EVE Online växer igen

Inaktiv

Varför jämför vi Eve Online och World of Warcraft?

Bara roligt att Eve växer och jag tycker att det är ett härligt spel men jag förstår inte varför dom ska behöva släppa nya expansioner.

Medlem
Skrivet av taol:
Skrivet av Xtars:

Detta e helt underbart. asså man märker verkligen när utvecklare ställer upp för sina konsumenter. CCP har gjort ett grymmt jobb med alla gratis expansioner och eve bara väcer å blir grymmt mycket bättre för varje dag som går.

Det är helt underbart hur blinda och lättlurade vissa människor är.

Eve - 180 Euro per år.
Lirar inte WoW men till exempel - 156 Euro per år.

Dvs 252 kr mer om året för EVE och då tillför WoWs expansioner så grymt mycket mer än vad EVEs expansioner gör.

EVE's senaste expansion gav ett skepp till som imo är helt kasst samt lite industri skit och hur lång tid tog det att hosta upp den expansionen? 5 månader?

I EVE, så betalar du för expansionerna, du vet bara inte om det.

Så om du tror att CCP bryr sig om sin community det minsta så tror du fel.

För oss som lirar EVE så är CCP det mest giriga företaget faktiskt.

Tiv

Du kan köpa 60 dagars timecodes från olika återförsäljare som shattered crystal för 26? (vilket blir 156? per år). Intressant hur folk med andra åsikter än dina är lättlurade och blinda.

Medlem

Jag tror Taol blev gankad av någon som mig i något lowsec bälte och kom hit i sin rage för att ventilera lite .. Få MMO's frambringar sådana känslor som EVE, fast det ser platt och konsigt ut på ytan är spelet djupare än challengerdjupet . Under mina 25 års datorspelande finns det fortfarande inget som kommer i närheten när det gäller komplexitet . adrenalinet pumpar i ådorna när du tar dig an 2 battleships i din lilla cruiser och vinner . INGET spel får mig att känna så där .. aldrig.
Jag spelar inte längre för jag känner att jag har uppnått mina personliga mål med spelet , men jag kan rekomendera alla att spela det .

Medlem

Heh skulle inte tro det Automan, spelat EVE sen 2004 så jag kan min sak.

Lite sött att adrenalinet pumpar i dig när du dödar två noobs tihi.

Taol

Medlem

är detta ens nyheter? EVE online är ett spel som förlorat sin roll i samband med att det släpptes.. och dom enda som proppsar på att det är så bra verkar ju va folk som på ett eller annat sätt gått på skitsnacket.. Modders har bättre etik än eve tillverkarna.. hur många skandaler har det inte susat runt detta företag? varför stödjer man sånt?


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av Uzza:
Skrivet av taol:
Skrivet av Xtars:

Detta e helt underbart. asså man märker verkligen när utvecklare ställer upp för sina konsumenter. CCP har gjort ett grymmt jobb med alla gratis expansioner och eve bara väcer å blir grymmt mycket bättre för varje dag som går.

Det är helt underbart hur blinda och lättlurade vissa människor är.

Eve - 180 Euro per år.
Lirar inte WoW men till exempel - 156 Euro per år.

Dvs 252 kr mer om året för EVE och då tillför WoWs expansioner så grymt mycket mer än vad EVEs expansioner gör.

EVE's senaste expansion gav ett skepp till som imo är helt kasst samt lite industri skit och hur lång tid tog det att hosta upp den expansionen? 5 månader?

I EVE, så betalar du för expansionerna, du vet bara inte om det.

Så om du tror att CCP bryr sig om sin community det minsta så tror du fel.

För oss som lirar EVE så är CCP det mest giriga företaget faktiskt.

Tiv

Du kanske har glömt att det går att ta en längre prisplan och få det billigare?
Månadspriset går ner från 15 euro till 13 euro om man tar tre månader.

Tänkte precis nämna detta...
Man är ju dum om man tar månad för månad om man vet att man kommer köra mer än tre månader..
Om jag hade pengarna skulle jag ta 12 månaders på direkten.

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:
Skrivet av Uzza:

Du kanske har glömt att det går att ta en längre prisplan och få det billigare?
Månadspriset går ner från 15 euro till 13 euro om man tar tre månader.

Tänkte precis nämna detta...
Man är ju dum om man tar månad för månad om man vet att man kommer köra mer än tre månader..
Om jag hade pengarna skulle jag ta 12 månaders på direkten.

När jag spelade körde jag med 3 månaders plan.
Det ska ochså sägas att det är väldigt jämförbart med att spela WoW med GTC, som kostar 25 euro och ger två månaders speltid. 13/månad för eve jämfört med 12.5 per månad i WoW.
Hela enorma 6 euro skillnad om året!

Inaktiv
Skrivet av Famest:
Skrivet av taol:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av taol:

Haha mr.bear, har du inget bättre o komma med än det där som argument för det som verkar vara din tjej dvs EVE som du skyddar oavsett vad så får jag be dig avlägsna dig.

Jag spelar inte ens EVE för tillfället, men jag anser att det är ett av de bättre MMO-spelen som finns på marknaden just nu. Jag tänker inte försöker övertala dig om att det är ett bra spel, då du väldigt tydligt har bestämt dig för att alla andras åsikter förutom din är fel.

Jag tror nog faktiskt att jag ska följa ditt råd och avlägsna mig själv, men jag gör det för min egen skull, inte din, då jag inte orkar läsa dina otroligt korkade argument.

Eller så är du såpass korkad att du inte kan komma på några motargument? med 1740 inlägg så är ju inte du den som håller dig borta från forumen.

Eller är du en såndär som skriver first! och inget mer?

Skulle inte förvåna mig med tanke på hur innehållsfattiga dina inlägg är.

taol, jag råder dig att bara avsluta debatten, den leder ingenvart och om du slutar argumentera kommer dem andra också göra det :). Ni har alla framfört era argument som skulle avgöra om CCP är giriga eller inte. Jag tror verkligen inte det går att avgöra hur girigt ett företag är på det här sättet, EVE utvecklas av många människor, det kostar mycket pengar att utveckla spelet, det är INTE girigt att lägga pengar på utveckling :).
punkt slut :heart:

Jag tycker särskilt Taol ska lägga ner, att komma med lite halvtaskiga kommentarer mot tex. Dumlen är bara oproffesionelt.
Sen har jag aldrig kört EVE, men om man gillar ett spel så spelar det ju ingen roll hur mycket det kostar ( inom vissa gränse ).

123
Skriv svar