Vilket var ditt första spel minne?

Inaktiv
Medlem

Hmm första spelminnen är en karate spel och risk på commodore 64 fast det bästa spelminnen var när jag pumpade Red Alert 1 hos en släktning och brorsan lovade mig att dra mig till en spel cafe och spela det..Blev aldrig av

Medlem

Jag tror att det var när jag fick mitt SEGA (tvspelskonsol) och jag satt och spelade Sonic, men jag kommer också ihåg när jag fick mitt gameboy colour, spelade super mario på den.:D

Medlem

Kommer ihåg att tennis var mitt allra första spel minne:D vet inte vad konsolen hette,men man styrde med små joysticks...Detta var nog runt 82-83 någongång,tillbringade många raster med detta spel:up:

Inaktiv

Thunder Castle på Mattel Intellivision tror jag, osäker som fan.. släpptes 86 ialla fall


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Jag var nära att säga mulle meck, men det hade inte varit sant. Första spelandet som jag kommer ihåg skedde på farsans gamla Mac. Där spelades diverse små spel som jag inte kommer ihåg.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv

Bör vara något bilspel som stod i någon biljardhall på 70-talet, alltså innan datorerna var ute.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Tony hawk skate spel på brorsans playstation


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Dark Colony tror jag att det var.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Age of Empires 1

Kommer aldrig glömma den tiden när man byggde och högg träd när man spelade mot easy.

Medlem

När jag spelade TMNT på SNES


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Pokémon blue till game boy coller var mitt första spel. Jag kommer ihåg när alla spelade det i skolan i ettan. Men tillslut förbjöds det eftersom ingen ville komma till lektionen innan de hade sparat

haha, hände nästan mig också ^^ Pokemon FTW!


signatur

Rawr

Medlem

Spelade Zelda Ocarina of Time på Nintendo 64 hos min kompis, var helt såld, fick en N64 julen samma år, dock med Majoras Mask, skaffade ZOoT senare.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Bermuda Syndrome, man spelade som en pilot under andra världskriget som kraschat på en Dinosaurie-Ö. Då var konceptet skiit häftigt


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Jag är ledsen.. men man kommer inte ihåg grejer från när man var 1 eller 2.

ja, möjligtvis kan man ha något minne från 2,5-3 år.. men vid 1-års ålder tuggar man nog på spelet mer än att spela

mina första spelminnen är (vad jag kan komma på nu) från en polare som hade c64, paperboy och så nåt krigsspel där en snubbe går uppför på skärmen och skjuter fiender.


signatur

thank you, come again

Medlem

castor påminde mig om att apan var först.

Medlem

Första gången min storebror lät mig spela på hans Amiga 500, vi spelade Speedball och jag fick så jävla mycket stryk.

Medlem

Nåt musse pigg spel till sega när jag var 2-3 år
är nu 16


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Tjejerna på Duke Nukem 3D


signatur

"du, hur känns det att vara en skitgubbe?"

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Diamond hunt, uppvikbart treskärmsspel.. (ooooh).
http://www.miniarcade.com/vtech/diamond.htm

Den där hade jag också

Första spelupplevelse var annars Space Invaders, Klippans camping runt -80. Farsan bodde nära campingen och tog med mig dit för att kunna testa det. Inte långt kvar tills man firar 30 år som gamer.... fi fan :\

Medlem

Jag var så jävla liten när morsan började hyra tvspel åt mig och min bror. Men jag kommer ju aldrig glömma de där svarta väskorna man fick med sig från videobutiken som man vecklade upp och så fanns det ett nintendo inuti.

Första spelet var säkert SMB men jag minns bara när jag och min bror satt i våra sackosäckar o lirade megaman 1 o malde i oss ostbågar så att kontrollerna blev gula
Kommer aldrig glömma de två första skärmarna på cutmans bana... det var den enda banan vi klarade av på den tiden haha..

Youtube-proffs

signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Rysk roulette på farsans jobb, implementerat på en fotosättare. Stor pjäs på hundratalet kg med roterande utbytbara glasskivor (en per font) och servomotorer som drog linser och speglar längs en räls. Åsså en grönmonokrom skärm och 8-tumsdisketter.
Och nu gör en skrivare för några hundringar jobbet bättre. Fast dom kan ju inte lira rysk roulette å andra sidan.

Bang! You are dead, would you like to try again? (y/n)

Medlem
Skrivet av huxflux:

mina första spelminnen är (vad jag kan komma på nu) från en polare som hade c64, paperboy och så nåt krigsspel där en snubbe går uppför på skärmen och skjuter fiender.

minnen... så bedrägliga ibland.

ser att tråden bumpats upp och såg min tidigare kommentar om mitt första spelminne. Det stämmer ju inte alls med inlägget här ovanför


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Chips Challenge. Håller fortfarande att spela ibland! Sen Doom 1/2 såklart!


signatur

That was no cheese.
http://www.threadbombing.com/

Skriv svar