Oblivion: Hur "tar" man över hus?

Inaktiv
Oblivion: Hur "tar" man över hus?

Undrat ett tag men inte hittat ngt om det,

man skulle väl kunna ta över affärer i oblivion och göra de till sina egna? isf hur.
har aldrig listat ut det än.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

"An Expert of Mercantile (skill level 75-99) can invest 500 gold in any or all of the stores listed below, except for several exceptions (including Calindil, Ungarion and Ernest Manis). This provides an additional 500 gold to the merchant's gold limit. A Master of Mercantile does not need to invest, as all stores will have an additional 500 gold whether or not the player has invested in them."

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Merchants


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem

500 guld bara? Det tycker jag var lite väl lite med tanke på hur dyra föremål man kan hitta.

Medlem

Med master har du även 500 till.. så totalt 2200 då måste det bli. Om man investerat.

Dock bryr jag mig själv inte så mycket om det. pengarna över in endå även om man bara får 1200 för ett föremål som är värderat till 16000.

har över 400k och äger i prensip allt. Vad jag göra med pengar nu va?

Inaktiv
Skrivet av Rizzt:

Med master har du även 500 till.. så totalt 2200 då måste det bli. Om man investerat.

Dock bryr jag mig själv inte så mycket om det. pengarna över in endå även om man bara får 1200 för ett föremål som är värderat till 16000.

har över 400k och äger i prensip allt. Vad jag göra med pengar nu va?

Vara oblivions rikaste förståss o njuta

tack för svaren iaf


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Rizzt:

Med master har du även 500 till.. så totalt 2200 då måste det bli. Om man investerat.

Dock bryr jag mig själv inte så mycket om det. pengarna över in endå även om man bara får 1200 för ett föremål som är värderat till 16000.

har över 400k och äger i prensip allt. Vad jag göra med pengar nu va?

Detta är med ganska hög säkerhet fel. De har inte 500 till, utan vad de säger är, att om du är Master Mercantile så BEHÖVER du inte investera. Med Master så har alla affärer 500 extra ändå.

Medlem
Skrivet av Rizzt:

har över 400k och äger i prensip allt. Vad jag göra med pengar nu va?

Kan man inte slänga slantarna i en tunna eller nått, så man har en egen liten skatt att titta på?

Inaktiv

Kunde man göra i Morrowind. Droppa guld alltså. Men inte i Oblivion.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Medlem
Skrivet av Demiurg:

Kunde man göra i Morrowind. Droppa guld alltså. Men inte i Oblivion.

Synd, skulle varit kul att ha en hög mynt jämte sängen

Inaktiv
Skrivet av Robfox:
Skrivet av Demiurg:

Kunde man göra i Morrowind. Droppa guld alltså. Men inte i Oblivion.

Synd, skulle varit kul att ha en hög mynt jämte sängen

Man kunde göra en mod av Joakim von Anka's gigantiska valv, med trampolin och allt. Och så fyller man den med hela sin förmögenhet. Men nej då, så kul ska vi inte ha.


signatur

By the Nine Divines, there's a psychopath on the loose!

Inaktiv

Hehe demiurg det lät som en jäkligt bra idé


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

I Morrowind gick det åt en förmögenhet att markera ställen som jag redan undersökt.

Medlem

Det borde ju gå att göra en mod som tillåter droppning av mynt tycker man. Mynt finns ju bevisligen som 3d-objekt i spelet.

Inaktiv
Skrivet av Demiurg:

Man kunde göra en mod av Joakim von Anka's gigantiska valv, med trampolin och allt. Och så fyller man den med hela sin förmögenhet. Men nej då, så kul ska vi inte ha.

Sätt igång och modda!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Fan så tufft med en "guld mod" hehe
Äntligen har någon kommit på vad man ska ha allt guld till


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Det finns en mod så man kan droppa guld i kisor och tunnor

Finns någonstans här http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionM...

Medlem

Men att väcka en 2 år gammal tråd är häftigare!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Oh no! You have awakened the dead! Lock the thread before they reach out and take over FZ.

...

What Zelaxe said.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Hur lyckas folk hitta dessa två år gamla trådar tro? Bläddrar de bland antika trådar tills de hittar en med ett ämne som passa dem tro?


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

1
Skriv svar