Eran favorit stad!

Inaktiv

Göteborg eller Halmstad.. kan inte bestämma mig 8)

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Tpiom:

Chicago, gillar hur staden är uppbyggd.. I Sve. blir det nog..ehh...err..ahh...typ Stockholm för att den är den största

Stockholm för att den är den 'största'?

Du menar väl Stockholm för att det är den enda staden i Sverige.

:up::up::up::up::up:

Inaktiv

Göteborg kallas iofs för sveriges enda storstad..

I Sverige är nog min favoritstad Gbg, även om jag trivs rätt bra här i Linköping så känns staden jäkligt liten ibland
Favoriten internationellt sett är nog Portland, Oregon öht är väldigt trevligt.

Medlem
Skrivet av prophetic:

Göteborg kallas iofs för sveriges baksida

fixed.

Medlem
Skrivet av prophetic:

Göteborg kallas iofs för sveriges enda storstad..

I Sverige är nog min favoritstad Gbg, även om jag trivs rätt bra här i Linköping så känns staden jäkligt liten ibland
Favoriten internationellt sett är nog Portland, Oregon öht är väldigt trevligt.

Ehm... Så brukar man ju inte alls säga.
Man brukar säga att Stockholm är en liten storstad medan Göteborg är en stor småstad.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Hm beror på vem man frågar *nickar* Det är bara så jag hört saken, då sthlm enligt argumenten då är för utspritt. Minns inte så noga vilka som sagt det..

Edit: säkert ett par-tre göteborgare.. ;P

Huhm tycker dom flesta städer i Sverige är ganska trevliga när man väl lär känna dom, men den stad som snabbast gav mig ett trevlig och starkt intryck var nog Jönköping. Danska städer känns sydeuropeiska på något sätt även om jag aldrig varit i sydeuropa. Tyska städer är ganska tråkiga och industriella.


signatur
Medlem

New York, så himla stor och stressig och bullrig osv.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Sverige är det nog GBG.

hehehe uppfattade det som: Stockholm är det nog GBG.

Funderade en stund och kom på mig själv att jag ser stockholm som sverige

Jag har ingen klar favorit, men det är kul att resa
Prag och amsterdam har varit riktigt trevliga iaf.

I min drömstad bör det vara lagom varmt, även på kvällarna, så man kan gå med t-shirt. Billig bärs, mycket sevärdheter, gärna en ren stad, inte allt för mycket turister (eller inga turister alls, förutom jag), trevliga människor.

Uhoh, kommer inte på nåt mer.


signatur

thank you, come again

Medlem

Inom Sverige, för det är det enda jag egentligen kan tala för, så är det var stad som är tillräckligt stor för att ha egen spelbutik, men inte för stor för att vara dryg. Norrköping är för övrigt en helt okej stad, och jag trivdes rätt bra i Västerås.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

brisbane var jävligt fett
har vart i många storstäder i europa och tycker alla känns likadana.. prag.. bratislava.. paris.. hamburg.. blergh
enda skillnaden är att några har kanaler och knark, och några saknar det


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

New York, i särklass den mest hemtrevlia och skönaste staden jag besökt. Folket är, trots lite rykten, riktigt trevliga där. Bra service o.s.v.
Sedan är dollarn så låg nu så allt är väldigt billigt med.

Medlem

Arvika. Speciellt med den väldigt fina parken.

Inaktiv

Av de städer jag besökt gillar jag San Francisco bäst. Sen kommer New York, Paris och London.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv

Stockholm i Sverige. Lätt vackraste staden... Tokyo i världen. En stad man känner sig tuff bara av att vara där. Allt är coolt i T, åk dit!

Avstängd
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av prophetic:

Göteborg kallas iofs för sveriges enda storstad..

I Sverige är nog min favoritstad Gbg, även om jag trivs rätt bra här i Linköping så känns staden jäkligt liten ibland
Favoriten internationellt sett är nog Portland, Oregon öht är väldigt trevligt.

Ehm... Så brukar man ju inte alls säga.
Man brukar säga att Stockholm är en liten storstad medan Göteborg är en stor småstad.

Allting är relativt, men är det bara jag som blir grymt störd på de människor som menar att Stockholm är Sveriges enda stad och att gränsen för storstäder går någonstans runt 500k och att resten är småhål? Även om de bara skojar.
Dessutom blir jag grymt störd på obildade amerikanare som ser Europa som ett enda land och inte har en tanke på att det är 50 länder med ett otal olika kulturer.

