hjälp! kommer inte ihåg steam kontot! vad ska jag ta mig till?

Medlem
hjälp! kommer inte ihåg steam kontot! vad ska jag ta mig till?

Jag har köpt Half-life 2 för längesen och klarat av det två gånger tror jag.
Nu många månader senare har min dator kraschat säkert flera gånger och nyss har jag varit tvungen att köpa ny hårddisk.
Jag har köpt Half-life 2 Episode One och har EJ installerat det ännu. Problemet är att jag varken har eller minns mitt steam konto. Jag har ingeting på datorn atm men ska börja installera saker.
Så min fråga lyder:
Ska jag installera HL2 episode one och skaffa steam och SEN installera HL2?
Eller måste jag installera HL2 först?
Jag har säkert kvar mitt förra steam konto men jag minns det inte så hur ska jag få tillbaka det? minns varken lösenordet eller ifall jag hade en gammal e-post!

Snälla hjälp mig. Vad ska jag ta mig till?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Måste man inte installera steam innan hl2? var så länge sen jag gjorde det

Medlem

hmm? kanske det? minns iallafall att om jag redan använt hl2 cd-keyn så kan jag ej använda den igen!
Vad ska jag ta mig till?? :<:<


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Episode 1 är ett "fristående spel", så det är bara att regga på ett nytt konto om du så vill det. Du behöver inte ha HL2 för att kunna lira det. Men det är ju förstås ett stort plus att komma ihåg sina konton


signatur

Videomupp

Medlem
Inaktiv

Om du inte minns din kontaktemail eller något alls av ditt steamkontos information så skulle jag säga att du inte har någon chans att kunna spela HL2 igen utan att köpa det, igen.

Förut om man hade glömt sitt kontos information(eller om det hade blivit stulet), så kunde man skicka in en bild på ens cdkey tillsammans med lådan till valve, så tog de bort kontot helt och hållet så man kunde skapa ett nytt konto med sin cdkey. Vet inte om de gör så fortfarande dock.

Men som WildThing nämnde tidigare så behöver du inte HL2 för att kunna spela Episode 1.

Medlem

:\ aj då, jag som ville spela Cs source igen!
fasiken! Jag kommer hem på söndag och ska installera drivrutiner och directx9.0c och det där sen spela devil may cry 3 Special edition tills jag får tillbaka mitt hl2 från min bror.
Kan jag göra såhär:
1. Installera hl2 episode one och steam och SEN försöka installera hl2?
2. Vänta med hl2 episode one och spela dmc 3 tills jag får tillbaka hl2 och DÅ installera steam och försöka installera hl2?
Då kanske det kommer upp att den redan är använd....
F****n! jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Men jag tror att det blir bäst om jag försöker FÖRST installera hl2 sen episode one? för jag måste ju skapa ett konto för båda dera så då kanske det är lika bra jag väntar med episode one och försöker med hl2?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Okej! nu har jag kommit in på mitt förra steam konto men det är på min flickväns brors dator.
När jag kom in så stod vanliga counter-strike under "not updated" eller "paused update".
Och jag har inte half life 2 eller cs source installerat!!!!!!! :\ :evil:

Fast det är väl bara för att jag är på den här datorn?`
Men då kommer ett annat problem, MIN dator är helt "ny" och ominstallerad så jag har inte hl2 installerat på min dator.
Ska jag försöka installera hl2 på min dator sen när jag skaffa steam?
konstigt att jag inte har det kvar :<
känner mig lurad.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Men det är väl bara att gå in på kontot på din dator och dubbelklicka på spelet via steam. Man kan tanka hela spelet därifrån istället för att installera via skivor. Tar längre tid men det går. Och problem med uppdateringen så är det väl bara att "starta" spelet så ska allting uppdateras automatiskt. Samma sak med spel du inte har på datorn. Dubbelklicka så laddas det du behöver ner till datoern. Steam är bra händigt iaf

