Grafikkortet fungerar inte i vissa lägen

Medlem
Grafikkortet fungerar inte i vissa lägen

Hallå, skrev en tråd i SweClockers men fick samma respons där som hos tjejer, dvs ingen. Provar här, tacksam för lite tankar!

Jaha, har införskaffat ett annat grafikkort men dras med en del problem.

Skärmen blir stundtals svart, har läst i andra trådar att detta kan bero på att nättagget är för klent. Mitt kort är rekommenderat minst 300W, jag har 350W, men vet som sagt inte det där med ampere´en.

Men när jag lirar tex CoH så fungerar det bra att spela, det är inte då det blir svart. Det blir svart under introt till spelet och även konstigt nog när jag går ut på huvudmenyn. Detta gör att jag tycker det verkar konstigt om det skulle vara nätaggregatet? Då borde det väl snarare bli svart under krävande spelbelastning?

Är det nätagget, är det nån "flash" eller annan mediaspelare som fattas?
hep!

Har en Intel Pentium 4 3Ghz
3072mb DDR2 RAM
Winfast PX8600 GT 256mb DDR3
Drivrutinerna är från 2007-06-29

kör med Windows Xp, har den senast versionen av bios.

När jag kör dxdiag och testar "Directdraw" och "Direct3D" så är det toksvart, ser inga figurer.

En "liten" detalj i det hela är att skärmen verkar tappa kontakt med kortet, den blir svart och ström lampan blinkar. Inga problem att alt+tab ut och om man sen går in i spelet igen så kan man få en glimt av vad som är där. Detta händer så fort jag kommer till menyn efter avslutat spel i CoH. Lite svårt att klicka sig fram till continue knappen dock då skärmen är svart.

Medlem

senaste DX och grafikkorts drivrutiner? och med senaste DX menar jag inte bara 9.0c utan senaste som går att ladda ner om du förstår.

Medlem

Hej XpHome!

Provade det du sa, när jag nu kör dxdiag.exe och testar DirectDraw så fungerar det men fortfarande blir skrämen helt svart när jag testar Direct3D. Samma problem inne i Company of Heroes-OF också. Jag kan trycka på meny, gå in på options men när jag väljer "exit to menu" eller "exit to windows" så blir det svart och skrämen verkar tappa kontakten. Det går att alt + tab samt ctrl alt del och avsluta programet därifrån, då är det inget fel på skärmen.

1
Skriv svar