Resident Evil 5-demo ute 26 januari

Inaktiv

Gött.. Ska bli skoj å testa..

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:
Skrivet av BPR Cisco:

finns inget idag som slår xbox360 och deras live,det är liksom sjukt bra
hur har ps3an det med sin funktion..släppte dom inte ngn ny grej nyss som blev hackad ganska omgående med följd att det gick o sprida virus till konsolerna,helkass ju!
sen kostar ps3an alldeles för mycket,,argumentet att den har "kraftigare" hårdvara och därigenom kunna få spel att se bättre ut än på xbox360 verkar ju inte vara annat än en myt!jag har då inte sett ngt spel på ps3an som varit snyggare än ngt annat som finns till xbox360
sen vet jag inte varför folk säger att sony är stora,jämför man med microsoft så är sony en lillebror.
microsoft gav sig in på konsollmarknaden med ett mål framför sig,och det är att bli störst och bäst, i slutändan så kommer ms slå ut sony från den marknaden,nintendo kommer säkerligen finnas kvar då dom har en annan typ av målgrupp numera..och det gör mig ingenting faktiskt så länge det inte innebär att priserna stiger,

Mina damer och herrar låt mig presentera en livs levande fanboy världens 8:e underverk!:up:

fanboy?det vet jag inte ens vad det är,jag har bara spelat spel sen jag var 4-5 år vad jag minns iaf och är 29 idag,,bara för att man följer med i vad som händer inom spelbranchen så är man väl inte en sk fanboy,,det är nog ngt uttryck ni yngre förmågor myntat

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:
Skrivet av BPR Cisco:

finns inget idag som slår xbox360 och deras live,det är liksom sjukt bra
hur har ps3an det med sin funktion..släppte dom inte ngn ny grej nyss som blev hackad ganska omgående med följd att det gick o sprida virus till konsolerna,helkass ju!
sen kostar ps3an alldeles för mycket,,argumentet att den har "kraftigare" hårdvara och därigenom kunna få spel att se bättre ut än på xbox360 verkar ju inte vara annat än en myt!jag har då inte sett ngt spel på ps3an som varit snyggare än ngt annat som finns till xbox360
sen vet jag inte varför folk säger att sony är stora,jämför man med microsoft så är sony en lillebror.
microsoft gav sig in på konsollmarknaden med ett mål framför sig,och det är att bli störst och bäst, i slutändan så kommer ms slå ut sony från den marknaden,nintendo kommer säkerligen finnas kvar då dom har en annan typ av målgrupp numera..och det gör mig ingenting faktiskt så länge det inte innebär att priserna stiger,

Mina damer och herrar låt mig presentera en livs levande fanboy världens 8:e underverk!:up:

MUAHAHAA!

Inaktiv
Skrivet av robineng:

Är väl bara bra att spelen släpps på fler plattformar så fler får njuta av spelupplevelsen. Det var länge sedan Resident Evil var sony exklusivt och ni som tjatar om att spel inte borde byta plattform... skulle ju betyda att ingen av oss skulle behöva något utom nintendo då.

Ska man vara riktigt petig har aldrig Resident Evil-serien varit exklusiv. Det första Resident Evil släpptes tex ungefär samtidigt till Sega Saturn.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv
Skrivet av BPR Cisco:

finns inget idag som slår xbox360 och deras live,det är liksom sjukt bra
hur har ps3an det med sin funktion..släppte dom inte ngn ny grej nyss som blev hackad ganska omgående med följd att det gick o sprida virus till konsolerna,helkass ju!
sen kostar ps3an alldeles för mycket,,argumentet att den har "kraftigare" hårdvara och därigenom kunna få spel att se bättre ut än på xbox360 verkar ju inte vara annat än en myt!jag har då inte sett ngt spel på ps3an som varit snyggare än ngt annat som finns till xbox360
sen vet jag inte varför folk säger att sony är stora,jämför man med microsoft så är sony en lillebror.
microsoft gav sig in på konsollmarknaden med ett mål framför sig,och det är att bli störst och bäst, i slutändan så kommer ms slå ut sony från den marknaden,nintendo kommer säkerligen finnas kvar då dom har en annan typ av målgrupp numera..och det gör mig ingenting faktiskt så länge det inte innebär att priserna stiger,

