EA och Spore till Steam?

Robot
Medlem
EA och Spore till Steam?

Åh fan.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

soi
Medlem

Vore trevligt med fler spel på steam

Medlem

Steam FTW


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Synd att de har så sjukt höga priser.
T.ex. Fallout 3 är ca 250kr dyrare på Steam än om man beställer det från någon webbutik.

Medlem

sen så läger dom på moms :> men är man riktigt lat så tycker man väll att det är värd 200kr mer :>

Medlem

Steam är fantastiskt egentligen. Tycker fler företag skulle slå ihop sig med steam.
Det är bra och samtidigt smidigt att kunna ha alla sina spel på ett och samma ställe. Dessutom att kunna installera dom på vilken burk som man loggar in på. Samtidigt som det patchas av sig självt.

Nästa steg är ju att dom sänker priserna lite mer så folk blir mer villiga att köpa.
T. ex som mitt senaste inköp av Left 4 Dead som kostade ungefär lika mycket som i affären. Och från affären får man ju ändå handbok och fodral.

Vore rätt grymt om dom införskaffade Achievements på alla sina spel hädanefter som då syns på ens Gamerprofil , då vore det lite roligare att spela om dom gamla spelen, som ingen köper för att man redan har varvat dom 10.000 gånger... Så det blir lite mer utmaning och lockar till sig folk att köpa dom och varva om dom ytterligare ett par gånger.

Det var lite tankar från mig det. Nu ska jag ha ett skönt jullov, Godjul alla FZ:are !


signatur

Life is short , play more

Medlem

VALVE FOR PRESIDENT !


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Inaktiv

ja som trodde att EA hade en egen tjänst liknande Steam på gång

Medlem

Dom borde sänka priserna på steam. Fick betal 502 kr för sacred 2 på steam och sen såg jag det på en butik i stan för 250 kr...

Tycker att EA store borde öka antal spel, finns bara EA spel där och det är inte många.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av SajCo:

Steam är fantastiskt egentligen. Tycker fler företag skulle slå ihop sig med steam.

+

Nästa steg är ju att dom sänker priserna lite mer så folk blir mer villiga att köpa.

Det går inte ihop eftersom konkurrensen nästan kommer att bli minimal om alla företag ansluter sig till Steam. Mao spelen kommer inte att bli billigare. Finns ju ingen anledning för Steam att sänka priserna när de inte har någon riktig konkurrent som pressar priserna. (på den digitala spelmarknaden)


signatur

War never changes.

Medlem

Om detta innebär no SecuROM och oändligt med aktiveringar så kan det mycket väl bli ett köp för min del.

Inaktiv
Skrivet av SajCo:

Steam är fantastiskt egentligen. Tycker fler företag skulle slå ihop sig med steam.
Det är bra och samtidigt smidigt att kunna ha alla sina spel på ett och samma ställe. Dessutom att kunna installera dom på vilken burk som man loggar in på. Samtidigt som det patchas av sig självt.

Nästa steg är ju att dom sänker priserna lite mer så folk blir mer villiga att köpa.
T. ex som mitt senaste inköp av Left 4 Dead som kostade ungefär lika mycket som i affären. Och från affären får man ju ändå handbok och fodral.

Vore rätt grymt om dom införskaffade Achievements på alla sina spel hädanefter som då syns på ens Gamerprofil , då vore det lite roligare att spela om dom gamla spelen, som ingen köper för att man redan har varvat dom 10.000 gånger... Så det blir lite mer utmaning och lockar till sig folk att köpa dom och varva om dom ytterligare ett par gånger.

Det var lite tankar från mig det. Nu ska jag ha ett skönt jullov, Godjul alla FZ:are !

Tycker fortfarande inte att Steam är så stort. Majoriiteten köper ju via butiker, internetbutiker.

Mera reklam på TV

Inaktiv

Man har även hittat liknande saker om Warhammer: Online.
FZ, ni får hänga med lite mer i svängarna

Inaktiv
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av SajCo:

Steam är fantastiskt egentligen. Tycker fler företag skulle slå ihop sig med steam.

+

Nästa steg är ju att dom sänker priserna lite mer så folk blir mer villiga att köpa.

