Se det senaste från Empire

Inaktiv

Alltså, varför lägger de krut på distraherande grafik om de vill skapa något genialt? De borde satsa på spelmekaniskt och komplex taktisk realism, symboliska enheter med god översikt samt ett komplext UI. Då hade jag blivit intresserad. När jag ser detta uppenbara grafiska prestandamonster blir jag tveksam till om det blir någonting för mig.

Inaktiv
Skrivet av blesserad:

Alltså, varför lägger de krut på distraherande grafik om de vill skapa något genialt? De borde satsa på spelmekaniskt och komplex taktisk realism, symboliska enheter med god översikt samt ett komplext UI. Då hade jag blivit intresserad. När jag ser detta uppenbara grafiska prestandamonster blir jag tveksam till om det blir någonting för mig.

Jag kan hålla med dig till viss del men när du säger att du vill ha ett komplext UI så förstår jag inte riktigt varför... Varför ska UIn vara så avancerad och krånglig istället för att kunna göra precis samma saker fast är upplagd på ett annat, enklare sätt?


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av beersgarden:

Ska lätt som engelsmännen i road to independence och skriva om historien, jänkarna ska få lära sig vad som händer när de bråkar med kolonialmakten och kronan;)

När jag är klar kommer hela "USA" och halva Kanada att vara råsvenskt.

Är ytterest tveksam att man kan spela som Sverige i "Road to Independence", eftersom det är en egen Amerikansk kampanj (vid sidan om "Grand Campaign") som fokuserar på etablerandet av USA.

Och de har gjort om AI från grunden.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Träjvligt, jeh!


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Samt nya sanslöst dåliga beslut, som exempelvis att tiden som går för kampanjkartan och ledarfigurerna inte stämmer överrens,

de där är skit enkelt att fixa, fan till och med jag har lyckats med de och jag suger på sånt där!:)

Skrivet av matte89:

Men vad jag hatar mest i total war serien är REBELS, ofta är dom lätta att erövra, har korkad AI & soldater och beter sig inte alls som en stat. Att ligga automatiskt i krig med alla länder är ju inge vidare heller.

Copiera en annan stats trupper osv. vad som helst bara inga rebels!

då ska jag säga dig att rebeller som i M2TV inte finns i Empire. Visst de finns ju rebeller som kommer spawna, men inte som förut(läs: HELA TIDEN!...), utan när du inte behandlar befolkning väl som allt t ex för höga skatter och så vidare. men nu om rebellerna tar över en provins så kommer dom att bli en ny faktion istället.

hmm, de där låter bara flummig men jag hoppas du fattar vad jag menar?:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Kul serie


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

schwedennn ftw

Inaktiv

Ah 0.35 får man sig en smyg titt på kartan nere i vänstra hörnet, det ser lovande ut. Dock svider det att se Stockholm i fransmännens händer. "om jag ser rätt"


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv
Medlem
Inaktiv

Håller med alla här. Färre slag, mer betydande slag och en AI som inte är som den generiska tjejen på krogen, dvs, enkelspårig och irrationell.

Medlem

Ser riktigt bra ut !

Medlem
Medlem
Skrivet av blesserad:

Alltså, varför lägger de krut på distraherande grafik om de vill skapa något genialt? De borde satsa på spelmekaniskt och komplex taktisk realism, symboliska enheter med god översikt samt ett komplext UI. Då hade jag blivit intresserad. När jag ser detta uppenbara grafiska prestandamonster blir jag tveksam till om det blir någonting för mig.

Du verkar ha ingående information om spelet. Jobbar du där? Förstår inte att det skulle vara uppenbart att man antingen väljer bra grafik eller realism?? Låter helt osannolikt. Du har ju inte ens sett spelet än.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av matte89:

Ah 0.35 får man sig en smyg titt på kartan nere i vänstra hörnet, det ser lovande ut. Dock svider det att se Stockholm i fransmännens händer. "om jag ser rätt"

Tror nog att blått representerar sverige, frankrike ser ut att representeras av vitt, om inte nåt annat land har lagt beslag på hela frankrike vill säga.

Men det ser riktigt schysst ut, kan knappt bärga mig tills jag får köra det.

Inaktiv
Skrivet av beersgarden:

Ska lätt som engelsmännen i road to independence och skriva om historien, jänkarna ska få lära sig vad som händer när de bråkar med kolonialmakten och kronan;)

De ska lära sig känna respekt för Kronan!

Medlem
Skrivet av matte89:

Vid gudarna vad jag suckar när min romerska arme stiger in i minor asia och ser runt 15 fulla persiska arméer.

Slag ska vara sällsynta i det nya spelet, historiskt blev det runt en drabbning varje år, på smått eller stort. Och om jag förstår det så är det 4turns per år i empires så det finns hopp.

Jag ser fram i mot att kunna lira Sverige, inte bara för att se karoliner i gult & blått utan att landet blir utmanande att spela så som det är i EU3 runt 1700talet.

Höga skatter, låg befolkning, stort land, lång kust, mäktiga grannar men så klart skickliga krigare.

Men vad jag hatar mest i total war serien är REBELS, ofta är dom lätta att erövra, har korkad AI & soldater och beter sig inte alls som en stat. Att ligga automatiskt i krig med alla länder är ju inge vidare heller.

Copiera en annan stats trupper osv. vad som helst bara inga rebels!

De får gärna ha rebels som i EU3: IN imo, även fast de är träliga så har de ett syfte där.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Grymt, jag ska lätt ta över danmark och dricka massa bärs.

Medlem

haaa gör det du Subzero och ajg ska vara Sverige och ta över tills jag får fram det gamla Sverige som det var i den tiden!!!:)

12
Skriv svar