Du bevisade just hur lite koll du har, om microsoft skulle slå ut sony från spelmarknaden så kommer det i princip innebära att microsoft får ett monopol, eftersom nintendo knappast kan ses som en rival mot varken MS eller sony.
Spel skulle kunna kosta 2000 (vilket inte skulle förvåna mig när det är MS vi pratar om) och vi skulle bara kunna sitta där och acceptera att lägga ut mer än 100% mer för ett spel, jo visst skulle väll vissa sluta att köpa spel tills priserna går ner men jag tror inte att MS skulle lida av att förlora på spelmarknaden, det är ju knappast deras största inkomstkälla. I slutändan kanske vi skulle vara tillbaka till den tiden då nintendo var det enda vettiga valet.

Och ja Sony är stora på sitt plan och MS på sitt, kan ju inte säga att MS gör så bra hem elektronik som Sony, och jag kan ju också säga att Sony inte gör lika mycket dataskräp (vilket det oftast är från MS pure fact)

Och ja det är skillnad på hårdavaran i konsollerna så även om vi inte ser någon skillnad idag så kanske vi gör det om 2 år, sony har ju tänkt sig en 10 års plan för ps3. exakt vad för skillnad det är vet inte jag men det märks när spelen börjar maxa respektive konsolls hårdvara.

och sist att det skulle vara enklare att utveckla till 360 kan man inte lita på heller, vem som en sa det tjänade nog en hel del på det, det är tråkigt men sant. det skulle knappast vara första gången Sony och MS spelar fult, alla har väll hört om historien med det senaste tomb raider spelet ?(dock var det inte MS eller sony som bar ansvaret för just det tricket)

och ja en sak till, angående live fuktionen på 360, vad jag har sett när jag spelat på respektive konsoll så fungerar båda lika fint, enda riktiga skillnaden är att MS vill ha pengar för något som borde vara gratis (tack sony), du å andra sidan verkar inte ens ha provat ps3ans online läge, föreslår isåfall att du gör det innan du dömer .Och du verkar uppenbarligen ha missat alla roliga saker hackers har för sig med MS SAMTLIGA program pc som 360, titta åt båda hållen nästa gång.

fan va skönt..

Inaktiv
Skrivet av BPR Cisco:
Skrivet av The flying Meatball:
Skrivet av BPR Cisco:

finns inget idag som slår xbox360 och deras live,det är liksom sjukt bra
hur har ps3an det med sin funktion..släppte dom inte ngn ny grej nyss som blev hackad ganska omgående med följd att det gick o sprida virus till konsolerna,helkass ju!
sen kostar ps3an alldeles för mycket,,argumentet att den har "kraftigare" hårdvara och därigenom kunna få spel att se bättre ut än på xbox360 verkar ju inte vara annat än en myt!jag har då inte sett ngt spel på ps3an som varit snyggare än ngt annat som finns till xbox360
sen vet jag inte varför folk säger att sony är stora,jämför man med microsoft så är sony en lillebror.
microsoft gav sig in på konsollmarknaden med ett mål framför sig,och det är att bli störst och bäst, i slutändan så kommer ms slå ut sony från den marknaden,nintendo kommer säkerligen finnas kvar då dom har en annan typ av målgrupp numera..och det gör mig ingenting faktiskt så länge det inte innebär att priserna stiger,

Mina damer och herrar låt mig presentera en livs levande fanboy världens 8:e underverk!:up:

fanboy?det vet jag inte ens vad det är,jag har bara spelat spel sen jag var 4-5 år vad jag minns iaf och är 29 idag,,bara för att man följer med i vad som händer inom spelbranchen så är man väl inte en sk fanboy,,det är nog ngt uttryck ni yngre förmågor myntat

Va? vet du inte trodde du sa att du hängde med i spelbranchen?

12
Skriv svar