Half - Life 2 Episode 1

Medlem
Skrivet av noaxark:

Sträckspelade just igenom det. Jävlar vad bra det var! Att teama med Alyx var ju helskönt - alla spel borde hädanefter göras med en partner tillgänglig minst 80% av tiden

Schysst att hon ofta gav en beröm också. Man kände sig så duktig på nåt sätt ^^

Japp, + att var en tjej /me loves game models whit breasts and nice ass!

Medlem

måste säga att jag håller med meller, ep1 är LÅNGT bättre än hl2 enligt mig...
varför? som ravenholm och utan bil/båt, samtidigt slapp man springa runt med en squad som är cappad på 6 och slåss i all oändlighet, utmärkt tempo genom hela.
var väldigt skeptisk när jag köpte ep1, mest pga hur hl2 var, men kommer definitivt köpa ep2.

Edit: Däremot har de FORTFARANDE inte "fixat" ljuden till spelet, min subwoofer ligger fortfarande helt oanvänd när man pangar på som värst med raketer och granater, ljuden är fortfarande en stor besvikelse, men det kanske bara är jag som tycker det

Medlem

blur saken vissa saknar är väll på?
iallafall hoss mig. (9800pro)
kul att se man kan köra på max, source kräver inte så mycket dator

men mm ljudet hackar än! att de inte har fixat det, skandal.

fick ner det förut, kör det just nu, skit kul
grymt bra gjort, välldigt imponerad.

är efter man har åkt hiss, bilar, betong.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

För mig funkar ljudet alldeles utmärkt, har inte märkt att det hackat nånting.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

gör det för mig när du går in på "ladda spel"


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Köpte det tidigare idag Har lirat sen jag kom hem. Är faktiskt riktigt impad...som sagt mycket bättre än "HL2" Alyx har faktiskt riktigt bra AI


signatur

War never changes.

Medlem

mm, aldirg sett ett spel som har så mycket liv i sig


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

"blur saken vissa saknar är väll på?"

Om du menar det som existerade runt "core" in i citadel så är det bara "vanlig" blur.
Motion blur ska existera också. Denna typ av motion blur är detsamma som kan ses i "Interstellar Marines" och "Lost Planet".
Det är inte motion blur som i Garrys mod, utan ser mer realistisk ut. Titta på trailers till dessa spel. Även Crysis har denna motion blur.

Även Depth of Field skulle existera men näe, det syns inte till.
Och Depth of field är när man tittar på något så är saker i förgrunden oskarpt och saker i bakgrunden oskarpt.
Båda dessa kan skapa oerhörd realism och trots att man blev lovad detta så är det enda jag ser HDR, högre upplösta texturer och bättre normal mapping.

Jag tror på allvar att valve försöker lura konsumenter... jag ser varken motion blur eller depth of field, trots att jag sitter på überuppdaterat Gforce 7800 GTX kort och kör på max.

Medlem

tänker på blur-mojset som är i alla ljus. lampor, div ljus effekter.
tex i början så ser allt ut att glimma så där fånigt-fint.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Började nyss spela om HL2 igen (mums) och kom på att man där kan skymta G-man ibland lite varstans, är det nån som sett honom i Ep 1?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Har spelat igenom Eps 1 nu. Har faktiskt inte sett G-Man en enda gång, förutom i intron i spelet. Men Eps 1 var grymt bra måste jag säga. Längtar till Eps 2....

Har börjat spela om det nu igen med kommentarer. Väldigt intressant faktiskt. Dom förklarar mycket om spelet och hur dom löst en massa saker. Mycket intressant.

Medlem

Köpte mig en kopia utav EpOne i söndags. Satte mig ner och spelade trots att jag visste att jag skulle upp och jobba morgonen därpå. : ) Riktigt trevligt var det, om än kort så var det helt värt de 199 kr det kostade. Uppskattar verkligen de filmiska delarna ur spelet, där man är mer utav en åskådare. Och faktumet att man har en kompanjon med sig igenom hela episoden är mycket mysigt. Riktigt jävla kvalitativ digital underhållning må jag säga, kan knappt bärga mig till EpTwo!

Inaktiv

G-man är inte där för han hålls tillbaka av Vorts... han skymtades in i Half Life 1 och 2 för skojs skull... det följde storyn och därför syns han inte till i Episode ONe.

Medlem

Valve har satsat på kvalitet över kvantitet här. Riktigt tätt och välgjort spel, men kalaset är över efter bara drygt 4 timmar. Utöver den korta speltiden så är väl det enda minuset bristen på nya miljöer och fiender, men om teasern är något att gå på så verkar det komma i EP2.

Jag tror nog det var värt de där 180 kronorna som det kostade iaf.

Medlem

Grymt bra var det, blev klar nu, helt klart värt den lilla summa man kan få det för. Tråkigt för er som inte kunde uppskatta det. Längtar till ep2 :).


signatur

<3

Medlem

"är väl det enda minuset bristen på nya miljöer och fiender"

tvärtom! det var ju det som gjorde det skit bra, man kännde igen sig
är inte klar än kört i två dagar nu, men kör man sakta så gör man


signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar