(hårdvaru problem) problem när jag kör crysis?

Inaktiv
(hårdvaru problem) problem när jag kör crysis?

jag vet inte om det är fel på min dator eller om det bara är demot och de inte har fixat till allt,

Problemet.

jag kör allt på High och nu ska jag inte säga ''ibland'' utan det händer ofta att det laggar dvs FPS , när jag säger laggar då menar jag tex när jag rör mig snabbt eller när det börjar bli väldigt mycket action , annars ser grafiken jävligt snyggt ut ,

Problem 2.

Jag verkar inte kunna köra på veryhigh, när jag testade att köra på det så blev grafiken fulare , ja jag menar fulare . och några rosa rutor i himlen ,

Orsak.

vad tror ni orsaken till detta är , och är det fler som har samma problem som jag , min dator är ju några veckor gammal , och säg inte nu att jag inte kommer att kunna köra crysis på det högsta nu när jag har lagt ut jävligt mycket pengar på denna dator ,

Datorns innehåll.

här är det viktigaste delerna som jag tror ni vill se

Moderkort || asus extreme 680i

Cpu || Intel core duo 2 E6850 3.0 ghz

Minne || 2x 2048 mb 800 mhz (pc-6400)

Grafikkort || Leadek 8800 ultra

Hårdisk || 500 gb samsung 16mb 7200 rpm

Dvd-läsare || vanlig samsung brännare

Cpu-kylning || thermalright extreme 120 + 120mm
fläkt

Windows || vista ultimate 32 bits

Medlem

Rosa rutorna är antagligen grafikbugg, man kan inte köra very high i demot??

Inaktiv

jo en vän till mig sa det också , men jag kan välja veryhigh , någon som vet vad det kan bero på ,, men när jag valde det så funkade inget alls ,,, det laggade mycket. blev fulare grafik , +rosa rutor , men jag hade valet att välja mellan veryhigh ,,, men någon som vet vad det andra problemet beror på ?

nj
Medlem

Testat nVIDIAs betadrivrutiner för sina grafikkort som de rekommenderar till Crysis-demot?

Inaktiv

har instalerat beta drivrutinerna NJ men jag märker ingen större skillnad , är det någon mer som uplever samma sak som jag. ¨

och jag undrar är dem färdiga med spelet nu och fixat till alla problem som de nu har visat på demot,

nj
Medlem
Skrivet av david_dellblom:

har instalerat beta drivrutinerna NJ men jag märker ingen större skillnad , är det någon mer som uplever samma sak som jag. ¨

och jag undrar är dem färdiga med spelet nu och fixat till alla problem som de nu har visat på demot,

Nu vet jag inte helt vart Richiraptor fick tag på den här informationen men om den stämmer så är det nog överhängande risk att det dröjer innan hårdvaran orkar med allt på max i bra/perfekt flyt.
Fast å andra sidan så är jag inte helt förvånad om det skulle stämma med, brukar ändå dröja någon hårdvarugeneration innan helt nya spelmotorer fungerar riktigt bra med allt på bästa grafiken. Se bara på när CryTEK släppte Far Cry, id Software Quake 3 Arena/Doom 3, etc.

Inaktiv

vadå så de menar att INGEN kommer att kunna köra crysis på fullt med sånna datorer som vi har nu?

Medlem

Jao, de menar det.

Inaktiv

Tänk också på att det går åt mer watt vid högre upplösning och att en del spel gör så att datorn blir ordentligt varm. Jag fick problem i något krävande spel med lag-liknande syndrom och fixade kylningen. Då försvann det.

I övrigt .... ny spelmotor etcetera ...nja är nog bara att ta det lugnt ett tag.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

kör allt på max. allting flyter bra förutom när jag slår på kikaren då laggar det till en halv sekund eller så. Hoppas verkligen på att det är fel på demot

Inaktiv

men vad har du i AA , jag hade 16Q , men nu så sänkte jag ner det till 8 , och nu så laggar det inte längre.

Medlem

Jag har också liknande "problem" som dig... eller snarare som de flesta. Vad jag har läst på de flesta forum så verkar det som om dagens hårdvara inte räcker till riktigt för att kunna köra Crysis i riktigt höga inställningar. Det lär ju komma ut nya drivrutiner och patcher som kanske gör så att det flyter på bättre men att kunna maxa Crysis lär vi säkert få vänta med till nästa generations hårdvara.
Jag grät nästan så besviken jag blev på hur mitt system presterade i spelet, okej det var snyggt men jag trodde helt enkelt att det skulle flyta på bättre.


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

Inaktiv

jag kan köra crysis på high med mitt 8800gts 320mb


signatur

I got an OS i think it's called vista but i call it "Shita"

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

men vad har du i AA , jag hade 16Q , men nu så sänkte jag ner det till 8 , och nu så laggar det inte längre.

Seriöst grabben kör inte 16Q, du dödar ju dig själv och din maskin. Och skillnaden? Du ser ingen skillnad typ.

Ta bort AA helt imo.

Jag kan lira high med min burk (sign).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

trodde verkligen inta att jag skulle kunna spela Crysis men det flyter på bra, visserligen kan jag bara köra det på Low 800x600 men fasen vad snyggt det är även på low, minst lika snyggt som FarCry på high.

kan bara drömma om att köra på högre inställningar, fick 2055 poäng i 3DMark06.

1
Skriv svar