Ute i ödemarken igen...

Medlem
Ute i ödemarken igen...

Goddag på er alla!

I och med att ett nytt Fallout blev annonserat nyligen, så blev jag sugen på att installera Fallout 3 på burken igen och klara av det för första gången. Av någon anledning så tröttnar jag alltid omkring halvvägs i Bethesdas huvudstorys och slutar spela. De känns aldrig spännande och man känner aldrig att man uppnått något när man har klarat av dom. Däremot så älskar jag de flesta sidouppdrag som finns i deras spel, Ibland så kan jag få lust att installera The Elder Scrolls IV bara för att gå med i The Dark Brotherhood och Thieves Guild och göra deras härliga och underhållande uppdrag.

Sagt och gjort så har jag nu malt igenom hela storyn, utan att göra några sidouppdrag och jag måste säga att det här var nog en av de tråkigaste och mest utdragna berättelserna jag någonsin stött på i ett spel. Det finns inga som helst höjdpunkter, förutom det alldeles underbara uppdraget när man dras in i en virtuell värld för att hämta sin pappa, vilket var ett riktigt bra uppdrag till ovanlighetens skull. När man väl har malt igenom resten och offrat sig själv i slutet för att rädda mänskligheten (eller något liknande) så tänkte jag bara "skönt, nu kan jag äntligen börja köra de roliga sidouppdragen".

Så jag laddade om min senaste sparfil innan sista uppdraget och började leta efter uppdrag, men till min stora förvåning så finns det knappt några uppdrag någonstans! Det är inte som i Oblivion där man kan gå med i ett gille och få hur många uppdrag som helst, utan i Fallout 3 så finns det i stort sett bara 10 små uppdrag att klara av förutom huvudstoryn...
Så nu frågar jag er inbitna Fallout 3-fantaster (om det finns några sådana på FZ), vad man kan göra i spelet som är kul, och om det finns uppdrag som jag inte hittat någonstans?

En annan sak jag kom på angående Bethesda är att de verkar gilla att ta död på sina stora röstskådespelares karaktärer. I Oblivion så dog Patrick Stewarts karaktär en dryg halvtimme in i spelet, och i Fallout 3 dör Liam Neesons gubbe halvägs in i spelet.

Det är vad jag tycker om Fallout 3, hoppas att "New Vegas" blir bättre vad det gäller story!

//Jozo

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Ute i ödemarken igen...

OT: snygg bloggskalle!


signatur
Medlem

Tackar tackar! "Pong-huvudet" jag hade förut blev inget bra på bloggportalen. Alldeles för svart och tråkig...

1
Skriv svar