Vilken sida ska ni spela i warhammer online?

Medlem

Jag ska spela Chosen one, samt testa Shaman.

De två klasserna ser riktigt fina ut!

Inaktiv

Är det ett köp spel? Eller ladda ner spel?

Medlem

Warhammer Online : Age of reckoning kommer kunna köpas i butik när det släpps. Inte lika säker på att det går att ladda ner(lagligt antar jag att du menar) men det får framtiden utvisa!

Du kan alltid kolla deras hemsida om du är intresserad www.war-europe.com

*edit
Kan väl även tillägga att det kostar i månaden precis som World of Warcraft.

Inaktiv

Då komme rjag inte spela det .

Medlem

Hur så? för att det kostar i månaden?

Inaktiv

Av att döma hans nick så är han 12 år. Hade jag en 12 årig son hade inte jag pröjsat hans månads-kostnad för ett spel.. om jag nu inte spelade själv heeheh

Inaktiv

Någon som har något intresse av att starta en "FZ - Guild" sen i WAR då? Skulle vara kul

Medlem

Hm, tycker att det finns för många "Tomtar & Troll" MMO ute nu...

WAR ser, enligt mig, ut precis som WoW

Vad har WAR som inte WoW har? Vad är det som gör WAR speciell?


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Skrivet av WebPiraten:

Hm, tycker att det finns för många "Tomtar & Troll" MMO ute nu...

WAR ser, enligt mig, ut precis som WoW

Vad har WAR som inte WoW har? Vad är det som gör WAR speciell?

Förhoppningsvis högkvalitativ pvp. WAR kommer ju vara pvp centrerat och vi får hoppas på att Mythic lyckas lika bra som dom gjorde med Dark Age of Camelot.

Själv spelar jag den sida mina irl mates spelar men skulle nog föredrar dark elf eller chaos.

Medlem

Hmm, nu fick man andra perspektiv

Så man kan säga att det är som WoW fast med mindre Quest och mer PvP?


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

En sak som jag finner gött med det är att man kan levla både genom questing och pvp. Så när du är trött på att questa så är det bara att ge ut sig och pvpa!

sen vill jag rätta dig lite med att man det bara är 40 guild ranks, precis som player rank.

För att bära banner så måste man vara klanens "banner carrier" och vid maxrank 40 så kan guildet ha upp till nio sådana positioner.

Förövrigt så kan man ta ut skatt till guildbanken automatiskt, mer om hur det funkar vet jag inte så mycket om just nu.

sen är spelvärlden mycket större, och MYCKET MYCKET större capital cities likväl.

Här har vi en av mina favoritvideos angående warhammer cities. med denna video har jag lyckats charma många av mina kompisar att beställa CO

Ser WAR ut som WOW? :evil:

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Ser WAR ut som WOW? :evil:

Det kanske inte ser Grafiskt ut som WoW men på spelstilen och designen är dem ungefär samma...

Tänk CS och CSS, Ser olika ut men har samma innehåll

Äääh man ska inte säga så mycket om ett ej utgivet spel, man får vänta tills det kommer ut och se resultatet


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem
Medlem

Jag fruktar och bävar inför att "Destruction" kommer bli motsvarigheten till WOWs "Alliance", dvs snorungarna/noobsen dras till dom.

Inaktiv

mm. Man får väl hoppas på att det inte blir så. Antar att man får byta faction om det skulle bli sådan stor skillnad. Hoppas dock inte det, då jag tycker att Goblins är så himla sköna.

Medlem
Skrivet av WebPiraten:
Skrivet av SwedishChaos:

Ser WAR ut som WOW? :evil:

Det kanske inte ser Grafiskt ut som WoW men på spelstilen och designen är dem ungefär samma...

Tänk CS och CSS, Ser olika ut men har samma innehåll

Äääh man ska inte säga så mycket om ett ej utgivet spel, man får vänta tills det kommer ut och se resultatet

Säg ett "fantasy" mmo som inte har samma design/spelstil...

Inaktiv

Här blir det nog ORDER, för vill ha lite motstånd alla kommer välja destr..


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem
Skrivet av FAsA:
Skrivet av WebPiraten:
Skrivet av SwedishChaos:

Ser WAR ut som WOW? :evil:

Det kanske inte ser Grafiskt ut som WoW men på spelstilen och designen är dem ungefär samma...

Tänk CS och CSS, Ser olika ut men har samma innehåll

Äääh man ska inte säga så mycket om ett ej utgivet spel, man får vänta tills det kommer ut och se resultatet

Säg ett "fantasy" mmo som inte har samma design/spelstil...

