Problem med TV-kort.

Medlem
Problem med TV-kort.

Jo nu är det så att jag slog näven i bordet och var trött på att ha två skärmar stå på skrivbordet.

Så ja köpte mig en lagom stor lcd-tv som ja kopplade in datorn i och kastade det gamla.

Men mitt problem hänger dock på tv-kortet jag köpte till.. Eller rättare sagt när Antenn-kabeln sitter i. Datorn fungerar bra men ibland så stannar den bara. Och då menar jag inte bluescreen eller någonting annat utan den bara stannar precis där den är nått jag skulle kalla "Freeze".

Har jag inte antenn-kabeln i så fungerar datorn kanon ingenting är något problem. Den kan "frysa" närsom men hittils har den tenderat till att stanna när den står i idle eller om jag tittar på TV(duh ).

Jag funderar på om det kanske kunde bli någon form utav jordfel som gör att datorn tar en fikapaus? Det är enligt mig det enda rimliga men isf kan man göra någonting åt det? Eller är det något annat som kan spöka?

Lite specs:

OS: Vista Ultimate (kör mce)
Cpu: amd 5600+ x2
Tv-kort: Hauppa~ HVR-1400
Får Analog signal av en större mottagare hos en utav grannarna, därav hybridkortet.

Något mer ser jag ingen relevans i att skriva. Alla drivrutiner är "up-to-date". Kan väl lägga till att mina kontakter i väggen inte är jordade pga en kåk som inte är direkt ny.

Rtq

1
Skriv svar