Och spelpaketet går till...

Inaktiv

Jävla nördar (inte alls avundsjuk) ;P

Medlem
Skrivet av John:

Vi slipar på tävlingsupplägget och återkommer förhoppningsvis på onsdag. Eventuella fuskare kommer straffas hårt, vi har mycket bättre koll än ni tror.

Det låter jättebra John, men förtydliga då också i reglerna vad som räknas som fusk. Är det tex tillåtet att inte klicka på symbolerna utan bara spamma refresh och sen gå till save.php? Hur mycket får man scripta innan det räknas som fusk (om man tex vill scripta så att symbolerna blir synligare?)?

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av John:

Vi slipar på tävlingsupplägget och återkommer förhoppningsvis på onsdag. Eventuella fuskare kommer straffas hårt, vi har mycket bättre koll än ni tror.

Det låter jättebra John, men förtydliga då också i reglerna vad som räknas som fusk. Är det tex tillåtet att inte klicka på symbolerna utan bara spamma refresh och sen gå till save.php? Hur mycket får man scripta innan det räknas som fusk (om man tex vill scripta så att symbolerna blir synligare?)?

/ LordDaimos

Precis, ett upplägg som detta kräver knivskarpa regler som också gäller tävlingen ut.

Även jag hoppas på en tävling för oss dödliga. Känns tråkigt att det absolut fetaste priserna ges i en tävling där de flesta har noll chans att vinna.

Tyckte Tompa skrev att mycket kan hända innan tävlingen är slut(skrev det dag 1 eller 2). Riktigt så var det ju inte eftersom den som låg på första plats från dag 1 höll den placeringen i princip hela tävlingen och som säkerligen hade vunnit om det inte strulat för honom. Med andra ord är en tävling som är slut redan dag 1 knappast rolig.

Medlem

Kul grej kanske. Jag gav upp efter att jag läste vad tävlingen handlade om.

Men så är det väl kanske rätt riktat, den som vinner kanske behöver priserna mest.. ;D

Grattis iaf.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Synd att man aldrig fick någon varning innan dom släppte "skatterna"...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

EEK!

"Det var väldigt surt att se polly dra ifrån dom sista timmarna det gällde efter att man kämpat så hårt i 4 dagar, jag tog tyvvär totalt 3 st 2-3 timmars naps"

Sov du 6-12 timmar totalt på 96 timmar? Gaalet, men vilket engagemang!

Jag håller med många andra att det vore kul med en tävling där man inte måste sitta klistrad framför en skärm, och en och samma sida 24/7 i 4 dagar och spamma F5 konstant. :/

Riktigt grymma priser vilketfall, grattis till vinnaren, även om det var riktigt surt för dig Excerion ><

Medlem

^-

"Och nästa tävling ni gör, var snäll och fixa några timmars uppehåll för att låta tävlande sova. för det är näst in till självtortyr att knappt ha såvit något men det är en tortyr folk som vill vinna ändå kommer att göra om det är möjligt och enda sättet o vinna tävlingen."

Eller så har man råd att köpa sina prylar liksom och skiter i att plåga sig.

Grattis alla vinnare, väl kämpat!

En puss till KK dock, fan du var ju våran stjärna o hopp i kanalen

Medlem

färre och svårare frågor skulle vara kul gz polly


signatur

Rawr

Medlem

Kan vi vanliga dödliga möjligtvis få ta del av hur hur många fler besök på fz som tävlingen genererade, eller är det en företagshemlighet?

Lär ju ökat andelen laddade sidor med flera hundra procent. Jag gav upp efter 350 st symboler under de två första timmarna, när jag fick reda på att det skulle fortsätta släppas symboler i tre dagar. Uppoffringen kändes inte värd det.

Medlem

Öh, bara 36 i timmen?
Jag fick typ 110 i halvtimmen.. men orkade inte sitta där o klicka;)

Gratz till alla som vann!:P


signatur

Wai

Medlem

jag fick 1 poäng i allafall

Inaktiv
Skrivet av liath:

Precis, ett upplägg som detta kräver knivskarpa regler som också gäller tävlingen ut.

Tyckte Tompa skrev att mycket kan hända innan tävlingen är slut(skrev det dag 1 eller 2). Riktigt så var det ju inte eftersom den som låg på första plats från dag 1 höll den placeringen i princip hela tävlingen och som säkerligen hade vunnit om det inte strulat för honom. Med andra ord är en tävling som är slut redan dag 1 knappast rolig.

Nu var ju denna tävlingen lite speciell i och med att reglerna eventuellt ändrades, men man kan ju säga att om tävlingen är ganska lång så har man ju chans även om man missar lite i början eller i mitten. Som Polly sa, så kom han in efter att tidsgränsen satts (hade den funnits hela tiden så motsvarar det ett ännu senare inträde).

Är det däremot typ 6 timmar lång så är man ju helt körd om man missar ens en timme eller märker av tävlingen sent.

Och visst, har man missat en hel dag så kan det ju bli lite svårare att vinna för just dig, men det är ju många andra som inte ledde efter dag 1 som fortfarande har chansen.

Det kändes lite som att det kom fler symboler i början än i slutet (t.ex. långa pauser på flera timmar lördag och söndag), det är förstås helt fel. Det borde varit tvärtom isåfall om det inte ska vara homogent fördelat. Färre i början och mer sen så det är lättare att hoppa på för de som missat samt att tävlingen inte är, som du säger, inte ska vara i stort sett avgjord från början.

Medlem

Grattis Polly, till Excerion: Surt, men du var nära. Starkt jobbat.

