Bästa tv-serien någonsin?

Inaktiv

Just det, han var ju med i Falcon Crest, de där jävla vingårdarna. Ha ha ha. Vilken karriär... OK såpa då? Jag håller nog Dallas som favorit.

Inaktiv

Magnum, P.I.
Miami Vice,
MacGyver
Simpsons
Family guy
South Park

Alla andra serier suger.

MFC
Medlem

BoB!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Finns det något som den bästa tv-serien hmm det är inte lätt att säga i alla fall. Men utav det bästa måste dessa nämnas även om det finns så mycket mera

Babylon 5:

Babylon är en vision ett skrivet mästermärk utav JMS
"J. Michael Straczynski" en mästare på att skriva story lines. Han gjorde det igen i Jeremiha, visar starkt att han är ett kort att lita på. Han har sin vision och av utdömma av hans arbete så är det hans vision som gäller och inte tv bolagets. Bara kolla vad som hände med Babylon 5 - Crusade serien som blev ner laggd på att han vägrade vika sig.

Star Trek - Deep Space Nine:

Som en hängiven Babylon 5 fantast så kan man inte annat säga än att när Rick Bergman och andra involverade i projektet inte för att inte nämna the master mind bakom denna serien Robert Hewitt Wolfe, som också likt JMS är en väldigt stark författare gjorde denna epos av Star Trek den starkaste av alla när det kom till storyn. TOS,TNG, Voyager i alla ära men när det kommer till riktig rymd opera så slår inte klassikerna DS9. Odo, Quark oslagbara karaktärer helst i de scener de delar ihop. Benjamin Sisko den förste svarta kaptenen gör många intryck mycket väl spelad av Avery Brooks. Miles O'brian får verkligen vara med i serien Colm Meaney får verkligen brillera. Måste även vara den serien som är starkast när det kommer till hela rollbesättningen. Går ju aldrig slå Patrick Stewart men i helheten är DS9 en starkare uppsättning av skådespelare. Fast serien blir bäst efter och med avsnittet the way of the warrior när även Worf, klingonen från TNG kliver på stationen, han är nog den saknade länken för att göra denna serie till en legend.

V;

Vem kan glömma denna klassikern, finns väll inte så mycket att skriva om den det är väll en av det största scifi klyshorna som finns när en alien ras kommer till jorden med frasen "we come in peace" och inte riktigt menar det. Men en av de karaktärer som gör sig mest i håg kommen måste vara Ham Tyler "Michael Ironside".

Farscape:

Väldigt fyndig serie, väldigt väl gjord rakt igenom, förutom säsong 3 där John Chrition verkligen går overboard.

Earth Final Conflict:

Detta är nog en serie jag kan tänka mig det flesta inte sett, har aldrig gått på svensk tv. Men det är en serie byggd på ett grund manus av ingen mindre än Gene Roddenberry mannen som skapade Star Trek. Ett projekt som Majel Barret/Roddenberry skapade i en "hyllning till sin avlidne make" Handligen i denna serie är väldigt likt V i många avseenden en ras kallad Taleon's kommer till jorden, och lovar guld och gröna skogar. Fast redan från början startar en motstånds rörelse, ledd av en av de rikaste företagarna på jorden Jonathan Doors. Serien har väldigt stark story line, kanske inte lika mästerlig som Babylon 5, och inte heller det bästa skådespelarena, ävne om det finns en och annan guldklimp.

Band of Brothers:

Vad skall man säga om denna krigs epos, går inte att göra andra världskriget bättre på tv eller film helt enkelt.

24:

Skulle nog ha slutat efter första säsongen även om det har varit några bra även sedan dess.

Buffy the Vampire Slayer & Angel / Firefly

Joss Weadon en klar mästare på tv serier även där, han tvättade buken på vampyr changern och gjorde det till main stream tv. Firefly blev inte speciellt stor men en riktig epos även om jag inte kollade speciellt religöst på den själv, men western i rymden är något han lyckades med.

Stargate SG-1 / Atlantis

Stargate serierna är verkligen något som har lyckats gå ifrån film till tv. Visst man saknar Kurt Russel och James Spader i början. Fast man får Richard Dean Andersson "MacGyver". Jack O'Neill är en stark roll karaktär, fast min favorit från serien är nog Daniel Jacksson. Dom har precis som filmen verkligen lyckas fått ihop mytology med scifi på ett väldigt bra sätt Har sett alla 10 säsonger av SG-1 och jag kan inte säga att någon av dessa har varit dåliga, även fast vissa har varit extremt bra. Ser fram emot tv filmerna när de kommer. Atlantis är också helt okej, även fast den inte fullt lever upp till sin föregångare.

Nu skall jag inte skriva något mera, om någon lyckat kommit ända hit så hoppas jag att det inte har varit någon helt meningslös läsning Fast skall nämna att det finns många andra serier jag uppskattar där ute men orkar inte skriva om dem alla

Inaktiv

Det är svårt, finns ingen serie som är helt perfekt.
Blir lika mellan Battlestar Galactica, Futurama, South Park, Death Note, Firefly och Life on Mars.

