FZ:s skattjakt - vinn tv, PS3 och NDS!

Medlem
Skrivet av darknshy:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av darknshy:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Punchbag Polly:

Nej, jag skulle vilja se en tävling där buggarna tas bort.
All props till FZ för tävlingen men den måste kunnas skötas utan att det fuskas. Annars blir det bittra insändare i Metro.

Gör om, gör rätt. Ser fram emot tävlingen när fuskandet är borttaget.

Det är ingen som har fuskat ffs.
Ligger själv 3a lr nåt och senaste 40 minuterna har inga poäng räknats för någon , dock är mätaren i vänstermenyn buggad och "visar" som om man får poäng.

snälla säg vad som har hänt, kan man inte refresha och trycka på den gula texten som kom upp längre? Blir ledsen om jag satt 2 timmar för ingenting.

Ja du se ju själv att inget händer om du kollar mainstatsen. Den där mätaren/texten gula till vänster är fel visade just nu.

Antingen är jag helt jävla urblåst eller så har de gjort så att folk med LÅGA poäng ska få, har sett 700 poäng försvinna men inte funnit ett enda jvla poäng.

Om det är det ni menar med att alla har chans att vinna så är jag mäkta bevsiken...

Nja vissa med lågt har hittat men sen förlorat.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Detta suger, har inte hittat ett enda poäng nu och då får det fan vara


signatur

a"C"RED -

Medlem

Trevligt med nytänk, men kunde varit bättre utformat antar jag. Trodde precis som någon annan att man var tvungen att verkligen leta runt över hela sajten för att hitta grejerna.


signatur
Inaktiv

Själv är jag stolt över mina 2 poäng.

Medlem

Wow nice fz rulear på tävlingar!

Medlem

En god idé, men som en vis man sade: "People are always smarter than systems"

Skrivet av zauii89:
Skrivet av Punchbag Polly:

Nej, jag skulle vilja se en tävling där buggarna tas bort.
All props till FZ för tävlingen men den måste kunnas skötas utan att det fuskas. Annars blir det bittra insändare i Metro.

Gör om, gör rätt. Ser fram emot tävlingen när fuskandet är borttaget.

Det är ingen som har fuskat ffs.
Ligger själv 3a lr nåt och senaste 40 minuterna har inga poäng räknats för någon , dock är mätaren i vänstermenyn buggad och "visar" som om man får poäng.

Bara för att du är rädd att dina poäng ska nollställas behöver du inte säga nåt sånt.
Jag har själv skickat en "buggrapport" till FZ med hur man kan fuska. Så visst går det. Och nu syftar jag inte bara på poängmätaren till vänster.

Inaktiv

Känns som som att den stora förloraren i den här tävlingen är FZ själva -- överbelastad server och all den skit som de nu får.

Medlem
Skrivet av darknshy:

Detta suger, har inte hittat ett enda poäng nu och då får det fan vara

Det går väldigt upp och ner. Ibland hittar jag inget sen om jag väntar en stund så kan jag hitta 10st riktigt snabbt istället. De kanske har någon spärr så man inte bara ska sitta och klicka hur mycket som helst eller nått.

/ LordDaimos

Antikvitet

Hallå allesammans.

Det har framkommit att det funnits en kosmetisk bugg i systemet som gjort att det sett ut som att man kunde fuska. Genom att gå till sidan med kontrollfrågan om och om igen räknades ens poäng upp i vänsterkolumnen.

Detta var dock enbart kosmetiskt, då det enbart var det cachade värdet som felaktigt räknades upp. De i databasen lagrade symbolerna går ej att spara till en användare utan att de tidigare visats.

Den här buggen är nu ordnad och jag har försäkrat mig om att den inte har påverkat resultatet för någon tävlande.

Game on!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av darknshy:

Detta suger, har inte hittat ett enda poäng nu och då får det fan vara

Det går väldigt upp och ner. Ibland hittar jag inget sen om jag väntar en stund så kan jag hitta 10st riktigt snabbt istället. De kanske har någon spärr så man inte bara ska sitta och klicka hur mycket som helst eller nått.

/ LordDaimos

har då inte sett ETT SPÅR av något med tävlingen sen jag loggade in. De poängen jag har var från imorse, då förstod man yhur det funkade iaf.


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

Den här tävlingen verkar vara ett evighets grejs. Kolla bara på Excerion som leder skiten. Han sitter nog vid datorn hela dagarna och knappt gör någe annat. Nej de här är ingen bra tävling, för att vinna måste man tyvärr sitta hela dagarna på FZ. Och då anser jag att man inte har nåt liv.

Medlem
Skrivet av micke990:

Den här tävlingen verkar vara ett evighets grejs. Kolla bara på Excerion som leder skiten. Han sitter nog vid datorn hela dagarna och knappt gör någe annat. Nej de här är ingen bra tävling, för att vinna måste man tyvärr sitta hela dagarna på FZ. Och då anser jag att man inte har nåt liv.

