Medlem
Skrivet av Askamaia:

PvP är så otroligt mycket mer än att ett par spelare står stilla och bankar skiten ur varandra... I pvp, speciellt arena krävs en helt annan awareness än pve, man måste hela tiden hålla koll på sina teammates, gå LoS för heals eller unvika spells. Man måste koordinera så cc's fungerar bra med silences.

Och det som Kwazu har varit inne på, i arena blir det olika encounters i stort sett hela tiden man måste adaptera sig efter, dvs man kan inte bara springa fram och banka utan måste ändra sin taktik varje match...

Sen tror jag att ni som klagar över pvp är ni som inte är så insatta hur det verkligen fungerar eller hur man spelar i arena, no offence.

Sen måste ni också inse att eran klass är likvärdig mot alla andra, i pvp är wow ett sten/sax/påsespel där vissa klasser är bättre mot andra och svagare mot andra.

Tack, äntligen någon som förstår sig på spelet och inte slänger ur sig en massa dynga så som att PvP inte kräver "skills" som så många vill kalla det bara för att dom blir totalt överkörda av alla.

Kändes lite som om jag pratade med någon som bara kör PvP.

Totalt överkörd blir jag nog bara på min warrior när jag är Fury. Men som Protection blir man ganska lätt Iron Man (achivement) i WSG.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Burst dmg är för hög, jag duellera med min rogue mot en annan rogue och dog på 3-5 sekunder när jag var stunnad, PvPn i WoW är ett stort skämt, stog och vaktade BS i AB en hel match heroiskt och nobelt medans hk farmarna fick mer honor än mig på scoreboarden, vafan liksom är 2+2 = 4147 nu också, vafan har dom dragit in för excel programmerare på Blizzard, folk betalar verkligen, i brist på bra alternativ, för skit precis som på Mcdonalds, WoWs snabbmats motsvarighet.

Klassbalansen är noll, pvp rewards ges till dom som behöver det minst, ge alla som träder in i en arena grön gear, minska dmg till 20% och låt SKILL avgöra, just nu är det bara Ingulf på sitt gruppboende som kan fatta hur Blizz resonerar. Blizzard är tamefan spelvärldens Aftonhoran (slang för aftonbladet), önskar en finanskris i 30 tals anda så dom tvingas ta upp den i prutten efter hård förrvirring och arghet som dom åsamkat mig.

Inaktiv

fan sitter nästan svimmar skrattar så hårt åt mitt inlägg men det är seriöst.

Inaktiv

efter att ha tagit 4 gladiator titlar och merciless gladiator titeln slutade jag spela när jag körde mina första arena matcher i wotlk. tycker ni ska göra samma sak. spelet är helt förstört, både pve och pvp. spelar ingen roll om man är hjärndöd, handikappad, har aids eller vad de nu kan vara, fortfarande lätt att fixa full epics.

Medlem

wow != skill. Kommer alltid att vara så. Speciellt nu när det är ännu lättare än tidigare.

Arenan i wotlk handlar enbart om en sak och en enda sak: burst.
Jag är tveksam till att s6+ kommer kunna ändra det allt för mycket heller.

Visst i s4 var det tråkigt att jaga healers som aldrig gick oom. Men nu hinner folk knappt poppa pvp-trinketen innan de är döda, oavsett resillience.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Skrivet av Kniv3n:

efter att ha tagit 4 gladiator titlar och merciless gladiator titeln slutade jag spela när jag körde mina första arena matcher i wotlk. tycker ni ska göra samma sak. spelet är helt förstört, både pve och pvp. spelar ingen roll om man är hjärndöd, handikappad, har aids eller vad de nu kan vara, fortfarande lätt att fixa full epics.

Jag håller helt med. WoW = Casual game. :\


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Som shadowpriest så har det gått rakt åt skogen ända sedan vanilla wow, känns som att de flesta patcher har varit någon form av nerf.

Chansen att överleva mot någon klass just nu är väldigt låg

Inaktiv

Min favo i pvp e en arms specad warrior i lvl 70...

Skrivet av samuel96:

Min favo i pvp e en arms specad warrior i lvl 70...

