LOTR: Conquest-demo ute

Medlem

Tycker demot sög ingen känsla tycker jag.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Körde demon på 360, tyckte att multiplayer var riktigt kul faktist, single player bestod enbart av en tutorial, inte mycket gameplay alls. Det tog ett tag att vänja sig men efter ett tag blev det roligare eftersom man blev bättre. Det känns en hel del som Savage i och med att man slåss mycket närstrid. Tror inte att det blir någon höjdare till PC, men på konsollerna verkar det funka.

Medlem

Solospelar delen tycker jag var lite sisådär faktiskt. (tutorial dock, så man får ju räkna med att det känns lite konstigt).
Däremot var det rätt roligt att köra flerspelarläget. Nästan så jag funderar på att köpa spelet enbart för den delen faktiskt!

Medlem

Testa Mount & Blade om ni tror att det här spelet är något att ha.
Där krävs det lite skills för att träffa från hästen...

Vart är PC-demot!

Medlem

Usch, inget att ha enligt mig.
Laddade ner 360versionen innan och som många andra säger finns det ingen känsla i hanteringen.
Enligt mig är inte detta spelet klart.


signatur

Sånt e livet

Medlem

inte så pepp på detta, gillar inte vad jag har sett, får väl se vad demot har att erbjuda

Medlem

nån mer som inte kan pröva MP?....får felmedelande "display name finns redan". när den ska ansluta till live inne i spelet....

Medlem

För att återanknyta till diskussionen om magiker i spelet tycker jag nog inte att trollkarl och magiker inte går att jämföra. De kan hantera magi båda två. För min del är det bara ett ordval och endast smaken kan avgöra vilket man föredrar.

Vad någon FÖRSÖKTE förklara ovan var att i Sagan om ringen är magi och brukandes av densamma subtilt skildrat och hålls diffusa och mystiska berättelsen igenom. Vissa varelser är magiska i sig själva och vissa personer kan helt klart använda någon form av mystisk kraft men det beskrivs aldrig på ett djupare plan. Olikt dagens fantasy där magi är väldigt systematiskt och "världsligt" skildrad.

Det är i princip omöjligt att troget skildra Tolkiens magi i ett spel eftersom den är så diffus och spel kräver regler och system. Omöjligt är fel ord men det skulle vara svårt att skapa ett magisystem i ett spel om Middle Earth om man vill vara trogen Tolkiens berättarteknik.

Inaktiv

Tänkte bara skriva min uppfattning om demot till xbox360.

Singleplayer var endast en tutorial och förmodligen satt på svårighetsgrad: LOTR-conquest for dummies.
Däremot var det en bra introduktion till spelsystemet etc för den kommande multiplayer delen.

Multiplayer då. I början var det svårt, Man blev backstabbad av assasins och ihjäl blixtrad av magiker men jag förstår iallafall varför dessa 2 "extra" klasser finns.

Just för att skapa en viss balans samt variation i själva spelet. (För er som spelar kommer själva förstå varför...) Men jag håller samtidigt med om att hela LOTR biten försvinner, men samtidigt så var det nödvändigt för skaparna imo.

Jag har iallafall fallit för detta spelet. Sagolikt när 4 players på hästar och 2 andra på snodda vargar rushar mot en balrog samtidigt some X antal archers skjuter på dom samtidigt. Musiken i bakgrunden gör det hela också så underbart LOTR fint.

Jag gjorde lite settings också:
Låg ljusstyrka
Låg effektljud
Hög Musikljud

Det förbättrade stämningen nått enormt!
Förhandsbokat & Klart iallafall.

Buggar kommer och buggar går, Det var hyffsat felfritt för att vara demo.

Natti.

Medlem
Skrivet av twiggan:

Tänkte bara skriva min uppfattning om demot till xbox360.

Singleplayer var endast en tutorial och förmodligen satt på svårighetsgrad: LOTR-conquest for dummies.
Däremot var det en bra introduktion till spelsystemet etc för den kommande multiplayer delen.

Multiplayer då. I början var det svårt, Man blev backstabbad av assasins och ihjäl blixtrad av magiker men jag förstår iallafall varför dessa 2 "extra" klasser finns.

Just för att skapa en viss balans samt variation i själva spelet. (För er som spelar kommer själva förstå varför...) Men jag håller samtidigt med om att hela LOTR biten försvinner, men samtidigt så var det nödvändigt för skaparna imo.

Jag har iallafall fallit för detta spelet. Sagolikt när 4 players på hästar och 2 andra på snodda vargar rushar mot en balrog samtidigt some X antal archers skjuter på dom samtidigt. Musiken i bakgrunden gör det hela också så underbart LOTR fint.

Jag gjorde lite settings också:
Låg ljusstyrka
Låg effektljud
Hög Musikljud

Det förbättrade stämningen nått enormt!
Förhandsbokat & Klart iallafall.

Buggar kommer och buggar går, Det var hyffsat felfritt för att vara demo.

Natti.

Bra inlägg, kan bara hålla med. Vissa gånger är detta storslaget :), lurar på att förhandsboka detta jag med!

Jee
Medlem

Det var inte särskilt kul. :/
Känns väldigt oseriöst när det står på svenska också. "Använd klungsplittraren när fienden är talrik!"
....Nej tack.


signatur

Eller inte?

Skrivet av Jee:

Det var inte särskilt kul. :/
Känns väldigt oseriöst när det står på svenska också. "Använd klungsplittraren när fienden är talrik!"
....Nej tack.

Haha det är ju bra då kanske barnen i detta land lär sig svenska för en gångs skull.

Är sur över att det inte finns PC demo!


signatur
Medlem
Skrivet av Schtraider:

För att återanknyta till diskussionen om magiker i spelet tycker jag nog inte att trollkarl och magiker inte går att jämföra. De kan hantera magi båda två. För min del är det bara ett ordval och endast smaken kan avgöra vilket man föredrar.

Vad någon FÖRSÖKTE förklara ovan var att i Sagan om ringen är magi och brukandes av densamma subtilt skildrat och hålls diffusa och mystiska berättelsen igenom. Vissa varelser är magiska i sig själva och vissa personer kan helt klart använda någon form av mystisk kraft men det beskrivs aldrig på ett djupare plan. Olikt dagens fantasy där magi är väldigt systematiskt och "världsligt" skildrad.

Det är i princip omöjligt att troget skildra Tolkiens magi i ett spel eftersom den är så diffus och spel kräver regler och system. Omöjligt är fel ord men det skulle vara svårt att skapa ett magisystem i ett spel om Middle Earth om man vill vara trogen Tolkiens berättarteknik.

Trollkarlar är faktiskt maiar i Tolkiens värld, dvs. en halv-valar (halvgud), balrogs är också maiar, likaså Sauron. Så nej, att spela magiker är pinsamt i ett LOTR spel, även i LOTRO med Lore-master & Rune-keeper.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Demot var sådär man får ingen riktigt spelkänsla tycker jag.

Medlem

hur laddar men ned det här demot från playstationstore,
jag kan inte hitta det nånstans

Medlem

Jag tyckte demot var ganska ball, gillade star wars battlefront stilen som spelet verkar ha.

12
Skriv svar