Excerion var med från början och då var det lite andra lagar och regler som styrde. Det fanns ingen tidsbegränsning på hur ofta man kunde svara på frågorna och lite sånt plus att de dök upp oftare. Det blir jobbigt att ta igen men man kan ju ha tur att han inte hittar några fler eller nått

darknshy:
Nu har inte jag heller hittat nått på en halvtimme och gud ska veta att jag letat och letat och letat. Börjar bli rätt irriterande nu..

Edit:
Skickade inlägget och kom tillbaka till forumsidan och vips så låg det en där. Svarade på den och börjar redigera inlägget och får upp en till helt plötsligt. Är otroligt ojämnt när de kommer tycker jag.

/ LordDaimos

Medlem

Äh, för att hinna ifatt 700 poäng så behöver du bara sitta här i 3 timmar och 48 minuter. Det har ju alla tid med.

Medlem

så att en person redan har 700 poäng räknas alltså inte, han kan ju inte redan ha fått det?!


signatur

cags

Medlem
Skrivet av cags59:

så att en person redan har 700 poäng räknas alltså inte, han kan ju inte redan ha fått det?!

Han har fått det fair and square tidigare under dagen då det inte fanns någon spärr på hastigheten.

/ LordDaimos

Inaktiv

1 poäng på en timme, hur fan gör ettan?


signatur

a"C"RED -

Hm, om det var andra tidsregler tidigare idag är det ju inte värt det att vara med i denna omgång. Dom borde kört utan tidsregler denna omgång och sen i nästa aktiverat tidsbegränsningen.

Inaktiv
Skrivet av cags59:

så att en person redan har 700 poäng räknas alltså inte, han kan ju inte redan ha fått det?!

Det roliga är att näer jag gick hemifrån fanns hade han ca 630. jag hade 518 och på EN timme har jag fått ett poäng.

Han har alltså lyckats få ca 100 poäng ? BRA SYSTEM GRAOWR!


signatur

a"C"RED -

Medlem

Om du gick hemifrån så ska du ju inte ha några poäng? Han kanske satt och tryckte under tiden?

/ LordDaimos

Inaktiv

Som jag sa så kommer dåvarande ettan GARANTERAT att vinna. GG im outa here 500 kr kan jag leva utan och att jag fått 2 poäng på 1 timme medans resten av "toppen" håvar in poäng makes me a very sad panda.


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

amen nu e alla frågor slut på grund av Excerion

Inaktiv
Skrivet av LordDaimos:

Om du gick hemifrån så ska du ju inte ha några poäng? Han kanske satt och tryckte under tiden?

/ LordDaimos

Men vafan menade att SEN JAG KOM HEM har jag lyckats skaffa 2 poäng på en timme medans han har skaffat ca 40 lr ngt under den tiden.

AJja skiter i detta nu


signatur

a"C"RED -

Medlem

Skyll inte enbart på Excerion. Jag har allt norpat 66 poäng senaste halvtimmen.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av MIT2:

amen nu e alla frågor slut på grund av Excerion

På grund av? Han har fått typ 50 poäng och det fanns några tusen symboler att hitta. Det är bara onödigt att hoppa på någon sådär då det inte finns någon grund för det.

/ LordDaimos

Medlem

Det gick VÄLDIGT trögt för mig där ett tag precis när jag nått 700, trodde jag var cappad eller något först, men det gick till sig efter några minuter.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Punchbag Polly:

Nej, jag skulle vilja se en tävling där buggarna tas bort.
All props till FZ för tävlingen men den måste kunnas skötas utan att det fuskas. Annars blir det bittra insändare i Metro.

Gör om, gör rätt. Ser fram emot tävlingen när fuskandet är borttaget.

Det är ingen som har fuskat ffs.
Ligger själv 3a lr nåt och senaste 40 minuterna har inga poäng räknats för någon , dock är mätaren i vänstermenyn buggad och "visar" som om man får poäng.

Bara för att du är rädd att dina poäng ska nollställas behöver du inte säga nåt sånt.
Jag har själv skickat en "buggrapport" till FZ med hur man kan fuska. Så visst går det. Och nu syftar jag inte bara på poängmätaren till vänster.

Uppenbarligen hade du fel, John sa ju precis nyligen att det bara var i cache minnet poängen räknades upp.

Inaktiv

Det är relativt lätt att hitta vilka sekvenser man ska klicka på, tyvärr. Det gör det hela lite trist, men det är bara att upprepa.

Medlem

känns ju som en väldigt ogenomtänkt tävling då det (tydligen?) var andra regler som gällde i början

sen säger det väl sig självt att nån som bara sitter och surfar loss på fz hela dagen kommer att vinna. varför inte göra en tävling som vem som helst har en chans att vinna?

Medlem

Förlorat dom skatter jag lyckats gnaga ihop. /golfclap @ FZ.

Skriv svar