok tack, några tips på skärmar??
Är den här något eller? http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAM226BW

Inaktiv

Precis den jag tänkte rekommendera! vore det inte så att jag skall ut och resa hade jag gått och köpt en direkt! Mest prisvärda skärmen på marknaden enligt mig iaf!


signatur

Men jag vill ha en bild här :P

Inaktiv

Ok, det var ju positivt:p men hur funkar Widescreen när man spelar??

Medlem

Det var den jag köpte i förrgår också!:P Jag föredrar widescreen i spel då det inte är lika högt, jag gillar att röra ögonen i sidled istället för för uppåt/neråt!


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Kollar själv på den Samusngen (226BW) men börjar bli skeptiskt, efter den här artikeln
http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=a6dc88bea6fc139f03...

läs och tänk igenom! man vill ju inte köpa grisen i säcken direkt.

vet inte om man kan se på kartongen innan köpet vad det är för panel om man nu köper i butik..

Inaktiv
Skrivet av zunk_kast:

Ok, det var ju positivt:p men hur funkar Widescreen när man spelar??

Jag var lite orolig för det också men det fungerar mycket bättre än jag trodde. Min skärm, en LG, skalar om bilden riktigt bra och jag tror inte Samsung skärmen är sämre. T.om spelet Sacred som är låst på 1024x768 ser bra ut. Nyare spel har i regel en upplösning som passar, 1680x1050 eller annan som passar till 16:9 / 16:10.

Mitt enda problem är att grafikkortet, 7600 GT, inte alltid klarar 1680x1050 med behaglig fps men det är en annan historia.

Medlem

Ey, Beställ inte den där skärmen,ta sitället uppgraderingen, som alltid har en S panel oavsett vart du köper. https://www.datorbutiken.com/se/Default.aspx?Product=SAM2232B... 3000 kr;)


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

1
Skriv svar