Kan hålla med om det, men då var det INNAN patch 3.0 som förstörde spelet.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Inaktiv

Kan någon då förklara vad i arena som krävs skills!!Dk har 1 attackplan:deathgrip-->stunn-->banka skiten ur motståndaren..
Rogues:Sap-->banka-->stunn-->banka-->silence-->banka-->cheapshot-->banka..
Hunters:explosiv shot->trap->explo-->wyern-->explo-->diengade....
Paladin:stunn--banka--consc-->repentence-->banka...
Shamaner:flameshock->lavaburst->CL->LB...
Mage:silence-->nuke-->deepfreeze-->blink-->nuka...

warriors:utdöda!!!Locks och preist har jag alldrig träffat i arena och kommer nog inte göra det för efter 3.1 patchen heller!Säg mig vad som är mekaniskt..1:spelare eller 2: Pve(döda pixel bossar) dom har iafall lite variation..dom kan bugga!!!:)


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Inaktiv

Sorry för ett otroligt rörigt inlägg men orkar inte sitta och fixa till det då klockan är snart 5 ^^


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Medlem

Tja... CC och counters mot CC. Allt handlar om att överleva burst, eller ha så bra CC och burst att den inte kan överlevas. Som Holydin är mina allra bästa vänner Hand of Freedom (med Divine Purpose såklart, så att jag kan använda den för att komma ur stuns) och Pursuit of Justice (+15% movement speed). Andra saker är bra att ha, men jag skulle fasiken säga att de två är mer värda än min bubbla.

Medlem
Skrivet av Epic:

Kan någon då förklara vad i arena som krävs skills!!Dk har 1 attackplan:deathgrip-->stunn-->banka skiten ur motståndaren..
Rogues:Sap-->banka-->stunn-->banka-->silence-->banka-->cheapshot-->banka..
Hunters:explosiv shot->trap->explo-->wyern-->explo-->diengade....
Paladin:stunn--banka--consc-->repentence-->banka...
Shamaner:flameshock->lavaburst->CL->LB...
Mage:silence-->nuke-->deepfreeze-->blink-->nuka...

warriors:utdöda!!!Locks och preist har jag alldrig träffat i arena och kommer nog inte göra det för efter 3.1 patchen heller!Säg mig vad som är mekaniskt..1:spelare eller 2: Pve(döda pixel bossar) dom har iafall lite variation..dom kan bugga!!!:)

Skill är att dom äger dig i arena och du gnäller här. Skaffa runt 800 ress och 22.000-25.000 hp och yttra dig efter det så ska du se att det inte är så obalanserat som du målar upp det.

De flesta saker går att kontra på ett eller annat sätt.

Medlem

Jag är warrior och jag har 727 resilience 22k+ hp men jag har inte märkt någon skillnad alls när jag kör med pve gear som med pvp gear i survivability

Medlem

Resilience gör långt ifrån så stor skillnad som i S3 och S4, och en skaplig bit från vad det gjorde i S2, men det GÖR skillnad nog för att överleva inledningsbursten från de flesta spelare.

Däremot är det så dålig DPS i PvP-gear, och så lite stamina och resilience i jämförelse, att är man en DPS-klass, eller iaf melee dps, då finns det ingen riktig vits med myclet PvP-gear. Det är många gånger bättre skada med PvE-gear.

Inaktiv
Skrivet av Kawazu:

Skill är att dom äger dig i arena och du gnäller här. Skaffa runt 800 ress och 22.000-25.000 hp och yttra dig efter det så ska du se att det inte är så obalanserat som du målar upp det.

De flesta saker går att kontra på ett eller annat sätt.

Ja det funkar om jag specar resto(mainstream) men är jag Elemental så spelar det ingen större roll om jag har 25k hp och 900resi,Jag gnäller inte över shamaner "overall" utan hur blizzard utelämnar vissa specs helt och hållet!!


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Medlem

Brukar köra Elemental i Battlegrounds och älskar det. Man trycker ut så enormt mycket skada på väldigt kort tid så jag tycker bara det är rätt att dom ska slå ner mig snabbt när dom väl kommer fram i livet.

I min PvE EQ har jag 16k hp och 2100SP när inte trinketsen har proccat och jag steker folk som bara den så länge ingen får syn på mig

Inaktiv

hehe så sant Kawazu Men det gäller att komma fram i range före ^^Kommer nog ändra sig i 3.1 reduced dmg och ökad survivability


signatur

Stolt medlem av SwedishGods

Inaktiv

Tänk ifall dom gjorde en PRE-TBC realm, där allting var som förut.
Hur många spelare skulle börjat med WoW igen?
PRE-TBC... Det var nog då WoW var som bäst!

Skrivet av Maxiponken:

Tänk ifall dom gjorde en PRE-TBC realm, där allting var som förut.
Hur många spelare skulle börjat med WoW igen?
PRE-TBC... Det var nog då WoW var som bäst!

Väldigt många har försökt få Blizzard att göra en sån server, men Blizzard vägrar.

För det första så säger dom att dom inte har pengar,GM's och tid för ett sånt projekt. (Läste detta på någon topic på Wow-europe.com forum)

Man kan alltid drömma...


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Testpilot
Skrivet av Maxiponken:

Tänk ifall dom gjorde en PRE-TBC realm, där allting var som förut.
Hur många spelare skulle börjat med WoW igen?
PRE-TBC... Det var nog då WoW var som bäst!

