ojämn tomgång

Inaktiv
ojämn tomgång

tjena. har en bmw 325-92. Bytte generator i bilen o plockade samtidigt bort batterierna. Efter allt va klart startade jag bilen och då va den väldigt ojämn på tomgången, går upp och ner av sig självt, har även märkt att bilen bluddrar ibland och sprutar ut svart rök.. Nån snäll person som vet va det kan vara för fel och hjälpa mig???. mvh johan

Medlem

svart rök brukar väl betyda att motorn får för mycket soppa. säkert enkelt att justera, kanske har du bara kommit åt gasvajern? (kanske är helt ute och cyklar, men jag har för mig att "blandningen" går att justera däromkring också)

OBS: nej, jag pratar inte bilspråk


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Är inte bilexpert men det kan vara så att motorns adaptiva "delar" måste få ställa in sig. När du kopplar bort batteriet så nollställs allt.

Har du kört något med bilen sedan du bytte generatorn? Kan vara så att den behöver gå en stund för att ställa in allt.

Inaktiv
Skrivet av SubMarine:

Är inte bilexpert men det kan vara så att motorns adaptiva "delar" måste få ställa in sig. När du kopplar bort batteriet så nollställs allt.

Har du kört något med bilen sedan du bytte generatorn? Kan vara så att den behöver gå en stund för att ställa in allt.

Ja jag har kört en hel del med den efter detta och har inte sett någon förbättring, så tror inte det hjälper

1
Skriv svar