Crystal Dynamics säger upp 30 personer

Robot
Medlem
Crystal Dynamics säger upp 30 personer

Ja denna finanskris skördar många offer usch.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Alltid trist när det händer, men jag kommer inte sakna just denna studion om den försvinner...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Trist. Jag har precis tagit mig igenom Underworld för första gången och hade kalaskul. Inte på nivå med Anniversary (som var helt fantastiskt) men helt i paritet med Legends på kul-skalan. Lite bättre kanske.


signatur
Medlem

Vare sig man gillar deras spel eller ej så är det ju tråkigt för dom personer som blir utan sitt jobb...


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

30 personer hmmmm. hur många är dom för att göra ett spel i dagsläget egentligen? inte undra på att det blir dyrt att tillverka spel om de skall vara 100+ för att göra ett spel. vad kan man behöva? Några programmerare, några leveldesigners, några modellerare. så avancerat är det ju inte ändå, de flesta animationer görs ju i motioncap.

Men vist, ska man ha enn massa producers, manusförfattare second producer, lead producer mm så kan det ju dra iväg klart upp mot 100 pers. Förr räckte det med ett team på 10-15 personer. Ok kanske inte för att göra spel som GTA4, men TR: underworld... plz...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar