Inaktiv
opelAL

Nu har jag äntligen köpt ett kort som stödjer openAL, men när jag väl aktiverar det. Så flippar ljudet ur! Jag har senaste drivisarna.

Sprutar jag ut nails så blir det som en s_restart efter varannan nail. Detsamma med rockets, men inte med hyperblaster eller mg, eller något annat weap. Varför i helvete? + att jag laggar en hel del när någon shaftar i närstrid (endast när openAL är igång)

(CPU2) Intel® Pentium® 4 CPU 3.20GHz @ 3199MHz
(RAM) 1.5GB
(VGA1) NVIDIA GeForce 7800 GT ( 256MB ),
(Sound card 1) Creative X-Fi Audio Processor (WDM), brand: Creative Technology, Ltd.

Som jag ser det, så har jag en duglig burk och borde inte lagga.. Någon mer som har problem med openAL?


signatur

Have you fasten your seatbelt?

Medlem

Har för mig att det är det som är det största problemet med openal. Har man inte fetaste burken på marknaden så upplever man ett jäkla hackande och laggande när det är aktiverat. Och iom att Q4 i sig är ganska processorkrävande så är det flaskhalsen i ditt fall. För jag antar att det funkar bra då du inte har openal aktiverat?

Nu säger jag inte att det är så, det är bara en gissning från min sida.

Inaktiv

såg att jag postat här innan om samma problem. Men det kanske är sant det du säger. Sen har jag ju inte det snabbaste minnet heller. Får bli en rejäl boost i lådan till våren ;>


signatur

Have you fasten your seatbelt?

Medlem

Tror inte problemet beror på för klena grejjer.
Jag har samma prolle, 1gb ram, 6800gt och ett Audigy 2 zs.
Funkar klockrent med openal för mig iaf.

Medlem

Prova ladda ner openal:s fräschaste drivrutiner. Hoppas det funkar bättre då.

http://www.openal.com/


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

Hmm. Jag tror jag har senaste. Jag har dock bara tankat senaste drivrutinerna från creative.com, men de borde väl haka på där? :>>

edit;

"This download contains an improved version of the drivers found on the Sound Blaster® X-Fi? XtremeMusic, Platinum, Fatal1ty and Elite Pro installation CDs. It provides full OpenAL support for gamers. For more details, read the rest of this web release note.

This download includes Creative Audio Console, which enables you to configure the Sound Blaster X-Fi features and functions.
Added Features or Enhancements:

Supports OpenAL 1.1"


signatur

Have you fasten your seatbelt?

1
Skriv svar