Medlem

Lost
Simpsons
Family Guy
American Dad
Scrubs
Grey's anatomy
Dom är najsa serier


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Family Guy.
Band of Brothers.
Scrubs.


signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Medlem

Lost,Prison Break och Simpsons is the shit ju xD


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

Six feet under

Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:

Har precis börjat kolla på Jericho, och även fast den inte kvalar in som en av de bästa TV-serierna någonsin, så måste jag säga att den har potential till att komma bra nära.

vänta till andra halvan av första säsongen, då jävlar är det spänning :D. Jericho är långt ifrån perfekt men det är ett väldigt intressant upplägg, bra musik och bra skådisar något som gör att man lätt ser över eventuella skavanker, det är sjukt underhållande helt enkelt :).

Medlem

VÄNNER först och främst, större underhållning får man leta länge efter.

Entourage är helt underbart det också.

Band of Brothers boxen har gått igenom DVDn ett antal gånger.

Heroes och Prison Break är trevligt också.

CSI: las vegas är även det mys!


signatur

En styck signatur.

Medlem

Band of Brothers är ju riktigt dålig serie.
Prison Break är däremot riktig bra.

Inaktiv

en serie man kollade på när man var liten var Onedin linjen, var nog på 70 talet.

handlade om en stor segelskuta som körde diverse grejer lite överallt.
bra skådisar och faktiskt lite spännande.

fast nu är den säkert mossig.

Inaktiv

Heroes är lätt den bäst serien någonsin, så jävla bra.

andra bra serier är också
1.Prison break
2.Lost
3.Futurama
4.Simpsons
5.Family Guy
6.Scrubs
7.Vip
8.South Park
9.Blade the series
10.Son of the beach

det är några bra serier som jag sett

Medlem

Fan vad folk glor på Stargate - själv kan jag inte glo på Richard Dean Anderson (McIVAR!) utan att brista ut i asgarv. Den skådespelaren brände alla sina broar och chanser i och med den serien.
Näe, bra serier är:

Blackadder 2-4
Band of Brothers
Black Books
Coupling (UK)
Fawlty Towers
Criminal Minds
och inte att förglömma... På kurs med Kurt


signatur

In war, truth is the first casualty

Inaktiv

band of brothers är solklart det bästa, synd bara att det är så få avsnitt.
Annars så är de första säsongerna av 24 mkt bra, samt lost, heroes, prisonbreak och rome är mkt sevärda.

Medlem

Det var ju tack vare Richard dean och hans glimten i ögat attityd som gjorde stargate bra annars hade det blivit crap och självklart amanda också vilken babe hehe

visserligen så höllt sista 2säsongerna bra kvalitet men det var richard som imo var basen i det hela.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Aggressiva_albert:

Heroes är lätt den bäst serien någonsin, så jävla bra.

Family Guy, Scrubs, Smallville, Bleach, Simpsons... Inte i nån speciell ordning.

Prisonbreak har ju dock gått ner sig något så in i helvete tyvärr. Första säsongen var bra dock (Men jag kollar fortfarande på det i hopp om att det ska bli bättre). Lost har aldrig varit bra.

Medlem
Skrivet av Futzu:

band of brothers är solklart det bästa, synd bara att det är så få avsnitt.
Annars så är de första säsongerna av 24 mkt bra, samt lost, heroes, prisonbreak och rome är mkt sevärda.

Är dom inte på gång med en ny "säsong" som ska utspela sig runt japan?
Har för mig att jag läste det på imdb.

Hur som helst är BoB min favvo.
Sen är det nog My name is Earl

Inaktiv

Lost
Heroes
Jericho
Battlestar Galactica
Scrubs
Southpark
Rome

Inte i ordning

Inaktiv

Våra värsta år med Al Bundy missade man aldrig.

Medlem

ENTOURAGE!
Lost
Vänner
Weeds
Heroes
Och Prison Break s1


signatur

I'm the best around...

Medlem
Medlem

Kunde inte hitta någon som skrivit Deadwood? Herre gud!


signatur

LotRO - Miryalin, lore-master på Laurelin-EU

Medlem

1)Mr bean
2)Pang i bygget
3)Spongebob
4)Simpsons
5)MASH

Medlem

24


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Morden i Midsomer är ju en höjdare

Speciellt den första halvan med homofoben Sgt. Troy

Inaktiv

parodin på hemliga armen
allå allå hemliga armen som gick för många år sen.

Medlem

Stargate: SG1
Scrubs
Buffy

Ang. Buffy så är det många som misstar det för att vara en barnslig serie med fula effekter, det sistnämda är rätt ofta sant men när det gäller resten av världen och storyn så fastnar man lätt i alla intriger vilket är det som gör denna serie fulländad.

Medlem

House M.D
Vänner
Scrubs
Lost
Family Guy

Skriv svar