Bli rik slippa jobba, vore det nåt ?

Medlem

pïna colada heter den väl?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

den heter pina colada.
men efter några glas sånt så säger man nog
binacolada

Medlem
Skrivet av ProPain:
Skrivet av MaLiBu:

jag kan verkligen inte fatta att folk skulle vilja jobba även om dom var stenrika

är man rik så betyder det att man har mer tid att spendera på sitt liv istället

Det är enkelt, man kan ju ha kul på jobbet och gilla att umgås med folket där.

man är inte på jobbet för att umgås, vill man ta extra lång fika och bara sitta och prata under arbetstid så tycker jag att man ska lämna jobbet till någon som behöver det mer, en sån som inte är rik.

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

jag kan verkligen inte fatta att folk skulle vilja jobba även om dom var stenrika

är man rik så betyder det att man har mer tid att spendera på sitt liv istället

Det gäller bara att hitta ett jobb som man verkligen trivs med, då lägger man ju samtidigt tid på sig själv och sitt eget liv.. Så blir lönen bara som en härlig bonus ^^

Medlem

Piña Colada har jag för mig.
Skulle vara bra och ha så pass mycket pengar att man aldrig ens behövde bemöda sig om att veta vad saker kostar. Jobba -eller ja- bossa skulle det nog bli, kunde man göra om man inte hade nått bättre för sig.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Blev jag överdrivet rik så skulle jag troligtvis dela med mig endel med mina nära och kära, sen pluggar jag nu iof, så jobb har jag juh inte ens börjat med, men jag skulle nog ha något deltids jobb, kanske göra lite sköna frilans jobb här och där.. Annars skulle det till att resa, upptäcka världen och köpa diverse leksaker! Typ fet bil, hemmabio och grejer.

Medlem

Skulle inte jobba lika mycket men jag skulle inte må bra av att bara löka.


signatur
Medlem

Jag trivs bra på mitt jobb. Jag har otroligt bra kollegor och skulle nog inte sluta jobba bara för att jag vart rik. Däremot så skulle jag kanske jobba mindre än vad jag gör nu.

Men om vi snackar STENRIK!!! så skulle jag starta ett eget företag och anställa mina kollegor, på så sätt kan jag umgås med dom på arbetstid utan att behöva jobba

Medlem

Jag har en kompis som alltid vill jobba, när han blev arbetslös så satt han på msn och dega och hade inget att göra, jämnt. Han trånade efter ett jobb så det fanns något att göra om dagarna, jag fattar inte mig på sånt folk. Kan man inte skaffa dig något att göra som man tycker om istället, fick han välja skulle han jobba gratis. Jag själv skulle hittat på något kul som jag gillar om jag vann massa cash, börjar bli så segt att jobba.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

låter som dom flesta vill slappa på jobbet om dom var rika snarare än att jobba

Medlem
Skrivet av b0ne:

Jag har en kompis som alltid vill jobba, när han blev arbetslös så satt han på msn och dega och hade inget att göra, jämnt. Han trånade efter ett jobb så det fanns något att göra om dagarna, jag fattar inte mig på sånt folk. Kan man inte skaffa dig något att göra som man tycker om istället, fick han välja skulle han jobba gratis. Jag själv skulle hittat på något kul som jag gillar om jag vann massa cash, börjar bli så segt att jobba.

Kanske var så att han blev stressad över att vara arbetslös? En del människor trivs inte med att leva på bidrag, även om de inte rår för det.


signatur

yolo

Inaktiv

skulle vart sketball om ma kunnat köpa en egen tv kanal att göra vad man vill med.
typ kanal 5 eller tv 6 eller så.

det är ju himmla skillnad på folk och folk,
vissa mår dåligt av att inte jobba,

jag mår dåligt av att jobba, får huvudvärk av stress,
går mest som en zombie och tittar på klockan så man kan komma hem och slippa plågan...

Medlem

Skaffa ett bättre jobb då BangBoomBang.

(Är du gammal nog för att jobba? oO)

Inaktiv

är äldre än du tror

ne inte byta jobb, sluta med jobb istället.
lever bara en gång,
då vill man må som en prins

har läst nånstans hur mycke av livet som försvinner när man sover och jobbar.
fast minns inte hur mycket det var.
skulle gissa 70% av hela livet går åt till sömn och jobb.

sova måste man ju göra men inte det andra, hehe.
ni snubbar som sitter här på fz.
hur många av er jobbar och pluggar ?
och ni som jobbar, vad gör ni då ?

lite onödigt vetande som kan vara intressant

Inaktiv

det enda roliga jobbet jag haft var att brygga öl
men studerar man får man ju bara skitjobb, så äre..
man får hoppas på en ljusare framtid

..om jag var jävligt rik hade jag köpt alla aktier i Rix FM och bytt slogan från "Sveriges bästa musik" till "Sveriges sämsta musik". bara det. då hade jag dött lycklig.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

VIll jobba för att träffa alla olika folk, men kanske halvtid och sånt.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

är äldre än du tror

ne inte byta jobb, sluta med jobb istället.
lever bara en gång,
då vill man må som en prins

har läst nånstans hur mycke av livet som försvinner när man sover och jobbar.
fast minns inte hur mycket det var.
skulle gissa 70% av hela livet går åt till sömn och jobb.

sova måste man ju göra men inte det andra, hehe.
ni snubbar som sitter här på fz.
hur många av er jobbar och pluggar ?
och ni som jobbar, vad gör ni då ?

lite onödigt vetande som kan vara intressant

Jag kan rekommendera min tråd jag skapade förut "Era KNEG". Där får FZ's medlemmar skriva ner vad dom pysslar med :D.

Har letat efter en länk åt dig men kan inte tråden snabbt^^,


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Jag har en kompis som alltid vill jobba, när han blev arbetslös så satt han på msn och dega och hade inget att göra, jämnt. Han trånade efter ett jobb så det fanns något att göra om dagarna, jag fattar inte mig på sånt folk. Kan man inte skaffa dig något att göra som man tycker om istället, fick han välja skulle han jobba gratis. Jag själv skulle hittat på något kul som jag gillar om jag vann massa cash, börjar bli så segt att jobba.

Det han tycker om att göra är kanske att jobba? Personligen är jag en sån person du inte alls förstår dig på. Finns fasen inget värre än att känna att man bara är en parasit som lever på samhället utan att göra någon nytta över huvudtaget. Själv förstår jag mig inte på människor som trivs med att leva på a-kassa och bara gå hemma och dra om dagarna.

QRT
Medlem

nej fyfan jag klarar mig nog. finns ju så mycket bättre saker än pengs <<

Skriv svar