Det går inte ihop eftersom konkurrensen nästan kommer att bli minimal om alla företag ansluter sig till Steam. Mao spelen kommer inte att bli billigare. Finns ju ingen anledning för Steam att sänka priserna när de inte har någon riktig konkurrent som pressar priserna. (på den digitala spelmarknaden)

Nej, men de ska ju konkurrera mot vanliga butiker och då behöver de sänka priserna, enligt mig.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

steam har jag till half life serien inte något annat.
annars blir det skivor från butik


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Jag testade faktiskt steam för första gången med Left 4 Dead och jag tycker det funkar väldigt bra faktiskt... Fattar inte hur de kan använda SecuROM när nåt så bra som steam finns... För Steam sabbar inte för användaren eller hur?

Medlem
Skrivet av seven8nine:

Jag testade faktiskt steam för första gången med Left 4 Dead och jag tycker det funkar väldigt bra faktiskt... Fattar inte hur de kan använda SecuROM när nåt så bra som steam finns... För Steam sabbar inte för användaren eller hur?

Well, om nu steam av någon anledning måste lägga ner och ta sina servrar ur drift eller av någon diffus anledning bestämmer sig för att banna dig från servrarna, var har du då ditt spel? Steam använder sig också av DRM, men av någon anledning accepterar och tror många att detta skulle vara annorlunda, om än idag kanske inte lika elakt som andra lösningar. Visst, jag gör gärna köp av spel online, men då vill jag ha det i form av en iso eller installationsbara filer jag senare kan bränna till cd och installera hur o när jag vill, utan inblandning av andra.

Medlem

Haha kommer ihåg på CS tiden när steam släpptes, vilket jävla liv det var. Nu har det hänt mycket och de är en stor anledning till varför jag personligen faktiskt betalar för mina lir. Fantastisk portal, bra hastighet. Oftast rätt schyssta priser också, och rätt goa "packs".

Yupp Valve for president !

Medlem
Skrivet av fldc:
Skrivet av seven8nine:

Jag testade faktiskt steam för första gången med Left 4 Dead och jag tycker det funkar väldigt bra faktiskt... Fattar inte hur de kan använda SecuROM när nåt så bra som steam finns... För Steam sabbar inte för användaren eller hur?

Well, om nu steam av någon anledning måste lägga ner och ta sina servrar ur drift eller av någon diffus anledning bestämmer sig för att banna dig från servrarna, var har du då ditt spel? Steam använder sig också av DRM, men av någon anledning accepterar och tror många att detta skulle vara annorlunda, om än idag kanske inte lika elakt som andra lösningar. Visst, jag gör gärna köp av spel online, men då vill jag ha det i form av en iso eller installationsbara filer jag senare kan bränna till cd och installera hur o när jag vill, utan inblandning av andra.

Steam ger ju användarna förmåner. Vi känner redan till dem så jag tänker inte rabbla upp dem. Andra DRM som t.ex. SecuROM ger dock inga förmåner. De ger dig nåt skit och förväntar sig att du ska acceptera det.

Ang. skivor så kan du ju alltid göra en backup av spelet på en DVD. Spelet kräver ju fortfarande Steam, men då har du det iaf på skiva (senaste versionen dessutom).

Medlem

ni har redan nämnt det bästa med steam.. men jag tycker att en dålig sida är att man oftast har igång det när man spelar och Steam är inte riktigt minnesnål direkt.. plus tänk er ett spel som GTA iv, då ligger det 3 inloggningar (Steam, Live, RSGSocial Club)och 3 aktiva enheter plus spelet och kör "onödigt" ...

Inaktiv
Skrivet av arasse:

ni har redan nämnt det bästa med steam.. men jag tycker att en dålig sida är att man oftast har igång det när man spelar och Steam är inte riktigt minnesnål direkt.. plus tänk er ett spel som GTA iv, då ligger det 3 inloggningar (Steam, Live, RSGSocial Club)och 3 aktiva enheter plus spelet och kör "onödigt" ...

då gtaiv är ett mongo och bordes inte tas upp som ett exempel då det är skapat för att få datoranvändare att köpa en konsol.


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

1
Skriv svar