Hmm oändligt grindande i Instanser för den bästa gearen som ger kanske +10 extra spellpower buff som bäst.
Dessutom göra det tillsammans med 40 andra som går afk/disconnectar/inte-kan-spela.
Minst likamånga timmars grindande i vissa överbefolkade areor efter buff-mat och Herbs.
Dessutom slåss med 10 st Glider-kinesfarmare om alla mobs om man skulle grinda .

Nääe kan inte påstå att Pre-Tbc var roligare.

Medlem

[quote=Kawazu]

Skrivet av Epic:

Det är pve skills som räknas som skills..

I Vanilla WoW ja, men inte längre. 10 downsbarn kan cleara en 25man.

Citat:

pvp har ingenting med skills eller att lära sig att spela att göra,det är bara ett gäng fittkrögare som springer omkring och poppar Cd`s och burstar..

Personligen så tycker jag dom buffat alla klasser för mycket och det är alldeles för lätt att få gear så pvpn handlar inte längre om skill. Blizzard gör allting för lätt

Medlem

När det är dags att räkna kassan så är det ju ändå så till slut att de vill ha den stora massan nöjda. Mängd softcore > hardcore

Inaktiv

Det här var en av orsakerna jag bytte till WAR ( Jag vet, klasserna är obalanserade där också, men tycker wow är värre)
Att ett lag med 75% av rouges kunde vinna tycker jag är för jobbigt

Medlem

Det som är mest obalanserat i WAR är ju att Order knappt har någon tank klass.

Death Knights, Paladins, Rogues och Hunters är de som är mest obalanserade, de får ofta 15+killing blows per BG runda medan resten får under 10.

Paladins är ju den klass som är svårast att duella.

Sedan kommer druider, du kan bara glömma att försöka döda en restoration druid som bara står och healar sig tills BG'n är över.

vet ej riktigt vart jag vill komma med denna post men Warriors är inte OP ändå fick vi nerf's.

Blizzards argument var i princip

"det är så många som använder warriors i arena nu när de fick juggernaut"
ja inte så konstigt då alla ville prova den nya talent'en.

Medlem

Det *går* inte att balansera 1v1. Warriors kommer alltid vara kassa i 1v1. Likaså de flesta healers. Förutom mot warriors då. I princip allt spöar warriors.

Vem som får mest KILLING BLOWS i en BG är ganska irrelevant. Frågan är istället om klassen presterar så bra som den borde och i vad den borde. Varför bry sig om killing blows ALLS? Det är ju bara sista slaget som ger killing blow. Honourable Kills säger väl mest om något.

Kolla på restoshamaner. Ingen vill ha dem i arena längre. Men de är bästa healern i BGs. Warriors är definitionen av genomruttet värdelösa i dueller, men ge dem en personlig healer i BGs och de kan döda halva motståndarlaget.

Blizzard balanserar PvP efter 3v3 och 5v5 arena eftersom det är först då man inte blir överkänslig mot en viss typ av lagsammansättning om man har en realistisk bra själv.

Och visst. Restodruider är ruskigt sega att ha ihjäl, men sen är healing det enda de kan också. Jämför dem med en disc-präst som har både mana burn, offensiv dispell, silence och fear.

Personligen gillar jag Season 6. Mest balanserade PvPn jag sett sedan S2 eller något.

Och angående Juggernaught-nerfen. Inte så konstigt att den kom då warriors chargade fram och tillbaks konstant för att avbryta spells, skaffa extra rage, och snabbt byta mål överlag. Känns motiverat att ge Charge längre cooldown så att man måste planera lite när man ska använda den, och inte använder den nästan lika ofta som Mortal Strike.

Medlem

Många klasser som är ganska "OP" förstår mig inte på de som klagar på att warriors suger atm. Vår arms warrior slänger utan några problem ut 5.5k dps på en normal boss i ulduar "Inte Xt-002 etc" menar bossar utan dmg buff.

Inaktiv
Skrivet av Blackbeard:

Det som är mest obalanserat i WAR är ju att Order knappt har någon tank klass.

Death Knights, Paladins, Rogues och Hunters är de som är mest obalanserade, de får ofta 15+killing blows per BG runda medan resten får under 10.

Paladins är ju den klass som är svårast att duella.

Sedan kommer druider, du kan bara glömma att försöka döda en restoration druid som bara står och healar sig tills BG'n är över.

vet ej riktigt vart jag vill komma med denna post men Warriors är inte OP ändå fick vi nerf's.

Blizzards argument var i princip

"det är så många som använder warriors i arena nu när de fick juggernaut"
ja inte så konstigt då alla ville prova den nya talent'en.

Du verkar inte ha spelat WAR då order har den bästa tank-klassen i hela spelet...

´"det är så många som använder warriors i arena nu när de fick juggernaut"´

Haha, den där var ju bra! Blizzard, vad fan har hänt med er?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

123
Skriv svar