Öppna min dator osv.

Inaktiv
Öppna min dator osv.

Hej. Visste inte riktigt vart jag skulle lägga detta inlägg men det fick bli här.

Jag köpte en dator från datorbutiken och då fick jag en 3års inskickningsgaranti med.
Men som många vet så strular ju integrerade ljudkort endel, och det jag har strular som f*n men jag har ett bra kort ligger här hemma.

Jag kan ju också säga att jag är inte helt nyfödd utan jag har plockat med datorer en hel del innan men köpte denna för att slippa plocket.

Men tycker ni jag ska vräka isär datorn och sätta i ljudkortet (och samtidigt sätta i ett par hdd) eller ska jag vänta på deras rutttna garanti (som ändå inte gäller vad man än gör, alltid fuktskada enligt dom) går ut?
OBS. Öppnar jag datorn försvinner deras 3års inskickningsgaranti men jag har ju fortfarande garanti på varje hårdvara så att säga (men vem orkar skicka in datorn som det lär ta månader för innan jag får tillbaka den.)

Som sagt jag har ju hållt på en del med datorer men hade ju hoppas på att slippa hållapå om jag köpte allt nytt.


signatur

AMD Athlon X2 Dual-Core 6000+ 3.0Ghz | Geforce 8800GTS 640MB | 4x1024MB 800Mhz | WD Raptor 74GB 10000RPM - WD 250GB 7200RPM

nj
Medlem

Ett förslag är ju att du helt enkelt kontaktar deras kundtjänst och säger som det är, ljudkortet fungerar uselt och du tänkte stoppa in ditt eget samt koppla in några hårddiskar för att komma åt dina äldre filer lite enklare.
Min erfarenhet av hemdatorer som har haft liknande garantivillkor så har det inte varit minsta problem bara man kontaktat supporten först. Är väl för att de ska kunna göra en notering om det hela eller nått sånt.

1
Skriv svar