Anime & Manga

När jag var liten fastnade jag för Sailor Moon och Pokémon när dessa gick på TV. I gymnasiet läste jag tidningarna Manga Mania och Shonen Jump. Har börjat kolla på några olika serier, men enda jag har sett igenom hela är nog Love Hina. Jag älskar Ghibli-filmerna jag har sett och dessa är; Sen to Chihiro no kamikakushi, Monoke-hime, Kaze no tani no Naushika, Hauru no ugoku shiro, Tonari no Totoro

Min samling är inte speciellt stor ännu, men det som finns att tillgå hemma hos mig är följande:

Manga
Astroboy
Dragon Ball
Manga Mania
One Piece
Ranma 1/2
Shonen Jump

Anime
Animatrix
Chronicles Of Riddick: Dark Fury
Galaxy Express
Leda
Sonic X
Spirited Away
Street Fighter Alpha
Street Fighter II - The Animated Movie
Wicked City


signatur
Inaktiv

jag gillar action-anime mer än sån där tragedi osv..

Bra serier:

Berserk
Elfen Lied
Claymore
Basilisk
Hellsing
Kara

samt läst claymore och berserk mangan.

good shit

Medlem
Skrivet av Lord:

Själv så hatar jag Anime och Manga mer än allt annat i världen, önskar bara att sånt inte fanns!

men så tycker jag

Undrar då väldigt mycket vad anime och manga har gjort dig? Torskat en brud eller? Kan ju svara i PM så att folk slipper flamewars.

Ser regelbundet när jag har tid. Jobbar mycket så jag hinner knappt med att spela de spel som jag vill spela och då finns ännu mindre tid att sitta och glo på anime. Men blir 1 avsnitt naruto i veckan iaf, även om jag borde slutat se för länge sedan.


signatur
Inaktiv
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Lord:

Själv så hatar jag Anime och Manga mer än allt annat i världen, önskar bara att sånt inte fanns!

men så tycker jag

Undrar då väldigt mycket vad anime och manga har gjort dig? Torskat en brud eller? Kan ju svara i PM så att folk slipper flamewars.

Forum är ju till för att folk ska få säga sina åsikter öppet. Fria åsikter leder i sin tur till flamewars, något som är precis vad majoriteten av medlemmarna söker för att slå ihjäl lite tid.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Läser och ser naruto, one piece och bleach varje vecka

Just nu är det bleach som är bäst tror jag.

Jag kan nog ärligt säga att jag är helt beroende av dem O-.o

One piece har jag läst sen i ~5-6 och nu går jag andra året av gymnasiet. så 6 år har jag läst one piece ungefär


signatur

Det här är en signatur

Inaktiv

Manga>Animé

Oftast i alla fall.


signatur

Alla har olika åsikter. Om du inte kan acceptera att folk inte delar din åsikt har du inte på ett forum att göra.

Medlem

^Oftast, men jag skulle hellre dra det till klichén 'Orginalet är alltid bäst', vilket jag tycker sammanfattar det lite bättre. Ta till exempel gudagåvan av mästerverk, Evangelion, som ju faktiskt skapades direkt till serie, och mangan först i efterhand.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Evangelion är en bra serie, men jag gillar inte att de hela tiden undviker ett slut på serien... De ska alltid skumma till det, och ställa fler frågor än svar. Aja, den går väl att se på.

För övrigt så äger Death Note allt, både som anime och speciellt som manga.

Just det, jag har ju Evangelion på dvd. Första fyra avsnitten tror jag bestämt är på den skivan. Det var väl lite lätt underhållande, men inget jag fastnade i direkt.


signatur
12
Skriv svar