Nästa gång känns det som om någon form av varning 12 timmar innan skulle sitta fint, så att man vet vad som händer.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Inaktiv

Funderar redan på att köpa några red bull inför imorn eller onsdagen så att jag kan sitta ett par timmar och tävla. Men jag har ju skolan förstås. Skulle vara super om dom ändrade reglerna så att det var från 12 på natten tävlingen slutade och började 14.00 (Bra för mig i alla fall)

Föresten, riktigt nice tävling FZ, hoppas på flera sånna under jullovet

Medlem
Skrivet av Ankh:

Grattis till vinnarna!
Jag gav själv upp efter en mycket kort tid då jag insåg att jag har ett liv

Tror du, helt ärligt, att alla gjort det här manuellt? T.ex. 30+ klick i timmen?


signatur

1338 - One Step Above

Skrivet av |cp|Billen:

Tror du, helt ärligt, att alla gjort det här manuellt? T.ex. 30+ klick i timmen?

Jag har gjort det manuellt, du är välkommen hem för att leta efter script o dylikt.
Jobbigt namn du har Billen.. kan ju inte citera dig normalt.

Medlem
Skrivet av Crawller:

färre och svårare frågor skulle vara kul gz polly

Färre? Var ju typ elva totalt så hellre många fler!

Skrivet av Noken8:

Öh, bara 36 i timmen?
Jag fick typ 110 i halvtimmen.. men orkade inte sitta där o klicka;)

110 i halvtimmen var i början, sen när du max kunde spara en i minuten så blev det lägre. Sen var det sparade symboler och inte poäng som var 36 i timmen, varje symbol kunde ju vara värd flera poäng sen.

/ LordDaimos

Medlem

Jag tror att ett script så pass avancerat som det skulle behövas till denna tävling skulle ta längre tid att skapa än vad tävlingen fanns ute.

Såvida man inte utnyttjade någon okänt bugg eller hål.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Medlem

haha sannerligen en tävling för de utan ett liv


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Grattis slagpåsen.

Nästa tävling sätter förhoppningsvis igång efter tisdag då min månadslånga julledighet börjar. Då kanske man kan vara med helhjärtat:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Hur skulle det se ut om det står :

Tävlingen startar 7.00 i morgon.

Då kommer ju 2500 personer sitta inne och sidan kommer lagga sönder?

Man får helt enkelt vara alert.

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av Mabec:

Kan ni inte lotta bland alla som deltar? Flest insamlade poäng ger störst chans till vinst? Dumt förslag?

Det hade gjort det till ett lotteri, vilket vi inte får anordna med så här påkostade priser.

Vi slipar på tävlingsupplägget och återkommer förhoppningsvis på onsdag. Eventuella fuskare kommer straffas hårt, vi har mycket bättre koll än ni tror.

Är det då ni kommer fram till att priserna kommer att användas i det (från och med nu) traditionella Julgibbet?


signatur
Medlem
Skrivet av Excerion:

Jag tror inte Polly hade varit särskilt glad om han hade förlorat tävlingen på samma grund som jag (och antagligen ingen annan heller) Så även om ni inte erkänner buggen försök att hitta den och fixa den, så detta inte händer någon annan i del 2.
Ber om ursäkt för lång text.

Jag lider med dig.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Crawller:

färre och svårare frågor skulle vara kul gz polly

Färre? Var ju typ elva totalt så hellre många fler!

Skrivet av Noken8:

Öh, bara 36 i timmen?
Jag fick typ 110 i halvtimmen.. men orkade inte sitta där o klicka;)

110 i halvtimmen var i början, sen när du max kunde spara en i minuten så blev det lägre. Sen var det sparade symboler och inte poäng som var 36 i timmen, varje symbol kunde ju vara värd flera poäng sen.

/ LordDaimos

Dom där poängen tog jag när det var 1 minut och
swappade mellan 20 o 30 sek...


signatur

Wai

Inaktiv

Grattis till vinnarna! Riktigt schysst 1a pris :).

Medlem

Värdelöst upplägg av tävlingen, men imponerande engagemang av de som orkade utsätta sig för den.

Undra vilket geni som tyckte detta var en bra idé, förutom för sidstatistiken som man nu kan skryta extra med för ev. blivande reklamplatsköpare.

Medlem

helt galen tävling med helt galna priser. upplägget kändes väldigt sensationellt ala usa. inte helt olikt dom endurance-tävlingar där folk står med ena handen på en pickup i sju dygn.
varför många reagerade så stark tror jag beror på att tävlingsupplägget är så främmande i just sverige. här i sosseparadiset ska ju alla ha lika stor chans och ingen får blir left behind och visar man prov på otrolig uthållighet och devotion så är man en "dagdrivare utan liv".

Medlem
Skrivet av wiki:

här i sosseparadiset ska ju alla ha lika stor chans och ingen får blir left behind och visar man prov på otrolig uthållighet och devotion så är man en "dagdrivare utan liv".

Helt rätt, och är det frågor med ska det vara i stil med "1+1 = ?" alternativ: "A: 3,14 B: 452375283945289 C: 2".
Det ska ju inte vara för svårt och kräva kunskaper av folk! Klart som fan en tävling med grova priset ska kräva grov ansträngning, kalla det tortyr om ni vill men ingen TVINGAR er att vara med och tävla. Klipp er och skaffa er jobb i annat fall och köp prylarna ni vill ha

Kommer ihåg att jag läste för säkert 10-15 år sen en fråga i en gammal Spindelmannen-tidning:
Vad heter Spindelmannens extrasinne?
A: Skämtsinne
B: Vansinne
C: Spindelsinne

... hellre tävlingar som kräver för MYCKET av de som deltar än för LITE.
och japp, jag låg inte ens nära att vinna med min 1 (ETT ENDA) poäng i tävlingen, inte värt slösa så mycket tid på det.

Medlem

Gratis till vinnarna!


signatur

I got a Goldenshower.

Skriv svar