Bästa instancen i WoW?

Gen
Medlem
Skrivet av Hukkie:
Skrivet av Desmin:

De gamla klassiska 40 man instancerna, många minnen från dem. Annars gillar jag Zul Gurub och Zul Aman.

Mjo riktigt sköna instances, tröttnar aldrig på att köra dem Var i Zul Gurub igår senast på en mountrun.

Vi har också börjat köra några mountruns och visst är Zul Gurub en skön instans. På många sätt goare än Zul Aman som enligt min mening är en dålig kopia av ZG.

Medlem

Blackrock depths o allt som hör till.

Baren med alla sina scripts osv osv. Massvis med bossar o quest.
Finns inget i det nuvarande spelet som kändes i närheten lika maffigt som när man knallar in i berget för första gången med statyerna som fixerar graven i mitten och lava som flyter överallt.

Det finns faktiskt lore runt hela stället och det finns 2 stycken zoner fulla av quest som dessutom leder in dit på något sätt.

Mest genomtänkt! (förutom MC som var lite hastigt inlaggt men endå)

Inaktiv

Älskar Blackrock depths och Shadowfang Keep, det är så mysigt där. Känns hemtrevligt!


signatur

Wolfenstein: Enemy Territory for ever! Forum om: Warhammer Online

Medlem

Stratholme. Får mig att tänka på de gamla goa dagarna i wow

Cavern of Time - Hillsbrad gillar jag, WarCraft 2 musik och trevlig historia.


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

pre-TBC >>>>>>>>>>>>>> TBC
allting är för linjärt i TBC. fanns t.o.m en himla massa "bakom kulliserna" i tidiga instancer m.m.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Karazhan, AQ20, MC och UBRS.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Old Hillsbrad for sure!!!!!!! älskar den! musiken är så situationsbaserad, samt miljön och hela konceptet med den instansen är fantastisk.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

UBRS

"Kill the one in the dress!"

Medlem

BRD är mäktigt. Deadmines är skoj, giev herioc mode!. Karazhan helt okej. SSC med Vashj fighten är underbar. Första runsen i mount hyjal. Mest episka och coola stället är dock AQ20 och AQ40, gillar starkt den egyptiska stilen där med spfinxar osv. Sen att den hade mäktigt öppning och att slutbossen är en old god gör det inte sämre.

Medlem

Shadowfang Keep - Designen, längden, slut-bossen.
Min första instans, allt var mystiskt och häftigt.
Särskilt när man snackar med han som öppnar dörren till borggården "you are indeed curageous to meet the horrors behind this door" (eller vad det är han säger) ger mig nästan rysningar varje gång jag tänker på det.

Scholomance - Designen, Bossarna, Död-temat.
Spänningen innan man ens är inne i instansen, en helt öde och död by med en borg högst upp, med "necro"-svampar överallt.

Karazhan - samma som Scholomance plus musiken, minus svamparna.
Fick till och med en hel dal för sig själv.
Älskar verkligen designen i Karazhan och mystiken, jag menar det verkar som att alla som var där dog ganska snabbt då de fortfarande har sin bal och teater.

"The Door-man should wear a suit"
-Serious Sam second Encounter

Indeed he is

[Lägger till:]
Caverns of Time: Old Hillsbrad Foothills
Den är väldigt skön, som ett avbrott från de andra då man kan utforska den som en vanlig zon, helt underbar.
Och sedan musiken, hör "ny versioner" av WarCraft II's musik, bland annat "Loot and Plunder" bam bambam bam bam bam baaaam

Medlem

BT utan tvekan


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Jag har själv aldrig varit i någon av AQ instancerna men av vad jag har sett och bossarna så verkar den riktigt bra. Det hela med en "Old God" som styr i all hemlighet och sånt är bara för jävla skönt alltså. Älskar allt som har med lore att göra.

Håller med dom som sagt att TBC hade tråkiga instancer, det är bara dom lite bättre som ens har en gnutta lore i sig och det tar bort hela spelglädjen och ersätter den med ett grind-begär för gear


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

Scarlet Monastery, Stratholme, Blackwing Lair, Naxxramas(stavning?) och Deadmines är klara favoriter hos mig iaf.

mis
Medlem

Naxxramas och Sunwell :]


signatur

etqw?

Medlem
Skrivet av highspeed:

BRD är mäktigt. Deadmines är skoj, giev herioc mode!. Karazhan helt okej. SSC med Vashj fighten är underbar. Första runsen i mount hyjal. Mest episka och coola stället är dock AQ20 och AQ40, gillar starkt den egyptiska stilen där med spfinxar osv. Sen att den hade mäktigt öppning och att slutbossen är en old god gör det inte sämre.

BRD + AQ är i en helt annan klass än mycket annat. Helt klart.

Gillar Dire Maul starkt och även Shadow Labs i TBC

MH är också nice, dock inte lika EPIC som man trodde det skulle vara


signatur

Quake? Är det smittsamt?

12
Skriv svar