Spielberg gillar inte mellansekvenser

Medlem
Skrivet av smuts:

Cutscenes är ju bäst! Det beror ju helt på vad man föredrar, story eller action, antar jag. Han är väl action-typen.

Felet är väl att cutscenes tar för mycket plats i många spel som är just actionspel, där man inte vill se skiten, eller bli stoppad mitt i gameplay för att se en liten sekvens som man ändå inte bryr sig om.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Därför HALF-LIFEserien och Valve är BÄST!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Inaktiv

Självklart menar han inte att alla spel med Cutscenes suger.. Han menar bara att dom flesta spel skulle kunna utveckla sina cutscenes till något bättre.

Jag håller med. I vissa spel är cutscenes undermåliga eller värdelösa. Medans många andra gör det ritkigt bra!

Medlem
Medlem

Jag skulle nog inte spela spel alls om det inte vore för välgjorda cutscenes. Tänk er Final Fantasy VII (och uppåt) utan alla dessa fantastiska cutscenes. Vad torftigt det skulle bli.

Jag kan förstå att cutscenes i spel som Quake kan kännas aningen överflödiga dock hehe.

Sen bör det tilläggas att vad Spielberg tycker och vad en get fiser är ungefär samma sak.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gortie:

Jag skulle nog inte spela spel alls om det inte vore för välgjorda cutscenes. Tänk er Final Fantasy VII (och uppåt) utan alla dessa fantastiska cutscenes. Vad torftigt det skulle bli.

Jag kan förstå att cutscenes i spel som Quake kan kännas aningen överflödiga dock hehe.

Sen bör det tilläggas att vad Spielberg tycker och vad en get fiser är ungefär samma sak.

Begåvat att jämföra en offentlig profils ord med en getfis precis efter man presenterat sin egen obetydliga åsikt i samma ämne.

Medlem

Lugn å fin.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gortie:

Lugn å fin.

Hahaha

Medlem

Cutscenes är ju jättepraktiskt. Det är då man springer på toaletten och fyller på saftbägaren!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

håller me, ush för cutscenes. tänk om man fick springa runt under briefing lr hur de stavas? o.O o typ sticka där ifrån o ge sig ut utan vetskap om va som kommer hända och info skickas till dig o ledaren bli sur osv, oftast så berättar dom ju bara va som kommer hända o lite om din gubbe i cutscenes vilket är otroligt tråkigt o tita på o de förstör spelen mer valfrihet åt folk i spel! imo borde alla spelstudios gå ihop o snickar ihop ett spel som avspeglar världen, ett spel i gta stil fast du kan ta dig till alla hörn o kanter upleva fattighet o rikedom, du måste ha ditt hus o dit jobb för o klara dig bra eller bara vara allmänt kriminell. alltså ett spel där du har full valfrihet o hela världen som lekplats, tex klättra mount everest lr va du nu vill göra? vara tunnelbyggar wtf vet jag skulle va asnice

Medlem

"Cutscenes är ju jättepraktiskt. Det är då man springer på toaletten och fyller på saftbägaren!" jojo visst sant men va är de för skillnad från att trycka på ESC ?:PP

Medlem
Skrivet av Newguy:

vara tunnelbyggar wtf vet jag skulle va asnice

Det finns alldeles för få spel som speglar tunnelbyggarnas vardag. Bättring krävs på detta område!

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Newguy:

vara tunnelbyggar wtf vet jag skulle va asnice

Det finns alldeles för få spel som speglar tunnelbyggarnas vardag. Bättring krävs på detta område!

haha oja !!!

Medlem

Har han aldrig spelat Blizzards spel där mellansekvenser äger och är en viktig del av storyn?

Medlem
Skrivet av Gortie:

Jag skulle nog inte spela spel alls om det inte vore för välgjorda cutscenes. Tänk er Final Fantasy VII (och uppåt) utan alla dessa fantastiska cutscenes. Vad torftigt det skulle bli.

Jag kan förstå att cutscenes i spel som Quake kan kännas aningen överflödiga dock hehe.

Sen bör det tilläggas att vad Spielberg tycker och vad en get fiser är ungefär samma sak.

Just FF hade för mycket cutscenes och chatter för min smak. Kom aldrig riktigt in i spelet trotts jag är en hardcore rpg fan.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Cutscenes är ju jättepraktiskt. Det är då man springer på toaletten och fyller på saftbägaren!

...för spel går inte att pausa

Saft?? (Sen finns det ju vuxenblöjor!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar