Betatesta Windows 7

Medlem

Ok tack:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Dåså. Då fattas bara en nyckel. De släpps väl kl. 21 svensk tid?

Medlem

bra fråga får man den inte när man tankat klart?

Inaktiv

Torrent Microsoft, torrent..

Inaktiv

Man måste ändå ha en nyckel.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av mrful:
Skrivet av CastorFiber:

Ser ut mer som ett servicepack till vista än ett nytt OS. Nytänkande är inte att ha lite nya ikoner.

Ge mig tillbaka oldschool utforskaren också, har aldrig gillat vista-varianten.

Håller med!

När jag såg den första skärmdumpen från win7 tänkte jag "Här är vista bilderna, med var tusan har de gömt win7 bilderna." Blev lite besviken när jag förstod vilka bilder jag såg.

Om du inte ser skillnad på Vista och Win7 så borde du verkligen överväga att skaffa glasögon, allt utom ikonerna har blivit omdesignat

Visa skillnaderna då - i mina ögon ser det exakt ut som vista.

Windows 7

Windows Vista

Windows 7 har även ett iconize-system som gör taskbar bättre organiserat och mer stilrent.

Att påstå att Win7 ser exakt ut som Vista är idiotiskt, antingen har du inte sett hur Win7 ser ut, eller så är du synskadad.

Medlem

Glöm inte ladda ner updateringen till Betan:

Citat:

update_for_windows_7_beta_x64_kb961367.msu

MP3 files
When MP3 files are added (either manually or automatically) to either the Windows Media Player or the Windows Media Center library, or if the file metadata is edited with Windows Explorer, several seconds of audio data may be permanently removed from the start of the file. This issue occurs when files contain thumbnails or other metadata of significant size before importing or editing them.

BTW: det finns redan torrents på PirateBay

Inaktiv

Har någon ens kommit fram? Har kommit som längst till när man ska skriva in sin hotmail

Inaktiv

Det ser ju skit grymt ut!

VILL HA DET!

Medlem

el klart, allt är smutt förutom det som är mest kritiserats och det är ju taskbaren som jag ogillar starkt , men ställer man in det på" combine when raskbar is full" så är det ok sen kan man ställa in att startade program ska finns brevid klockan om man så vill dom andra ligger på lille pilen.

Dock så är inte windows 7 ett nytt os utan det är ett väldigt förbättrat vista är så man ska se det så man inte blir alltför besviken


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

fått verifieringsmailet , klickar vidare och kommer till en sida det står det är okej och man ska trycka continue.. där tare stopp atm.. "The site is currently experiencing technical difficulties, please check back in the next business day."

:<

Medlem

seriöst vart reggar man sig för att dra hem det?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Fortfarande försöker att komma in. Har fått Server is too busy i en timme, nu får jag error 404 på MSN Search.

Medlem

Jag får bara Windows 7 beta coming soon!

Medlem

Vart får man tag på en nyckel?

tsk
Medlem

haha lugna ner er, det kommer... dom har precis tagit ner servarna för att det är för mycket hammring på dom... lemmel tåg till Windows 7 världen över

Medlem

Arwei: vad är skillnaden på dom länkarna du har lagt upp?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

We are sorry, the page you requested cannot be found

GG microsoft...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Hymer:

Arwei: vad är skillnaden på dom länkarna du har lagt upp?

Skillnaden vette fan, men likheten är att ingen av dom funkar =<


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

om man inte anger nyckel så har man likväl 30dagars på sig ,bra att veta.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

hur får man nyckel då? Ja tankar det nu men har ingen nyckel


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

XAM
Medlem

Får nu upp "Windows® 7 Beta coming soon!"
Antar att det är från hemsidan man får nyckeln?

Tankar från de länkar 'Arwei' skrev, funkar prima.

Medlem

Jag tankade Windows 7 Ultimate (64bit) torrent från piratebay.
Fungerar bra, men har ingen key ännu.

Inaktiv
Skrivet av Hymer:

Arwei: vad är skillnaden på dom länkarna du har lagt upp?

De första i varje är utan deras nerladdningsverktyg och de andra i varje är med den.

Medlem
Skrivet av Mahone:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0c/Windows_7_build...

Windows Vista
http://edge.networkworld.com/subnets/microsoft/chapters/07897...

Windows 7 har även ett iconize-system som gör taskbar bättre organiserat och mer stilrent.

Att påstå att Win7 ser exakt ut som Vista är idiotiskt, antingen har du inte sett hur Win7 ser ut, eller så är du synskadad.

Idiotiskt? Lite som att säga att alla som inte gillar volvo är dumma i huvudet? Jag är ledsen men jag tycker det ser exakt likadant ut och skulle kunna använda dina egna uttryck för att beskriva hur lurad du är... men det gör jag inte.
Jag har inte sett det mer än på bilder men allt material jag har sett handlar om flyttade ikoner och mer "genvägar" som bara irriterar mig. Jag vill inte ha "nya bra sätt" att göra saker som funkar bra som de är. Jag vill i alla fall kunna välja bort.

Men... det totalt oförändrade utseedet åtsidan så låter det ju bra. Snabbare mer stabilt osv.
Jag längtar INTE efter nya problem med drivrutiner och kompabilitet a la Vista dock så jag hoppar nog på detta tåget när det passerat en del stationer.

Idiotiskt... ha drama.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

vissa program och drivrutiner måste du köra i vista kompatibillitets läge för att installera sen rullar det på.

Gillar faktiskt att starta programmen via searchbaren på startmenyn riktigt smidigt om jag har programmet i någon undermeny någonstans o vill minska antalet mus klick.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Mahone:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/0c/Windows_7_build...

Windows Vista
http://edge.networkworld.com/subnets/microsoft/chapters/07897...

Windows 7 har även ett iconize-system som gör taskbar bättre organiserat och mer stilrent.

Att påstå att Win7 ser exakt ut som Vista är idiotiskt, antingen har du inte sett hur Win7 ser ut, eller så är du synskadad.

Idiotiskt? Lite som att säga att alla som inte gillar volvo är dumma i huvudet?

Mer som att säga att man inte ser skillnad på en V70 och en S80

Citat:

Jag är ledsen men jag tycker det ser exakt likadant ut och skulle kunna använda dina egna uttryck för att beskriva hur lurad du är... men det gör jag inte.

Exakt vad menar du med likadant egenligen? Att de är samma layout? Att allt finns där de alltid varit? För jag förstår faktiskt inte riktigt hur du kan påstå att bilderna ser likadana ut, ett exempel är att den runda knappen inte sticker upp ovanför hela baren på 7an som de gör i Vista, väldigt lite förändring på just den fronten men de är synbart iaf

Medlem

Någon mer än jag som har problem vid install? Allt verkar funka som det skall ända tills man skall komma in i windows för första gången. det ända jag ser är texten längst ner till höger som talar om att det är en beta. Den hänger sig där och har testat att starta om flera gånger och även bränt en ny skiva. Testade i felsäkert läge en gång också och då kom jag vidare till något som jag tror är när den konfigurerar datorn för första gången men då kom det fram ett felmeddelande som sa att den inte kunde utföra dom konfigurationerna i felsäkert läge. Någon som sitter på information för har googlat efter w7 fel och dyligt men inte hittat ett skit.

Det bör kanske nämnas att jag kör fresh installs och att jag installerade med klockad dator, kan det ha någon med saken att göra måntro?

EDIT: Rofl, det var HDMI kabeln som spökade. Den visade bilden på tvn tydligen. Drog ut skiten och funkade perfekt efter det.

Skriv svar