Age of Conan.

Medlem
Skrivet av FAsA:
Skrivet av WebPiraten:
Skrivet av SwedishChaos:

Ser WAR ut som WOW? :evil:

Det kanske inte ser Grafiskt ut som WoW men på spelstilen och designen är dem ungefär samma...

Tänk CS och CSS, Ser olika ut men har samma innehåll

Äääh man ska inte säga så mycket om ett ej utgivet spel, man får vänta tills det kommer ut och se resultatet

Säg ett "fantasy" mmo som inte har samma design/spelstil...

WAR har inte samma design som WOW och fanemej inte samma spelstil! :evil:

Förklara dig!

Inaktiv

Order , Empire så klart


signatur

War never changes.

Inaktiv
Skrivet av WebPiraten:

Hm, tycker att det finns för många "Tomtar & Troll" MMO ute nu...

WAR ser, enligt mig, ut precis som WoW

Vad har WAR som inte WoW har? Vad är det som gör WAR speciell?

WAR och WoW är helt olika spel kan man verkligen säga Dom är inte lika på nått sätt, eller lite grann då Men på wow finns det inte RvR och det är riktigt coolt om man gillar sånt.
Det är bara PvP typ, men finns PvE också, PvP Instance omg? det har man aldrig testat
World PvP hela tiden som dom tog bort från wow. Grafiken och sånt är väl lite grann samma, men inte samma PvP känsla. Annat Crafting system som fungerar hur coolt som helst!

Du kan läsa mer från http://www.ageofreckoning.se/


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Inaktiv
Skrivet av Xtriz:
Skrivet av WebPiraten:

Hm, tycker att det finns för många "Tomtar & Troll" MMO ute nu...

WAR ser, enligt mig, ut precis som WoW

Vad har WAR som inte WoW har? Vad är det som gör WAR speciell?

WAR och WoW är helt olika spel kan man verkligen säga Dom är inte lika på nått sätt, eller lite grann då Men på wow finns det inte RvR och det är riktigt coolt om man gillar sånt.
Det är bara PvP typ, men finns PvE också, PvP Instance omg? det har man aldrig testat
World PvP hela tiden som dom tog bort från wow. Grafiken och sånt är väl lite grann samma, men inte samma PvP känsla. Annat Crafting system som fungerar hur coolt som helst!

Du kan läsa mer från http://www.ageofreckoning.se/

Kan inte säga att det är "World PvP" hela tiden, möjligtvis på open ruleset servers men..Open ruleset är ju mer likt wow än de andra servrarna.

Medlem

Pvp instance = battleground, så jo. det är inget revolutionerande.

Det som är riktigt kul och roligt är PQ, World pvp zones och Keep warfare och sist men inte minst capital city fighten.

Inaktiv
Skrivet av Xtriz:

Här blir det nog ORDER, för vill ha lite motstånd alla kommer välja destr..

Haha ja det verkar inte bättre. I guildforumet på Warhammer Alliance så är 95% av alla guilder som söker efter rekryter destruction. Så om man vill gå mot strömmen så kör man order.


signatur

War never changes.

Inaktiv

Efter att jag tittat runt lite på hemsidan och läst lite om klasserna i spelet så är jag inte förvånad över att alla vill vara Destruction. Dom har ju helt klart dom mer normalt roliga klasserna. Fet Tank, Fet dmg dealer, en assassin klass och en "siphon" klass som låter rolig.
Den Goda sidan hade ju inget roligt alls.. Shadow Warrior och alvernas krigar klass verkade halv ok, annars var det bara Witch Hunter som lät spelbar. verkade vara en kul twist på rogue klassen.

Nu har jag ju inga riktiga "facts" att gå efter, men efter det som står på hemsidan så verkar ju Destruction vara något starkare, men vem vet, den goda sidans Mages o skit kanske är grymt mycket starkare än Destructions, så kanske kompenserar på så sätt.

Kommer bli kul att se vad mitt gille väljer.. Dom gillar ofta att vara underdogs.. så kanske blir goda sidan.

Inaktiv

Order Dwarf Rune Priest:) nåt ovanligt ska man va !! om jag köper detta spel, har inte bestämt mig ännu


signatur

Hördö öh öh öh

Inaktiv

WAAAAG!!! Greenskin ftw

Inaktiv

chaos blir det var allie i WoW och alla jag spela med i WoW ska köra chaos oxå oO så det blir nog skoj

Inaktiv

Dvärg skulle jag tro

123
Skriv svar