Naruto: The Broken Bond

Robot
Naruto: The Broken Bond

När Ubisoft lagom till jul för andra året i rad bjuder 360-folket på en ny titel i den allt mer brokiga Naruto-serien står, föga förvånande, ytterligare knogmackor på dagordningen. Mötets ordförande: en energisk yngling med sminkade morrhår.

#naruto-the-broken-bond, #naruto-rise-of-a-ninja, #ubisoft, #assassins-creed


Medlem
FZ recenserar Naruto: The Broken Bond

Enligt mitt tycke är det massor med förbättringar emot föregångaren. Bla, att man får använda flera karaktärers förmågor tillsammans för att lösa ut diverse problem under uppdragens gång. Sedan att man inte blir påtvingad dessa eviga "gatulopp" hela tiden vilket var ett faktum i rise of a ninja. Finns 1-3st som man måste passera för klara sig igenom huvudstoryn kanske men inte fler. Och dessa är tämligen enkla om man jämför med vissa i rise of a ninja. I övrigt är ju orginal rösterna att föredra och detta vart ju något som fattades i Rise of a Ninja och folk klagade mycket på detta.
Så stort plus i kanten att de tog till sig den kritiken.

Grafiken i sig är helt underbar och om man följer anime serien eller mangan så kan man bara yra omkring i staden och kika på alla små detaljer som faktiskt finns där. Staden i sig förändras också igenom nästan hela spelet. Ifrån att ha varit sönderslaget och i sorg(trasiga byggnader, grått och trist) till att byggas upp på nytt och blomstra. Med andra ord väldigt skickligt hantverk rent grafiskt.

Att de är lite repeterande & att vissa uppdrag är rent av "fillers/utfyllnad" gör att betyget sänks i min bok. Men ett klart bra spel för de som gillar Naruto.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Gillar japanska grejor


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

kanske ska köpa det här ändå

Medlem

Tycker att det finns allt för många sådana sorters spel. Naruto kan vara roligt för dem som har följt serien men annars har jag svårt att tro att man går och köper det.


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Tycker det är stor skillnad på detta och Naruto Ultimate Ninja Storm till PS3, inget fanboy snack utan ren fakta.. Naroto UNS är i en anna liga faktiskt.

(iofs. är det ju kul att se skillnader imellan konsolerna för en gångs skull, istället för att lira portningar hela tiden.)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Tycker personligen att Ultimate Ninja Storm är mer ett fullfjädrat fighting spel medans Broken Bond är mer ett äventyrs spel med inslag av fighting och andra genrer.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Tycker det är stor skillnad på detta och Naruto Ultimate Ninja Storm till PS3, inget fanboy snack utan ren fakta.. Naroto UNS är i en anna liga faktiskt.

(iofs. är det ju kul att se skillnader imellan konsolerna för en gångs skull, istället för att lira portningar hela tiden.)

Annan liga? testa ANNAN FOKUS. Broken Bond är mil framför Ninja storm i äventyrs delen medans Ninja Storm är en katastrof i jämnförelse med Broken Bond ur det perspektivet men har ett bättre fighting system. DETTA är ren fakta, så vilken annan liga snackar du om?

Dock är fortfarande fighting systemet underlägset det i tidigare ps2 titlar.

Inaktiv

Hoppas bara att de kan få ett spel med Ninja storms fighting system och detta äventyrssystem.

Medlem

Jag har inte provat Broken Bond men om man jämför det med PS3 varianten så ser fighterna lite väl sega ut.

Och en till sak jag stör mig på som jag sett från trailers är att dom har med dom skrivna ljuddefekterna som man kan se i mangan, ok detta är ett still val men 1. Dom finns till exempel inte med i animen 2. detta är ett spel som släps för den västerlänska publiken och släps inte i japan. (fast det ser väll inte lika "Coolt" ut att skriva "BANG" och "THUMP" istället för massa tecken vi inte kan.)

Fast tja man kan ju vända på steken också Naruto Ultimate Ninja Storm har ju inget Multiplayer läge vilket är skamligt plus att story modet är minst sagt vekt.
Fast nu köpte jag ju inte ett naruto spel för storyn utan för fightingen.

Båda spelen är ungefär lika bra fast dom är bra på olika saker det är bara att välja det spel man tycker passar en bäst/den man har konsoll till.

Edit: jag håller med Bazil

Medlem

Jag minns att man i demot kunde köra med japanska röster, går det i fullversionen också? Lätt det drygaste med 1:an att behöva höra dom amerikanska rösterna, lät ju helt retarderat när dom sa namn...

Medlem

Skit baserad på en dålig japansk anime serie fy fan


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av Hardboiled15:

Skit baserad på en dålig japansk anime serie fy fan

Ja, smaken är som baken.

Fast ditt inlägg uppskattas inte av många oavsett vilken sida av baken de föredrar.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Hullon:

Jag minns att man i demot kunde köra med japanska röster, går det i fullversionen också? Lätt det drygaste med 1:an att behöva höra dom amerikanska rösterna, lät ju helt retarderat när dom sa namn...

På deras officiela Hemsida står det "Enjoy the original voice-acting from the series in Japanese & English"

Så ja du kan byta till dom Japanska orginalen.

Tack och låv för det som du säger det låter helt "retarderat" när dom säger namn och allt annat i övrigt enligt mig subs ftw

Medlem

Detta spelet är väldigt likt Pokemon i stilen. Samma ögon osv.

Inaktiv
Skrivet av Ninotramp:

Detta spelet är väldigt likt Pokemon i stilen. Samma ögon osv.

Du menar som de flesta andra animéer?

Inaktiv

Woaöh... Har ju ingen 360.. :/ Kan det inte komma något snajsigt Naruto-spel till PC..

Inaktiv

Oj verkar som det kom ett lite bättre än "bara ok" naruto spel, mjölka barnens föräldrar funkar alltid.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

1
Skriv svar