Nvidia Geforce 7500LE och WoW

Inaktiv
Nvidia Geforce 7500LE och WoW

Tjenare! Kan börja med och säga att jag inte är så haj på datorer. Men kan ge det ett försök att förklara vad felet är.

Jag köpte nyligen en dator (Intel Pentium), den har 2gb i ram, 2,8ghz och så har den Vista.

Vad jag nu vill veta är varför jag knappt kan spela på max grafik i wow utan att jag ska få ca 10 fps. Jag har stängt av Vsync också men det verkar inte göra så stor skillnad. Så jag undrar varför jag inte kan spela på max utan bara på lägsta, jag vet att ni inte ha så mycket att gå på men jag börjar undra ifall det är grafikkortet som det är fel på.

Kan det vara uppdateringer? Vista? Tycker ni ska jag installera xp istället? Vill gärna få så många råd som möjligt, tack!

Medlem

Den snabba förklaringen är att Grafikkortet är totalt skräp. Det var inte allt för hett för 5 år sedan heller.

Vista lär inte hjälpa saken heller iof.

Medlem

Nej, det där grafikkortet är ju kaputt, även till ett fult spel som WoW. Köp ett 8800GTS, ruskigt snabbt och prislappen kan man titta på utan att svimma.

Medlem

LE är budget kort i 7 serien tyvärr men det borde klara wow iaf tycker man. jag spelade wow på max GFX på ett gammalt Radeon 96pro o det var inte helt fy skamm

1
Skriv svar