Och du behöver fortfarande inte HL2 installerat eller på samma konto för att kunna spela Episode 1. Regga det på det gamla kontot om du kan eller på ett nytt and get the gaming going


signatur

Videomupp

Medlem

okej tack tack!
så jag ska dubbelklicka på half-life 2 ikonen och sen är det installerat?
sen counter-strike source?
får jag ladda ner igen alltså?
men hur vet jag att half-life 2 inte kommer kräva cd-keyn igen? jag har ju så att säga redan använt cd-keyn förut men nu är ju hela spelet borta så det borde ju gå annars så har VALVe varit väldigt elaka.
Tänker inte köpa ett till half-life 2 för att spela om det igen.
Jag vet att episode one går utan half-life 2 men jag har kanske glömt nämna att jag vill spela om half-life 2 och sen spela counter-strike source på internet som jag gjorde för många månader sen (kanske ett år till och med?) men som sagt min dator eller hårddisk kraschade så allt försvann ju.
Men nu är den igång igen med dom gamla drivrutinerna så jag har en del att fixa när jag kommer hem.
men som sagt, så jag kan spela half-life 2 och cs source när jag dubbelklickat och "laddat" hem dom?
Kommer Steam ihåg att jag har haft half-life 2 förut?
tack på förhand.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Cdn keyn är nu reggad till ditt konto, den kommer inte kräva den igen eftersom du redan bevisat för steam att HL2 är ditt. Så inga fler problem där Och ja, det är bara att dubbelklicka och börja tanka. Fet tankning dock för slött bredband eftersom det ligger på 4 gig eller så.

steam kommer alltid ihåg din key och det som ligger på kontot, stays på kontot oberoende hur många gånger du byter dator, tankar igen eller liknande. Vet att mina kompisar var nyfikna på episode 1, så jag bara gav dem mitt konto via msn (märk: Folk jag litade på) och när de tankat de kunde dem lira. Hoppas det hjälper dig


signatur

Videomupp

Medlem

okej! jätte bra! toppen!
jag har 2mbits bredband så det är nog kanske bäst att ta hl2 från skivan och LADDA ner counter-strike source från steam eftersom det bara går att ladda ner cs source.
Eller kanske lika bra jag tankar ner? för om jag använder cd-skivorna kanske det bara blir krångel?
t ex "skivorna" frågar efter cd-keyn?
Men det borde väl gå att göra såhär:
logga in på steam och sen sätta in hl2 cd-skivorna?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hmm, bra fråga, kommer inte ihåg hur det var om skivorna kommer be efter cd keyn. Men det är isåfall bara för att bevisa att du köpt dem, som med alla andra spel. Du kommer fortfarande kunna spela spelet eftersom den är reggad till ditt konto. Skulle kunna tro att man till och med kan installera med sin kompis kod, men fortfarande lira på sitt eget konto. Bara spelet blir installerat.

Men om du vill testa så kör du bara in skivan, skriver i koden, och installerar. Steam kommer först inte märka att du installerat de, tills du dubbelklickar på det ock den börjar uppdatera, då kommer den att hitta att spelet är installerat Men om du vill undvika alla misstankar om problem så är det bara att börja tanka. OCh ordningen du gör något i (starta steam, därefter installera) spelar ingen roll.

Efter att du registrerat en sak på steam så är det i princip omöjligt att fucka upp det, så det är bara att vara lugn
Enda som skulle kunna sabba det är om du på fyllan skickar pengar till dem och ber dem koppla loss keyn från kontot. Då skulle du kanske få problem, men du får helt enkelt se till att låsa in HL2 medans du festar


signatur

Videomupp

Medlem

Nu håller jag på att ladda ner cs source och det kommer inte att kosta något sen va?
alla andra kunde jag också ladda ner på min lista såsom nå "rag doll kung fu demo" med mera.
Jag har haft hl2 förut och cs source och hl2 deathmatch men inte detta.
Allt är väl gratis?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Allt som finns att tanka på ditt konto är gratis, eller snarare redan betalt. Du kommer inte att bli krävd på något mer

Demos kommer lite då och då för att presentera produkter man kan köpa via steam, så dem är det bara att tanka på. Det enda som kan göra dig betalningsskyldig är om du regelrätt beställer en produkt, men då behöver du knappa in kontokort så risken att misslyckas är extremt liten.

Ibland så arrangerar steam "gratishelger" på vissa spel. Senast var DoD: source, och då är det bara att tanka ner det och när helgen är slut kommer du inte kunna lira det mer helt enkelt.

Så sluta oroa dig och njut av spelen ^^


signatur

Videomupp

1
Skriv svar