Så, där fick jag det sagt.

Inaktiv

säg nåt amerikaner kan förutom att skjuta ihjäl varandra och käka hamburgare ?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

säg nåt amerikaner kan förutom att skjuta ihjäl varandra och käka hamburgare ?

9...... 11!
Kan en massa saker, bra filmer t.ex? Bra musik?
För mycket för att nämna, men är ganska säker på att säga att usa är värdelösa är lite att skjuta sig själv i foten då vi tar ganska mycket därifrån


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

hoppas att BBB skämtar, fast det är nog en hel del som tror så.
Har du varit där? (fan också , inte jag , så kanske inte ska säga så mycket )
Vad får du allt ifrån ?
Vilken bild får vi av USA från media?

Sen skulle jag säga att tydligen dör flera gånger fler av fallande objekt från bokhyllor än från vapen olyckor.

Bla bla bla orkade inte mer men det borde räcka

Medlem
Skrivet av mirlamoooo:

hoppas att BBB skämtar, fast det är nog en hel del som tror så.
Har du varit där? (fan också , inte jag , så kanske inte ska säga så mycket )
Vad får du allt ifrån ?
Vilken bild får vi av USA från media?

Sen skulle jag säga att tydligen dör flera gånger fler av fallande objekt från bokhyllor än från vapen olyckor.

Bla bla bla orkade inte mer men det borde räcka

Nu ska man iofs inte alltid tro på det man hör, men i "Bowling for columbine" så nämns siffran 11000 någonting, kan inte exakta numret men så många dör varje år pga vapenolyckor i storebror till väst

Var förvisso några år sen, men några tusen per år skulle jag fortfarande tro
Då tar man verkligen med alla sorters olyckor där vapnet dödar.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Avstängd
Skrivet av Greger:

9...... 11!
Kan en massa saker, bra filmer t.ex? Bra musik?
För mycket för att nämna, men är ganska säker på att säga att usa är värdelösa är lite att skjuta sig själv i foten då vi tar ganska mycket därifrån

Det är bara för att alla som är bra på något flyttar dit, eller till Tyskland. Därför tror de att de äger hela världen. Lol. Jag hatar stöddigheter och översitteri.

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av Greger:

9...... 11!
Kan en massa saker, bra filmer t.ex? Bra musik?
För mycket för att nämna, men är ganska säker på att säga att usa är värdelösa är lite att skjuta sig själv i foten då vi tar ganska mycket därifrån

Det är bara för att alla som är bra på något flyttar dit, eller till Tyskland. Därför tror de att de äger hela världen. Lol. Jag hatar stöddigheter och översitteri.

Ja, det är för att då tilllåts dom göra något av sin kreativitet, är väl ett tecken på att invandrare berikar ett land, oberoende på kultur, "rastillhörighet"(inget illa menat såklart)eller religion.

Sen är det inte folkets fel (eller okej, lite kanske) att regeringen obönhörligen hjärntvättar dess befolkning, och med hjälp av rädsla och hat kontrollerar sitt folk att underkuvas.
Men hur du än vrider och vänder på det så kommer det likt förbannat från förenta staterna, sen om man har något emot deras regering så låt så vara


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

söderhamn;)


signatur

You can't win the game...

Inaktiv

I Sverige blir det Visby och Göteborg.
Utomlands så blir det nog Köpenhamn, och jag fattar inte hur folk kan tycka om London, den stad som jag anser är mest överskattad av alla städer.

Medlem

min hemstad Ferizaj

Medlem

München


signatur

La la la lag!

Medlem

De brutala Gnarp! Vet dock ej om det är över 9k invånare eller ens var det ligger men The kristet utseende kommer och sjunger om det flera gånger så det låter roligt


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

De brutala Gnarp! Vet dock ej om det är över 9k invånare eller ens var det ligger men The kristet utseende kommer och sjunger om det flera gånger så det låter roligt

Har åkt genom gnarp flera gånger, inte så mycket att se

Min favoritstad måste nog vara, hmm, Banjol (eller något liknande, ligger vid rivieran i frankrike), litet, bra stränder, och skönt som fan där


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Italien Rom, ofc skitmysig ;D

Medlem

jag säger nog London internationellt bara för att den e så mångsidig och multikulturell och stor o cool och mm a känns äkta stor stad. Hemma så blir de nog stockholm, flyttat ut till Arvika för o plugga på gamemaker så saknar storstan ibland...
även om folket i arvika e bra tevliga.

123
Skriv svar