Eftersnack om Mega Man 9
Varför har inte FZ recenserat Megaman 9 ?
Nåväl, själv tyckte jag det var halvmediokert megaman spel.
Plus
Vapnen var faktiskt användbara för en gångs skull
Onlinetjänsten - Timeattack delen var bra
LevelDesignen. Några riktigt kluriga banor.
Minus
Musiken var jobbig
Meganman, dom har speedat upp hur snabbt Megaman rör sig. Visserligen ytterst lite men noterbart
Grafiken - Trots fler färger än vad Nesen klarar av så blir grafiken trots det underkänd. Fulaste Megaman spelet nånsin.
Summasumarum. Ett godkänt spel som man gäspar sig igenom.
Varför har inte FZ recenserat Megaman 9 ?
Nåväl, själv tyckte jag det var halvmediokert megaman spel.
Plus
Vapnen var faktiskt användbara för en gångs skull
Onlinetjänsten - Timeattack delen var bra
LevelDesignen. Några riktigt kluriga banor.
Minus
Musiken var jobbig
Meganman, dom har speedat upp hur snabbt Megaman rör sig. Visserligen ytterst lite men noterbart
Grafiken - Trots fler färger än vad Nesen klarar av så blir grafiken trots det underkänd. Fulaste Megaman spelet nånsin.
Summasumarum. Ett godkänt spel som man gäspar sig igenom.
Det där är en fråga om smak skulle jag vilja säga. Jag tycker grafiken är skit skön och musiken as bra och stör mig inte alls på att man rör sig snabbare. Extremt svårt dock men det var man varnad om i alla recensioner man läst innan man köpte det så.
Jag skulle lätt köpa Mega Man 10 eller Mega Man X9 om det kom. Så ja, en smak sak ^^
"Nerf rock, paper is fine" - Scissor
Meganman, dom har speedat upp hur snabbt Megaman rör sig. Visserligen ytterst lite men noterbart.
Hehe.. Intressant. Du vet, det är snarare så att vi här i Europa suttit och spelat Mega Man (well, alla NES-spel) i slowmotion då våra spel går i 50hz och på NTSC går de i 60hz, det resulterar väl i att NTSC är 20% snabbare än PAL? Hmm..
Nåja, jag märkte ingen skillnad (på hastigheten) när jag testade demot på MM9, men har ju kört en hel del på emulator också och då har det väl blivit NTSC mest.
Men sen var det ju för det första helt fel att köra med 360-kontroll. Och sen vart ju Mega Man helt handikappad! Att de tagit bort slide-funktionen kändes helt korkat... Att de tagit bort charge-funktionen kunde jag väl kaaanske levat med. Men men. Var väl gjort för alla insnöade MM2-fans som tycks vara i majoritet.