Batman: Arkham Asylum avbildat

Inaktiv
Batman: Arkham Asylum avbildat

Ser oerhört snyggt ut.

Men är det bara jag som är trött på att alla spel idag är gjorda med Unreal 3 Engine? Grafiken och färger ser identiska ut.

I alla fall ljussättningen. Om ni tittar på bakgrunden i alla bilder, alltså miljön (stenpelare,den gul/bruna ljussättningen etc), så skulle man tro att den är tagen direkt från gears of war 2, så är det i alla spel som är gjorda med unreal engine 3 när de inte har ändrat så mycket själva.

Men detta spelet kan säkert bli kul och snyggt ändå. Det ser lovande ut.

Inaktiv

håller med, färger å alla U3 spel är helt identiska... im sick of it

Medlem

Jag är riktigt taggad inför det här spelet. Läderlappen är utan tvekan den mest intressanta serietidningshjälten och det är riktigt tråkigt att ingen utvecklare har lyckats göra något kvalitetspel baserat på honom, då material för det finns där. Eller, ja... Batman till NES är ju en klassiker.

Själv tycker jag att den grafiska stilen de har valt passar Batman-universumet helt perfekt. Hoppas bara att Rocksteady har vad som krävs för att föra en djup, mörk och intressant handling i bästa Batman-anda, de har i alla fall lyckats med det estetiska.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Skrivet av mr.bear:

Jag är riktigt taggad inför det här spelet. Läderlappen är utan tvekan den mest intressanta serietidningshjälten och det är riktigt tråkigt att ingen utvecklare har lyckats göra något kvalitetspel baserat på honom, då material för det finns där. Eller, ja... Batman till NES är ju en klassiker.

Hoppas verkligen att Rocksteady har vad som krävs att föra en djup, mörk och intressant handling i bästa Batman-anda, de har i alla fall lyckats med det estetiska.

Batman the beginning var ju bra iallafall


signatur
Medlem

Ser lovande ut

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Batman the beginning var ju bra iallafall

Batman: The Beginning? Vad är det? Hittar ingen info om det någonstans. Tänker du på Begins? Det var ju bara ett licensspel i mängden.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

KoP
Medlem

Batman som kom 1989 till C64/Amiga var ett ganska stabilt bygge vill jag minnas. Sen dess har det väl inte kommit några värdiga uppföljare. Föränns nu kanske.

Medlem

Satt och läste en bok som hette "Superman on the couch" (eller om det kanske stod i "how to read superhero comics and why"?) och fick en förklaring till den gula, inte alls diskreta, batman-symbolen han brukar ha på bröstet; uppenbarligen är den bepansrad och får fungera som en bullseye (minns inte vad det heter på svenska just nu) så han lockar banditerna att skjuta honom där istället för i huvudet där han är oskyddad... That's pretty awesome.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

ser riktigt nice ut


signatur

Rawr

Medlem

Ser bra ut längtas


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag kom ihåg ett batman på sega 8-bitars som var helt suveränt hoppas det här blir nått bra

Medlem

Batman till NES är det bästa Batman spelet imho.

Men det här verkar bli något i hästväg! Älskar hur snuskigt och mörkt det ser ut, precis så som Dark Knight och Batman Begins. Det är så jag vill att Batman skall vara! Har höga förhoppningar av detta spelet, förhoppningsvis blir det ungefär som vad Chronicles Of Riddick blev för Riddick filmerna.


signatur

Nämen!

Medlem

"Why do you wanna kill me?!"

Medlem
Skrivet av beersgarden:

och fick en förklaring till den gula, inte alls diskreta, batman-symbolen han brukar ha på bröstet; uppenbarligen är den bepansrad och får fungera som en bullseye (minns inte vad det heter på svenska just nu) så han lockar banditerna att skjuta honom där istället för i huvudet där han är oskyddad... That's pretty awesome.

Jajjemen, så är det. Han får bl.a. användning för den i The Dark Knight Returns.

F.ö. verkar spelet asballt, bara de får till en schysst, mörk story i riktig batman-anda som någon nämnde.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Satt och läste en bok som hette "Superman on the couch" (eller om det kanske stod i "how to read superhero comics and why"?) och fick en förklaring till den gula, inte alls diskreta, batman-symbolen han brukar ha på bröstet; uppenbarligen är den bepansrad och får fungera som en bullseye (minns inte vad det heter på svenska just nu) så han lockar banditerna att skjuta honom där istället för i huvudet där han är oskyddad... That's pretty awesome.

haha de har du fan rätt i de är fett coolt =P..

som alla andra säger, spelet ser fett nice ut och med tanke på att de senaste 2 filmerna var på topp båda två (större delen av de bra betyget till 2an var ju såklart Mr. Heath Ledgers *RIP* förtjänst) så hoppas man på att de här blir en värdig "uppföljare".. btw vem var de som skulle spela pingvinen i nästa film?


signatur

I have spoken..

Medlem

Grafiken var det i.a.f. inget fel på

Medlem

Grafiken var snygg. Men hoppas bara storyn bli bra. Så att det inte bara är att springa runt och leka tjuv och polis.

Medlem

Störde mig lite på "bekymmersrynkan" i masken på Batman, annars ser det tokbra ut.

Hoppas det blir bra, den bästa superhjälten därute förtjänar det imo.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar